توسعه فعالیت‌های حوزه کودک درگرو توسعه زیرساخت‌های خلاق و هوشمند، امکان‌پذیر می‌شود
توسعه فعالیت‌های حوزه کودک درگرو توسعه زیرساخت‌های خلاق و هوشمند، امکان‌پذیر می‌شود
نماینده مردم رامسر، تنکابن، عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: توسعه فعالیت‌های حوزه کودک درگرو توسعه زیرساختهای خلاق و هوشمند، امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش ندای تجن_در نشست هم‌افزایی حامد فاضلی کبریا ، مدیرکل این کانون با شمس‌الدین حسینی، نماینده مردم شریف رامسر، تنکابن، عباس آباد در مجلس شورای اسلامی که با حضور فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستان رامسر، عباس آباد و تنکابن در مرکز فرهنگی هنری رامسر صورت پذیرفت؛ در خصوص برگزاری استارتاپ  گردشگری حوزه کودک و نوجوان در رامسر بحث و گفتگو شد.
شمس الدین حسینی، ضمن تقدیر از ایده نو و تاسیس دبیرخانه ثابتِ کسب و کار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری رامسرگفت: لازم است از ظرفیت های مختلف فرهنگی بومی و محلی منطقه برای توسعه این طرح بهره برد.  
حسینی با تاکید بر اینکه؛ مرکز کسب و کار از طریق حکمرانی هوشمند و طراحی فرآیند اجرایی و تعامل موثر و کیفی با وزارت و نهادهای گردشگری می تواند، گام موثری در تحول کشور و منطقه بردارد، افزود: کودکان امروز انسان‌های متفاوتی هستند و بر همین اساس می‌بایست زیرساخت‌های فیزیکی و محتوایی  لازم برای توسعه فعالیت‌ و برنامه‌های پرورشی مهیا شود.  


نماینده مجلس در همین راستا از حمایت خود نسبت به برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی با هم افزایی دستگاه‌های دولتی خبر داد و درعین حال از کانون خواست با توجه به اینکه رامسر به عنوان شهر دوست‌دار کودک مطرح شده است ؛ می‌توان برخی از برنامه‌های نامه‌های استاتی و ملی کاتون پرورش فکری در این شهرستان برگزار شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مازندران  نیز با تاکید بر ظرفیت‌های موثر و قوی مراکز کانون در غرب استان، بیان داشت: قطعا حمایت‌های مسؤولین شهری، در توسعه برنامه‌ها و اهداف مورد نظردر  حوزه کودک و نوجوان، موثر خواهد بود.
حامد فاضلی با مهم خواندن خلاقیت به عنوان یک مولفه اساسی در حوزه تعلیم و تربیت اضافه داشت: فعالیت هایی مانند نجوم در کانون پرورش فکری بسیار موثر می باشد که با حمایت از توسعه این گونه فعالیت‌ها می‌توان در مسیر نیل به اهداف تربیتی و پرورش خلاقیت‌ها گام های بهتری برداشت.
وی همچنین با معرفی مجموعه کانون زبان ایران با عنوان تنها موسسه دولتی آموزش زبان‌های خارجی، اظهار کرد: کانون زبان ایران در استان با تدریس ۸ زبان زنده دنیا توانسته است، توفیقات قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار رامسر، با اشاره به اینکه کانون نقش مهمی در کیفیت بخشی و رشد خلاقیت و تقویت هوش کودکان و نوجوان دارد، بیان کرد:  نگاه مثبت و عدالت محورکانون به شهرها و روستاها به منظور توسعه خدمات فرهنگی و تربیت کودکان برای آینده بهتر، قابل تقدیر است.


وی اظهار داشت: در شهرستان رامسر ظرفیت برگزاری رویدادهای جهانی و ملی کودکان و نوجوانان وجود دارد و برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند شکوفایی متمایز و متفاوتی در شهرستان سبب شود.
فرماندار رامسر با اعلام حمایت از کانون تصریح کرد: تعمیر سالن سینمای مرکز رامسر و اختصاص ماشین سیار روستایی و تاسیس مرکز نجوم با حمایت بخش خصوصی و دولتی در دستور کار این فرمانداری قرار دارد.
در ابتدای این نشست، مسؤول کانون رامسر، ضمن ارایه گزارشی از نخستین استارتآپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان با توصیف فرایند پیش رو گفت:  فاطمه نعمتی سارخانلو  افزود: برآنیم تا با توسعه انسانی و اقتصاد فرهنگی در عرصه کودک و نوجوان گام نوینی در بیان فکری زیست بوم برداریم بر همین اساس، کارگروه کسب و کار و کارآفرینی مرکز رامسر، متشکل از دو گروه اساتید حوزه اقتصاد و کسب و کار  و گردشگری توانسته است؛ ۲۰ ایده نوین در راستای حل مسائل گردشگری و تولید درآمد ارایه نماید که شیوه نامه آن در سه گام طراحی و بعد از ثبت نام از کودکان و نوجوان در سه منطقه عباس آباد ،تنکابن و رامسر کار خود را آغاز نماید.
در این نشست روؤسای آموزش و پرورش تنکابن، عباس آباد، و معاون آموزش و پرورش شهرستان رامسر نیز حضور داشتند که به بیان نظرات خود پرداختند. همچنین  مدیران  آموزش و پرورش تنکابن و عباس آباد با تاکید بر نقش مهم کانون در حوزه تعلیم و تربیت از فعالیت‌های این نهاد فرهنگی قدردانی داشتند و همچنین خواستار تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در  عباس آباد شدند.

  • منبع خبر : روابط عمومی کانون