درجه‌بندی واحدهای صنفی خبازی برنامه ویژه تحولی ماست/رفع نگرانی عشایر استان مازندران برای تامین آرد
درجه‌بندی واحدهای صنفی خبازی برنامه ویژه تحولی ماست/رفع نگرانی عشایر استان مازندران برای تامین آرد
جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بابل با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل و دیگر اعضای کارگروه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ندای تجن- عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و دبیر کارگروه گندم، آرد و نان استان در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت موجودی انبار و حمل آرد در شهرستان بابل به اقدامات و فعالیتهای این اداره کل به منظور خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: مازندران جزء برترین استان ها از لحاظ ذخیره‌سازی گندم و تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان و مسافرین می باشد و ذخیره موجودی آرد شهرستان بابل نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی افزود: استان مازندران یکی از استان های حساس از لحاظ تامین گندم است که می بایست بیش از 400 هزار تن از نیاز خود را از طریق سایر مبادی تامین نماید.

مدیرکل غله مازندران تصریح کرد: یکی از راه های تامین گندم برای استان، دریافت گندم مازاد ۱۵ استان کشور می باشد که بصورت ترکیبی وارد خواهد شد و راه دیگر تامین گندم از مبادی واردات بوده که انشاالله واردات از بنادر شمالی یکی از سیاست ها و برنامه های کاری ما در سال جاری خواهد بود.

دبیر کارگروه آرد و نان استان در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت موجودی انبار و حمل آرد و گزارشی تحلیلی از فرآیند رصد و پایش دستگاه های کارتخوان هوشمند و سامانه نانینو وزارت اقتصاد و دارایی، مشکلات واحدهای خبازی این شهرستان را مورد بررسی قرار داده و از دستگاه های نظارتی از جمله جهاد، صمت و اتحادیه های نانوایان خواست بر فعالیت خبازی های استان نظارت بیشتری داشته باشند.

وفائی نژاد در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بابل اظهار داشت: در راستای سند امنیت غذایی کشور و با توجه به اجرای طرح درجه بندی خبازی‌های استان و اقدامات شاخص اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط به منظور ارتقای رتبه واحد‌های خبازی استان، درجه بندی این واحد‌های صنفی به عنوان یک برنامه ویژه تحولی در سال 1402 در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد : نانوایانی که بتوانند از امکانات موجود بهترین خدمات ارائه نان را به مردم شریف استان داشته باشند، از لحاظ دریافت سهمیه و خدمات تسهیلات مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل غله مازندران همچنین در خصوص اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی به نانوایان تصریح کرد: در دو سال گذشته به منظور بهسازی واحد‌های نانوایی ۱۲۰۰ واحد نانوایی از این تسهیلات برخوردار شدند.

وفائی نژاد با اشاره به نگرانی عشایر مازندران در خصوص تامین آرد اظهار داشت: یکی از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری به نتیجه رسید، تامین آرد عشایر استان بود که تمهیدات لازم به منظور خرید مستقیم آرد توسط 12 شرکت تعاونی عشایری در استان صورت پذیرفت و این شرکت های تعاونی مسئولیت تامین آرد عشایر در محل استقرار آن ها را به عهده خواهند داشت.

  • منبع خبر : روابط عمومی