نقد،مسیری که در مازندران باز نیست/ اطلس جامع رسانه کشور نوشته شد
نقد،مسیری که در مازندران باز نیست/ اطلس جامع رسانه کشور نوشته شد

به گزارش ندای تجن_نشست خبری مسئول سازمان بسیج رسانه کشور صبح روز سه شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشادو مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.در ابتدای نشست جمعی از خبرنگاران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. سمیه فقیه سرپرست خبرگزاری تسنیم […]



به گزارش ندای تجن_نشست خبری مسئول سازمان بسیج رسانه کشور صبح روز سه شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشادو مسئول سازمان بسیج رسانه مازندران در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
در ابتدای نشست جمعی از خبرنگاران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سمیه فقیه سرپرست خبرگزاری تسنیم در مازندران به پردازش و اقدامات فرهنگی در حوزه رسانه اشاره کرد.
جویباری مدیرمسئول روزنامه تیرنگ به معیشت رسانه و مردم اشاره کرد و گفت: مدیران میانی دولت از دوره گذشته مانده اند و تغییر و تحولات در دولت انجام نشده است.
وی اطلاع رسانی درست و به موقع از سوی رسانه‌ها را لازم دانست و ادامه داد:ارائه مجوز به افراد دارای وجاهت در استان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ساماندهی رسانه های مجازی پرسید که این اقدامات چه نتایجی در برداشت.
جویباری با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه برای تربیت خبرنگاران انقلابی پای کار بیاید، گفت: در حال حاضر به جای استفاده از نخبگان در دولت، افرادی در مسند قدرت قرار می‌گیرند که نارضایتی را ایجاد می کنند.
وی افزود:در حال حاضر مشکل روایت گری و نیروسازی داریم.

هاشمی از عکاسان خبری در حوزه ملی، گفت:بهتر است جایگاه بسیج رسانه کشور مشخص باشد و اینکه ساختار آن براساس چه بنیان نهاده شده است.
وی افزود: آیا قرار است ملی عمل کند یا فراملی.

نوروزی از فعالان رسانه در روزنامه کیهان با بیان اینکه
دکه داران به تازگی عضو بسیج رسانه شدند، گفت:آنان دارای مشکل اساسی هستند.
وی افزود:یک بار شهرداری گفت که تمامی کیوسک‌ها را جمع کنید که مشکل با همکاری ارشاد و..حل شد اما به تازگی آنان را به مزایده گذاشتند.
نوروزی با بیان اینکه کیوسک‌ها به خود صاحبان آن تعلق دارد و از اموال شهرداری نیست، ادامه داد:لازم است درباره این موضوع پیگیری کنید.

حسین احمدی از روزنامه قدس با بیان اینکه نیاز است تا مسئول سازمان بسیج رسانه کشور بیشتر به مازندران بیاید،گفت:با توجه به حجم مشکلات اصحاب رسانه
لازم است تا مسئول بسیج رسانه کشور بیشتر به مازندران بیاید.
وی با بیان اینکه از ۱۰مدیرکل خواستم تا رسانه ها را ارزیابی کنند، افزود:برخی رسانه‌ها نسبت به نحوه نوشتن اخبار آگاهی ندارند،از طرفی افرادی دارای بیش از ۱۰رسانه هستند که تولید محتوا هم نمی توانند انجام دهند.

احمدی با اشاره به اینکه نیاز است تا آزمون‌های علمی در استان برگژار کنند،گفت:از میان خیل عظیم فعالان رسانه در استان، تنها تعداد ۵۰الی ۶۰نفر تولید محتوا می کنند.

وی با بیان اینکه منابع مالی ارشاد در جیب افرادی که رسانه واقعی نیستند می روند،در فضای نقد از هر مجموعه‌ای نقد کردیم بایکوت رسانه‌ای شدیم.
این فعال رسانه با اشاره به اینکه فضای نقد در استان بسته است و نیاز به حمایت از رسانه ها وجود دارد، ادامه داد:در عمل مدیران نقد پذیر نیستند.

مهدی پور عرب از روزنامه فجر خزر نیز با بیان اینکه برگزاری جشنواره خوب است اما همه فعالان رسانه شرکت نمی کنند،گفت:بخشی از بودجه برای سفر خبرنگاران هزینه شود
وی افزود:نیاز است تا اصحاب رسانه در بودجه‌های جشنواره ها دیده شوند و پیوست رسانه‌ای فعال باشد.

زنگنه از گروه جهادی مردا بیان کرد: سازمان بسیج رسانه به شبکه سازی و انسجام بخشی می پردازد.

حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه بیشترین نشست‌ها را با انجمن خوشنویسان و هنرهای تجسمی و رسانه‌ها گذاشتیم، گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد بضاعتی ندارد اگر من شما را پشت درب نگه داشتم و گفتم نمی توانم پوزش می خواهم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد این است که ابتدا به روزنامه‌ها و اصحاب رسانه استان رسیدگی کند،افزود:به برخی از شهرستان‌ها ۳الی ۴بار سر زده ام ،اگر جایی کوتاهی شد عذرخواهی می کنم.
جواوی با بیان اینکه دیروز در جمع مدیران کل اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها بودیم، ادامه داد:از ۱۲طرح ما تعداد ۵طرح از سوی سایر مدیران الگوبرداری شد و هم اکنون جشنواره‌هایی با عناوین نوجوان لری و آذری در حال برگزاری است.
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور نیز در ادامه با بیان اینکه بزرگترین ائتلاف رسانه‌ای دنیا را پشت سر گداشتیم،گفت:انواع واقسام حلقه‌های اطلاعاتی و مفهومی و کمک رسانه‌ای کردند تا به قول خود انقلابی را رقم بزنند اما نتوانستند.
کارآموزیان با اشاره به اینکه ۳۳۲ شهید رسانه در کشور داریم که ۲۶شهید در مازندران هستند، افزود:در روزهای پنج شنبه هیات اندیشه ورزی با معاونت مطبوعاتی داریم که هفته گدشته بحث مربوط به آگهی‌ها بود.
وی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها شاهد بی عدالتی در دریافت اگهی ها هستیم، ادامه داد:ما نطام صنفی مانند اقشار دیگر نداریم که نیاز داریم نظامی مانند مهندسی داشته باشیم.
کارآموزیان با اشاره به اینکه از مهرماه به بعد چند موضوع را درگیر شدیم که میزان مصرف رسانه‌ای در کشور با محوریت ۱۵استان که یکی مازندران است انجام دادیم، افزود:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران همراه است اگر نقدی است به گستردگی استان باز می گردد.
وی با بیان اینکه پژوهش انجام شده در بسیج رسانه به شما کمک می کند که ببینید مردم چه می خوانند و چرا می‌خوانند، افزود:برای نخستین بار از وزارت علوم بیش از ۲۲۹دانشکده و گروه که وظیفه آن‌ها تربیت نیروی متخصص رسانه است همکاری دارند.
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه به این نتیجه رسیدیم مرجعیت رسانه تحت الشعاع قرار گرفت و اعتماد به رسانه دستخوش برخی تغییرات شد،گفت:طرح ملی داریم که با نظارت همه استان‌ها به اجرا در می آید که
اگر نتوانیم اعتماد سازی را به مردم برگردانیم ،خبرنگاران و کادر تربیتی ما هم از عرصه رسانه داخلی دور می شوند.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوا که انواع و اقسام توسط فعالان رسانه تولید می شود، افزود: در جشنواره ها شاهد بودیم که ۲۱هزار اثر از ۶هزار و ۸۰۰رسانه برای ما ارسال شد،
انواع و اقسام قالب‌های رسانه در کشور صورت گرفته است
۱۳هزار مجوز مکتوب در کشور صادر شد.
کارآموزیان با بیان اینکه مشکل ما این است که ما مفهوم‌سازی را مشکل داریم و دنبال کلان روایت ها هستیم تا به نتیجه برسند، ادامه داد:از طریق هیات های اندیشه ورزی و دورهمی می خواهیم به این نتیجه برسیم.
وی با بیان اینکه براساس طرح ملی یک قرارگاه با محوریت وزارت ارشاد و سایر نهادهای مرتبط حوزه رسانه فعال شد، اضافه کرد:ما جهاد تبیین با رویکرد شادی و نشاط افرینی شروع کردیم.

کارآموزیان به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در کشور اشاره کرد که از ابتدای سال جاری شروع شد و فعالان رسانه در جایی که پیشرفت ایجاد شد می روند و گزارش تهیه می‌کنند.
وی افزود:از هفته آینده راویان پیشرفت طرح دیدبان رسانه را به مرحله اجرا می گذارند که از سازمان بسیج کارخانجات و سازندگی عارضه یابی انجام دادند با مدیران کل صحبت می کنند و توسط مدیران پیگیری می شود.

کارآموزیان با بیان اینکه در لیگ رسانه امید اهالی رسانه در رویداد ۲۴ساعته شبانه روزی پیرامون یک موضوع برند سازی کنند، گفت:از شهرستان کوچک شروع می کنیم و نهایتا در سکوهای مختلف می گذاریم.
وی با اشاره به اینکه یک پایشگر مبتنی بر هوش مصنوعی داریم،افزود:این پایشگر تمام رسانه ها را رصد می کند و می‌گوید تولید محتوای صورت گرفته چقدر اثرگذاری دارد و فعالان رسانه در عرصه استانی و ملی راه می یابند.
این مسئول رسانه تاکید کرد:رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی باید بدانند در جهاد تبیین جریان ساز باشند و به تغییر افکار مردم کمک کنند.
وی بیان کرد: اطلس جامع رسانه کشور نوشته شده است و در بسیج رسانه کشور موجود است.