اعلام آمادگی شورای امنیت كشور برای كمك به سلامت آزمون سراسری/ابلاغ تكالیف دستگاه‌ها در برگزاری آزمون سراسری
اعلام آمادگی شورای امنیت كشور برای كمك به سلامت آزمون سراسری/ابلاغ تكالیف دستگاه‌ها در برگزاری آزمون سراسری
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور روز پنجشنبه 4 خرداد ماه در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402، گفت: تکالیف همه دستگاه‌ها در برگزاری آزمون سراسری در دستورالعمل ابلاغی شورای امنیت کشور مشخص و ابلاغ شده است.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، سیدمجید میراحمدی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، گفت: آزمون سراسری یک مقطع حساس و سرنوشت‌ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنهاست. بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در این آزمون شرکت می‌کنند، مجموع افراد و خانواده داوطلبان که دغدغه این آزمون را دارند در روستاها و شهرها چند میلیون نفر است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: کیفیت، سلامت، انضباط و امنیت آزمون سراسری از شاخصه‌های کارآمدی نظام است. اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی این رخداد را با امنیت، سلامت و استانداردهای لازم برگزار کند، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی است و اگر خدشه‌ای به وجود بیاید نه تنها برای جامعه رخداد نامبارک است بلکه نتیجه آن، کاهش سرمایه اجتماعی است.
دبیر شورای امنیت کشور ادامه داد: سلامت آزمون سراسری مهم است و اینکه همه دستگاه‌های کشور خود را مسئول بدانند یک تکلیف است و تعطیل ناپذیر است. وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش درخواستی مبنی بر تهیه دستورالعمل ویژه آزمون‌ها در شورای امنیت کشور مطرح کردند مورد استقبال واقع شد و این دستورالعمل تهیه شد. در این دستورالعمل تکالیفی برای دستگاه‌های کشور مشخص شده و در سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و یکی از سالم‌ترین و بی‌نظیرترین کنکورها بدون اتفاق نامبارک و تقلبی برگزار شد.
وی گفت: برگزاری مطلوب و موفق نوبت اول آزمون سراسری جای تبریک و تشکر دارد و البته سازمان سنجش به این موضوع بسنده نکرده و تلاش کرده است که تغییرات اساسی متناسب با شرایط در نحوه برگزاری آزمون ایجاد کند. اتفاقات بزرگی که رخ خواهد داد بسیار خوب است و این شجاعت و خلاقیت تحسین‌آمیز است و آمادگی وزارت کشور، شورای امنیت کشور و شورای تأمین استان‌ها برای کمک به سازمان سنجش برای اجرای آزمون را اعلام می‌کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت سلامت آزمون سراسری گفت: امنیت آزمون مسئله ساده‌ای نیست و ما درباره خواسته‌های مسئولان سنجش و اینکه چه اقدامات لازمی و مکملی برای امنیت آزمون نیاز است را بررسی می‌کنیم. از جمله مواردی که این روزها هم به آن پرداخته شده مسئله قطع اینترنت یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری است. آنچه برای ما مهم است حقوق مردم و داوطلبانی است که درگیر این مسئله هستند. حقی که حاکمیت تکلیف دارد رعایت شود و تضییع حقوق صورت نگیرد و باید با این نگاه آنچه لازم است انجام دهیم.
میراحمدی گفت: در موضوع اینترنت مسئولان وزارت علوم، وزارت ارتباطات و سایر مسئولان بر این باور هستند که همانطور که سلامت و امنیت آزمون حق مردم است و حاکمیت باید این حق را تضمین کند، بهره‌مندی از اینترنت و استمرار این بهره‌مندی هم از حقوق مردم است و کسی به دنبال محدودیت در این حق نیست.‌
دبیر شورای امنیت کشور تأکید کرد: اینکه شیوه‌های دیگری برای مسدود کردن ارتباط در محل آزمون امکان‌پذیر باشد مورد نظر است ولی چنانچه این دغدغه رفع نشد و نگرانی برای امنیت آزمون بوجود آمد مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم شریف ایران می‌رسد.
وی تأکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که بدون قطع اینترنت می‌توان امنیت کنکور را برقرار کرد همه از آن استقبال می‌کنیم و برای کمک به برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت و کیفیت کامل آمادگی داریم.
انتهای پیام/

عکس تزیینی است