دبیرخانه طرح توسعه دریا محور استان‌های شمالی به مازندران واگذار شد/جلسات شورای برنامه‌ریزی استان نیاز به تحول اساسی دارد
دبیرخانه طرح توسعه دریا محور استان‌های شمالی به مازندران واگذار شد/جلسات شورای برنامه‌ریزی استان نیاز به تحول اساسی دارد
استاندار مازندران با بیان اینکه ریل گذاری درست برای دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار در جلسات شورای بر نامه ریزی مطرح شود و این امر بیانگر نقش اعضای این شورا در مباحث توسعه ای استان است، بیان کرد : در شورای برنامه ریزی باید مباحث کلان توسعه ای استان مطرح شود تا زمینه رشد و توسعه همه جانبه بیش از پیش نیز فراهم شود و برای تحقق این مهم جلسات شورای برنامه ریزی استان نیز نیاز به تحول اساسی دارد.

به گزارش ندای تجن- سیدمحمود حسینی پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ضمن اینکه از تصویب نهایی طرح توسعه دریا محور استان‌های شمالی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کارگروه به مازندران واگذار شده است و توسعه دریا محور و اقتصاد دریا که به استفاده پایدار از ظرفیت منابع آبی از جمله دریاها، دریاچه ها و جزایر تاکید دارد، در رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال و در نهایت در افزایش تولید ناخالص داخلی بسیار تاثیرگذار است و این موضوع مهم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان سهم عمده ای از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تامین می‌کنند در حالی که ما هنوز نتوانسته‌ایم از این موهبت الهی بدرستی استفاده کنیم.

استاندار اظهار داشت: اقتصاد دریا محور، راهبردی اساسی، توسعه‌ای و در نهایت تحول آفرین است و مسئولان دستگاه های اجرایی باید در اجرای طرح اقتصاد دریا محور اهتمام و حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ریاست کارگروه طرح توسعه دریا محور استان‌های شمالی به استاندار مازندران و دبیری آن نیز بر عهده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، افزود: دبیرخانه این کارگروه در ذیل دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفته است.

حسینی پور گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مازندران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، محل دبیرخانه این کارگروه را در مازندران تعیین کرد و باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم و دستگاه‌های اجرایی ذیربط عضو این کارگروه نیز باید با یکدیگر تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

استاندار مازندران، بر لزوم تهیه و تدوین یک برنامه راهبردی عملیاتی به منظور اجرای طرح های توسعه‌ای اقتصاد محور در حوزه دریایی تاکید کرد و گفت : دبیرخانه این طرح باید هر چه سریعتر پس از تشکیل و راه اندازی، ‌ حداکثر تا یک هفته آینده نسبت به برگزاری جلسه و ارایه گزارش در این زمینه اقدام کند.

وی بر لزوم استفاده از نظرات و دیدگاه کارشناسان و دست اندرکاران طرح های اقتصادی دریا محور تاکید کرد و توضیح داد: اعضای این دبیرخانه را مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربطی که به نوعی با دریا سر و کار دارند، تشکیل می دهند و باید نسبت به تهیه و تدوین و ایجاد یک برنامه راهبردی اقتصادی دریا محور، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با عنوان اینکه ریل گذاری درست برای دستیابی به توسعه همه جانبه و پایدار در جلسات شورای بر نامه ریزی مطرح شود و این امر بیانگر نقش اعضای این شورا در مباحث توسعه ای استان است، بیان کرد : در شورای برنامه ریزی باید مباحث کلان توسعه ای استان مطرح شود تا زمینه رشد و توسعه همه جانبه بیش از پیش نیز فراهم شود و برای تحقق این مهم جلسات شورای برنامه ریزی استان نیز نیاز به تحول اساسی دارد.

  • منبع خبر : استانداری