لزوم ارائه راه‌کارهای عملیاتی و گره‌گشایی در حوزه گردشگری/اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی مازندران
لزوم ارائه راه‌کارهای عملیاتی و گره‌گشایی در حوزه گردشگری/اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی مازندران

استاندار مازندران با اشاره به این که اعتلای اقتصاد گردشگری در دستور کار جدی استان قرار دارد، گفت: 1000 میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم به سه فرودگاه استان اختصاص داده شده است که از جمله زیرساخت های مهم برای توسعه صنعت توریسم است. ‎ سیدمحمود حسینی پور در نشست با کمیته گردشگری هیات اندیشه […]

استاندار مازندران با اشاره به این که اعتلای اقتصاد گردشگری در دستور کار جدی استان قرار دارد، گفت: 1000 میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم به سه فرودگاه استان اختصاص داده شده است که از جمله زیرساخت های مهم برای توسعه صنعت توریسم است. ‎

سیدمحمود حسینی پور در نشست با کمیته گردشگری هیات اندیشه ورز استان با عنوان اینکه مازندران استانی است که برغم همه استعدادها و ظرفیت ها؛ در موضوع گردشگری و استاندارد های بین المللی این حوزه در نقطه شروع قرار دارد، افزود: باید خروجی و بسته کاملی از کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز در راستای راهبری گردشگری تهیه و تدوین شود.

مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت: باید ها و نباید های گردشگری استان باید بصورت دقیق بررسی شود. در منظومه گردشگری مازندران باید دریا، جنگل، دشت و کوه توامان دیده شود، چرا که از جمله فرصت های طلایی این استان است و فرصتی که خداوند به مردم این استان داده است باید احیا شود.

حسینی پور گفت: آنچه که امروز به شدت مورد نیاز ماست ارائه راهکارهای عملیاتی و گشودن گره های حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش است. مجموعه میانکاله و باغ عباس آباد که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، از جمله فرصت های بی نظیر گردشگری این استان است و مازندران دارای قابلیت های فراوان بیشماری برای اعتلای صنعت توریسم است.

او یادآور شد: خروجی تلاش های کمیته گردشگری هیئت اندیشه ورز استان باید به صورت عملیاتی اجرایی شود، به همین منظور طرح جامع گردشگری استان می بایست تدوین شود و هیئت اندیشه ورز مسائل گردشگری استان را باید رصد و نوآوری های لازم را ایجاد نماید تا هر شش ماه شاهد خروجی های مورد نظر باشیم.

استاندار ابراز داشت: فرودگاه، ریل و جاده یکی از زیرساخت‌های اصلی گردشگری است که 1000 میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم به سه فرودگاه استان اختصاص داده شده است و خط جدید فرودگاه رامسر هفته گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شده است.

سیدمحمود حسینی پور گفت: احداث ریل گردشگری از شرق به غرب استان در مرحله مطالعه سرمایه گذاران قرار دارد و در تلاش برای اجرای سازوکارهای اصلی گردشگری استان هستیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: حسب توافقاتی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفته است، برای آسفالت و زیرسازی ۱۲۰۰ کیلومترجاده روستایی اعتبار لازم مصوب شد تا زیرساخت‌های گردشگری را توسعه بخشیم و زنجیره ارزش گردشگری را فعال کنیم که نیازمند نقش آفرینی همه اثرگذاران در این بخش است.

  • منبع خبر : استانداری