مردم خواستار شدند؛حل مشکلات جاده ،آب،بهداشت و کمبود آرد /استاندار مازندران با تکیه بر قول مدیران؛ رسیدگی به حل مشکل جاده تا هفته دولت و آب تا 22بهمن/دستور پیگیری برای حل سایر مشکلات
مردم خواستار شدند؛حل مشکلات جاده ،آب،بهداشت و کمبود آرد /استاندار مازندران با تکیه بر قول مدیران؛ رسیدگی به حل مشکل جاده تا هفته دولت و آب تا 22بهمن/دستور پیگیری برای حل سایر مشکلات
در سفری که روز پنج شنبه استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای شهرستان بهشهر داشتند مردم به مشکلات خود اشاره کردند و خواستار حل آن شدند.

به گزارش ندای تجن- بهشهر یکی از شهرهای مهم استان مازندران است که در ناحیه جنوبی دریای مازندران واقع شده است. نام بهشهر بارها و در دوره های مختلف تاریخی دچار تغییر شده و کبود جامه، پنجاه هزار و شهر اشرف از قدیمی ترین نام های این شهر زیبا هستند.

براساس این گزارش -بر طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام گرفته است جمعیت شهرستان بهشهر بالغ بر ۱۶۸٬۷۶۹ نفر بود که در مساحت 2هزار و 858کیلومتری این شهر زندگی می کنند.

مردم بهشهر دارای ساختار مذهبی و آرامی هستند و این شهر از جمله مکان هایی است که نیاز به همکاری بیشتر فعالان گردشگری برای معرفی و جذب گردشگر دارد.

در این شهر روستاهای زیبا و دیدنی همراه با گندم زار سر سبز وجود دارد که می تواند جاذبه گردشگری کشاورزی استان باشد.

البته در کنار آن کمبودهایی هم هست که همین عوامل سبب شد تا استاندار مازندران به همراه مدیران دستگاه های اجرایی طی سفری یک روزه به بهشهر بررسی میدانی از وضعیت منطقه داشته باشند و جلساتی نیز با اقشار و نخبگان برگزار کنند.

این سفر که از ساعت 6صبح روز پنج شنبه 11خردادماه سال جاری آغاز شد تا ساعت 1بامداد ادامه داشت.

نخستین مکان سفر گلزار شهدای شهرستان بهشهر بود که جمعی از خانواده شهدا و مردم در محل حضور داشتند.

پس از زیارت گلزار شهدا ، برخی از خانواده های شهدا در اطراف سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و امام جمعه بهشهر جمع شدند و به بازگویی درد و دل و حرف های خود پرداختند.

یکی از خانم هایی که در کنار امام جمعه ایستاده بود از وضعیت حجاب گلایه داشت و از او می خواست تا تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

در ادامه به سمت روستاهای هدف حرکت کردیم، در مسیر جلوتر از جنگل محمدآباد ، تابلویی با عنوان اقامتگاه بوم گردی سمبی خودنمایی می کرد که مسیر کج دار و مریضی داشت و فرصت برای بازدید از آن فراهم نبود.

کارخانه آب معدنی سن‌بی در انتظار جاده مناسب

به کارخانه آب معدنی سن‌‌بی رسیدیم، شریعتی نماینده مردم نکا و بهشهر در مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران و فرماندار بهشهر برای بازدید رفتند؛مدیرکارخانه از وضعیت جاده گلایه داشت و می گفت که اگر جاده درست شود تا پایان سال می توانند برای تعدادی از اهالی اشتغال زایی کنند.

در مسیر سفر پیرمردی با نگاه ملتمسانه ایستاده بود که خودرو مسئولان پس از دیدن آن ایستاد و استاندار با او به صحبت پرداخت.

پیرمرد درباره شیوع مواد مخدر در جامعه گفت که وضعیت جوانان را به مخاطره انداخته است و خطاب به استاندار گفت که قول دادید تا چندسال دیگر وضعیت بهتر شود و حسینی پور هم تایید کرد.

انتقال آب چشمه

رسیدگی به وضعیت جاده و اجرای طرح هادی و انتقال آب چشمه به روستای منطقه پارم از درخواست های دیگر او بود که استاندار قول بررسی و پیگیری داد.

روستای برما با مردمی که بخشندگی را معنا کردند، مقصد دیگر ما بود؛ شهیدی گمنام در محل آرامگاه به خاک سپرده شده بود که برای زیارت آن رفتیم .روی تابلوی دم درب آرامگاه نوشته بود به زادگاه شهید اسماعیل نوری روستای برما خوش آمدید.

یکی از اهالی می گفت که آب در منطقه نداریم و تنها یک منبع 80هزار لیتری داریم که به روستا و درمانگاه و مدرسه شبانه روزی آب می دهد.

جاده مناسب نداریم و نیاز به زیرسازی دارد، از طرفی مشکلاتی داریم که نیاز است تسهیلات روستایی دریافت کنیم اما به سختی می دهند و تاکنون تنها دو نفر گرفتند.اینجا مردم دست به خیر دارند و زمین برای ساخت درمانگاه و مدرسه شبانه روزی اهدا کردند ودیوار مدرسه را مردم درست کردند.

عمده محصولات تولیدی ما گندم و سیر و پیاز است و خداروشکر زراعت خوب بود اما کود گران است وگاهی نمی صرفد، از زمانی که آرد با کارت شده است میزان آردی که به ما می دهند با توجه به تعداد افراد خانوار کم است و کفاف نمی‌دهد.

برابرزاده مدیرعامل آبفای مازندران که همراه با سایر مسئولان در مسیر بازدید بود با پیرمرد صحبت کرد و گفت که برای حل مشکل آب باید روستای آن ها تحت پوشش شرکت بیاید و نیاز به نام نویسی دارد.

روستای ولو مقصد نهایی ما بود که تقریبا از ساری تا آن جا با توجه به جاده نامناسب و مسیر دسترسی نامناسب 4ساعت زمان صرف شد البته با احتساب محل هایی که در مسیر ایستادیم شاید یک ساعت و نیم دقیقه بر زمان اصلی افزوده شده بود.

در مسجد روستای ولو مردم منتظر بودند و مسئولان نیز پس از اقامه نماز ظهر شنوای سخنان آنان شدند.

حجت الاسلام اکبری، امام جمعه روستا سخنران نخست بود که درباره اهمیت زیرسازی جاده 6کیلومتری منطقه صحبت کرد تا مردم عبور و مرور راحت تری داشته باشند.

رسیدگی به مشکل آب و دکل برای دریافت امواج تلویزیون خواسته های دیگر مردم بود که از سوی او بیان شد.

ذکریایی دهیار روستا نیز بار دیگر برحل مشکل جاده تاکید کرد و گفت:پیگیری بسیاری برای دکل انجام دادند که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفت.

وی درباره طرح های ساخت مسکن روستایی هم توضیح داد که بارها به بنیاد مسکن مراجعه کردند اما گفتند کمبود اعتبار داریم یا اینکه روستای ولو کدگذاری نشده است و همین عدم رسیدگی سبب شد تا مردم در حاشیه بافت روستا اقدام به ساخت و ساز کنند که معمولا به مشکل برمی خورند و امکاناتی به آنان داده نمی شود.

ذکریایی از نبود طرح اشتغال زایی در روستا گفت که همین موضوع سبب مهاجرت جوانان به شهر شد و درخواست بودجه مناسب برای روستا شد.

خانم ایمانی دهیار روستای یارسم نیز با بیان اینکه منطقه عشرستاق با تقدیم 32شهید خوشنام دوست دار ارزش های انقلاب و نظام است، خواستار رفع مشکل طرح هادی شد.

وی که سابقه 20ساله در زمینه دوخت لوازم مورد نیاز خانه دارد، ادامه داد:مردم منطقه ظرفیت اشتغال زایی دارند و با احداث کارخانه امکان به کارگیری آنان وجود دارد.

حسینی دهیار لمرد نیز همان مشکلات را بیان کرد اما درباره هزینه 434هزارتومانی که به حساب دهیاری واریز شد گلایه کرد و گفت:بر اجرای طرح هادی نظارت شود چون محدوده روستا بسته می شود.

دهیار لمرد درباره هزینه حمل زباله توضیح داد که بر عهده مردم روستا نهاده شده است و آنان توانایی پرداخت آن را ندارند، از طرفی شاید در طول ماه مبلغ 3تا 4میلیون تومان به حساب دهیاری پرداخت شود که این مقدار کفاف حقوق ما را نمی دهد .

حسینی درباره نیاز به آمبولانس در منطقه گفت .

در ادامه استاندار مازندران از زحمات مهمان نوازی مردم تقدیر و تشکر کرد و گفت:مردم انقلابی و بی توقع منطقه 32شهید در زمان جنگ که جاده دسترسی هم وجود نداشت تقدیم کردند که نشانه دل بستگی آنان به اسلام و انقلاب اسلامی و امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

سیدمحمودحسینی پور افزود:بسیار خجالت کشیدم که دیدم مردم بعد از 44سال هنوز آسفالت مناسب ندارند و مشکل آب دارند.حق مردم این نیست و به عنوان صاحب اصلی انقلاب استحقاق دارند که شرایط زندگی شان تغییر کند.

حسینی پور در بخش دیگری از سخنانش از درآمد 22میلیاردتومانی فروش گندم منطقه گفت که می توان از آن بهره برد؛ طبیعت زیبای منطقه با خلوص و خوب بودن مردم این طور زیبا ماند.

در طول بیش از یک سال و نیم گذشته بیشترین توجه را به روستاها در استان داشتیم که اگر جمع شود شاید به اندازه 8سال دوره گذشته خدمات دهی به روستا انجام شد.

وی از امضای تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی به 1هزار و 300روستای استان خبرداد و افزود:با بررسی مشکل آب منطقه نیاز است مقدمات لازم را فراهم کنیم که از مسئولان مرتبط می خواهیم تا 22بهمن کل آب منطقه حل شود.

استاندار قول آسفالت جاده منطقه تا هفته دولت سال جاری را داد و افزود:دسترسی به خدمات تلفن همراه نیز تا پایان تیرماه انجام می شود.درباره مشکلات دکل صداوسیما نیز قول دادند که تا پایان تیرماه اقدامات لازم انجام دهند.

حسینی پور از دانشگاه علوم پزشکی مازندران درخواست کرد تا نسبت به تجهیز درمانگاه و به روزرسانی آن اقدام کند و خط 115را فعال کند.

وی درباره پرداخت تسهیلات 200میلیون تومانی با بازپرداخت 20ساله برای ساخت مسکن خبرداد که جوانان روستا می توانند از آن استفاده کنند.

استاندار درباره استفاده از دستگاه مکانیزه برای کشاورزی در منطقه گفت و از سازمان جهادکشاورزی خواست تا حمایت کنند تا میزان تولید مردم منطقه افزایش یابد.

وی از جوانان خواست تا با راه اندازی واحدهای صنعتی دام داری به رشد اقتصادی منطقه کمک کنند و قول حمایت در فروش شیر و بهره برداری از آن را داد.

حسینی پور از دهیاران خواست تا با ایجاد اتحاد در روستا و هدایت جوانان به سمت اشتغال زایی در حوزه گردشگری را برعهده گیرند.

وی گفت بدترین عامل عقب ماندگی، ناامیدی است و نیاز است امیدوار باشند و با اراده حرکت کنند.

پس از صرف ناهار در نزدیکی پل سد گلورد نکا به بازدید از پروژه پل قوسی این سد رفتیم که قرار بود تا پایان بهار سال جاری به چایان برسد اما به دلیل برخورد با سنگ سخت اکتشافات زمین شناسی دچار کندی شد و ساخت آن به تعویق افتاد.

در فیلم زیر می توانید توضیح کامل استاندار درباره ساخت پل قوسی سد گلورد را ببینید

در ادامه به جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل دانشگاه علم و فناوری استان رفتیم که دو ساعت از آن گذشته بود و درباره طرح های مختلف استان صحبت شد.

در این جلسه استاندار مازندران بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت:سازمان حفاظت از محیط زیست لازم است کارشناسان خود را برای بررسی بیشتر طرح ها به استان بفرستد تا ما در استان پاسخگوی آنان باشیم و حتی خودم شخصا از طرح ها حمایت می کنم.

جلسه دیدار با نخبگان و اقشار و فرهنگیان و جانبازان دفاع مقدس برنامه دیگر بود که سخنان بسیاری از سوی حاضران بیان شد.

یکی از جانبازان حاضر در جلسه بر اهمیت استفاده از تفکر و مدیریت در اقدامات مسئولان تاکید کرد.

یکی دیگر از حاضران بر موضوع آموزش و تعلیم و تربیت در جامعه تاکید داشت.

اهمیت توجه به مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و آسیب‌های حوزه جوانان موضوع دیگری بود که به آن اشاره شد.

استاندار مازندران نیز از نخبگان خواست تا اتحاد میان خود را حفظ کنند و در نشست ها و جلسات خود به بررسی و شناسایی راه کارهای اجرایی حل مشکلات شهرستان اقدام کنند.

پایان بخش سفر ما حضور در جلسه شورای اداری بود که 3 مدیر کل اقتصادی ،مدیرعامل آبفا و مدیر بنیادمسکن مازندران به بیان گزارش کوتاهی از بازدیدهای خود پرداختند.

گزارش:نداکلائی