جریان رسانه یک ابزار است/بی اطلاعی مسئولان از روایت اول
جریان رسانه یک ابزار است/بی اطلاعی مسئولان از روایت اول
گردهمایی خبرنگاران، اصحاب رسانه، مدیران روابط‌عمومی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی با عنوان "مدار امید" به مسائلی از قبیل کاسب بودن برخی رسانه ها،اهمیت جایگاه روابط عمومی و بی اطلاعی مسئولان از تکنیک های اطلاع رسانی صحبت شد.

به گزارش ندای تجن – امروز صبح گردهمایی خبرنگاران، اصحاب رسانه، مدیران روابط‌عمومی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی با عنوان “مدار امید” در محل سینما کانون ساری برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی رهبری در سپاه کربلا با تبریک دهه کرامت به بیان ویژگی‌های رسانه  پرداخت و گفت: دین نه‌تنها از رسانه استفاده می‌کند؛ بلکه بر کارکردهای آن اهتمام دارد

حجت‌الاسلام صمد بهرامی یکی از اخلاقیات رسانه یا ارتباط گر را وحدت بین رفتار و گفتار مطرح کرد و افزود: آن چه که می‌گویید و آن چه که عمل می‌کنیم باید یکسان باشد.

وی با بیان اینکه تعهد به حقیقت و حق موردتوجه یک پیام‌رسان باید قرار گیرد به‌طوری‌که هیچ پیام‌رسانی نباید خیانت کند، ادامه داد: تأکید بر کسب آگاهی سریع یکی از نکات موردتوجه پیام‌رسان باشد، آن چه که به شما گفته می‌شود را با تحقیق و بررسی انعکاس دهید.

بهرامی با اشاره به اینکه توجه به دوری از کلام بیهوده و سرگرم‌کننده دارای اهمیت است، افزود: معمولاً برخی رسانه‌ها  سعی می‌کنند با چرب‌زبانی مخاطب داشته باشند؛ اما یک خبررسانی واقعی و دین‌دار از اخبار سرگرم‌کننده باید پرهیز کند و برای انجام آن هرگز نباید از سخنان بیهوده استفاده شود.

وی در پایان  بر اساس سخنان رهبری، لشکر 25 کربلا را خط‌شکن و خط‌نگه‌دار نامید.

معاون روابط‌عمومی سازمان بسیج  نیز در ادامه با بیان اینکه دو ویژگی مشروعیت و مقبولیت یک سازمان دارای اهمیت است، گفت: یک سازمان با رویکردی که اتخاذ می‌کند بلاشک از این دو مسیر می‌تواند حرکت کند

فرشاد عالی با اشاره به اینکه جریان رسانه  یک ابزار است و روابط‌عمومی  به‌عنوان واسط، شناسنده و حرف، ربط است، افزود: وقتی یک سازمان با کنش گری خود نوع فعالیت را با کارهای تبلیغی حرکت دهد تصویری سرد از او در جامعه شکل می‌گیرد

وی با بیان اینکه یک روابط‌عمومی تعیین می‌کند که تصویر سرد یا گرم از یک سازمان، مجموعه یا فرد در جامعه ایجاد شود، ادامه داد: درست است که در سال امیدآفرینی قرار دهیم؛ اما دور امید فقط خوبی گفتن نیست

عالی افزود: نوع نگاه به نوع تولید محتوا و نقش روابط‌عمومی گره حرکتی ماست و سرمایه اجتماعی وقتی شکل می‌گیرد که میزان داشته‌های مخاطب نسبت به اقدامات انجام شده به‌اندازه کافی باشد.

وی تولید تصویرگرم از اقدامات، مردمی‌سازی روابط‌عمومی وتوجه ویژه به خبرنگاران افتخاری از رسالت‌های روابط‌عمومی بسیج عنوان کرد.

در ادامه فخاریان از پیشکسوتان روابط‌عمومی به بیان سخنرانی پرداخت.

رونمایی از گروه تلویزیونی سپاه کربلا و سایت کنگره شهدا نیز انجام شد.

خادمان حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) نیز فضای مراسم را عطرآگین کردند.

فرمانده سپاه کربلا نیز به بیان اهمیت اخلاق در خبرنگاری پرداخت و گفت: داشتن اخلاق خبرنگاری دارای اهمیت است که اگر رعایت نشود می‌تواند چهره خبرنگاران را در اذهان عمومی مخدوش کند.

سردار سیاوش مسلمی افزود: برخی خبرنگاران کاسب هستند جایگاه خبرنگاری آن‌قدر بالاست که نباید کاسبی کرد.

مسلمی اضافه کرد: اگر یک اداره، نهاد یا ارگانی عملکرد خوب دارد و کسی در ارگان قرار گرفته که نتوانسته به شایستگی کارکرد نهاد را بازگو کند باید پاسخگو باشد.

وی وجهه مشترک کار خبرنگاران و روابط‌عمومی را اطلاع‌رسانی مطرح کرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه درباره عملکرد شوراهای شهر و روستا پرداخت و گفت: به همه شوراهای شهر و روستا توصیه می‌کنم اطلاع داریم بعضی‌ها دارند کارهایی انجام می‌دهند که سال آخر هست

وی افزود: شوراهای شهر بروید بر اساس وظیفه‌هایی که بر گردن شما نهاده شده همان را انجام دهید.

مسلمی بیان کرد:اعضای شورای شهر و روستا مدافع مردم باشید و کار مردم را انجام دهید مدافع منافع شخصی نباشید، ما که می دانیم همه استیضاح ها فقط و فقط منافع شخصی شماست.

وی محل همایش را  بهترین جا برای انتقال خبر اعلام کرد و افزود:  قطعاً دستگاه‌های نظارتی وظیفه دارندبا توجه به اینکه امروز داشتن شغل معاملات املاک براساس قانون خلاف است.آقای دستگاه نظارتی چرا نظارت نمی کنید.

مسلمی اضافه کرد: امروز از جانب مردم مطالبه کنید تا موجب سوءاستفاده دشمن فراهم نشود.

وی افزود: نیاز است بصیرت داشته باشیم و موقعیت‌شناسی کنیم و تکنیک‌های عملیات روانی را بلد باشیم. بسیاری از مسئولان ما اطلاعی از روایت اول ندارند.بسیاری از مدیران ما باید آموزش ببینند

در پایان از زهرا شریفی-محسن هدایتی بنیادآباد- یاسرمعافی-بهنازمقدس-علیرضا نوری -مهرانگیز عباسی و جمعی از خبرنگاران و روابط عمومی خبرگزاری بسیج قدرانی شد.