هواسرد می‌شود/احتمال سیل در مازندران
هواسرد می‌شود/احتمال سیل در مازندران
هواشناسی مازندران با اشاره به عبور موج از تراز میانی جو و ایجاد ناپایداری همرفتی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در دامنه ها و ارتفاعات این استان هشدار داد.

ندای تجن- به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از امروز پنجشنبه تا شنبه آینده اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق پراکنده، و وزش باد به نسبت شدید و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد: علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی استقرار یافتن در مناطق مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

وضعیت جوی مازندران از امروز پنجشنبه تا شنبه آینده در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و با رگبار و رعد و برق پراکنده و در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز نیمه ابری به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب ابری با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

آسمان مازندران از روز یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۲.۷ و کلاردشت با ۲۳.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.