تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان دماوند تا پایان ۱۴۰۳
تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان دماوند تا پایان ۱۴۰۳
در جریان بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از نهالستان شهرستان دماوند، رئیس اداره منابع طبیعی این شهرستان اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۳، ۱۲۰ هزار اصله نهال در این نهالستان تولید خواهد شد.

ندای تجن- به گزارش روابط‌عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، امروز دوشنبه (۴ تیرماه) ساعت ۱۶، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای نظارت میدانی بر نحوه اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ، به شهرستان دماوند سفر کرد و از نهالستان این شهرستان بازدید به عمل آورد.

در جریان این بازدید که سید هاشم موسوی نژاد رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال ، مصطفی نوری مشاور حقوقی و پارلمانی و مرتضی زیاری مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل رئیس سازمان را همراهی میکردند، حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند درباره آخرین وضعیت تولید نهال در این نهالستان توضیح داد: نهالستان دماوند حدود ۱۶ هکتار مساحت دارد که پیرو دستور رئیس‌جمهور شهید برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران، از سال گذشته اقدامات لازم برای تجهیز و افزایش ظرفیت تولید نهال در این نهالستان آغاز شد.

وی افزود: براساس قرارداد منعقد شده بین اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند با پیمانکار مربوطه، قرار است در سال جاری حدود ۱۲۰ هزار اصله نهال در نهالستان دماوند تولید شود که مراحل لازم برای انجام این کار از هفته گذشته شروع شده است.


شکری با بیان این که در نهالستان دماوند، عمدتا گونه‌های پهن‌برگ تولید خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به این که به دلیل تاخیر در عقد قرارداد، کار تولید نهال از نظر ایام سال مقداری دیر شروع شده است، نهال‌هایی که امسال در شهرستان دماوند تولید می‌شود، قابلیت انتقال به عرصه را در سال جاری نخواهد داشت و انشاءالله این کار در سال آینده شروع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند در پایان از رئیس سازمان برای انجام بازدید میدانی از نهالستان شهرستان دماوند تقدیر کرد‌.

لازم به ذکر است که عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عصر امروز ضمن بازدید از روند تولید نهال در شهرستان دماوند، عید سعید غدیر خم را نیز به کارکنان این نهالستان و سایر همکاران تبریک گفت.
گفتنی است، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با تدبیر رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله دکتر رئیسی و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مدت زمان اجرای این طرح چهار سال به طول خواهد انجامید.