برندسازی؛ مازندران را به مقصد گردشگری تبدیل می کند / ترسیم نقشه راه و تدوین الگوی راهبردی طرح جامع گردشگری استان در دستور کار
برندسازی؛ مازندران را به مقصد گردشگری تبدیل می کند / ترسیم نقشه راه و تدوین الگوی راهبردی طرح جامع گردشگری استان در دستور کار
استاندار مازندران، با بیان این که تبدیل استان به مقصد گردشگری نیازمند برندسازی مکان است، گفت: گردشگری؛ صنعتی است که در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی اثرگذار است و نقش مهم و مستقیم در توسعه، رشد و نوسازی اقتصاد و افزایش اشتغال دارد. ‎

ندای تجن- یوسف نوری، استاندار مازندران در جلسه بسته کاری گردشگری استان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم گردشگری مازندران مقصد باشد، این مقصدسازی در گرو برندسازی تولیدات است، افزود: برای این مقصد گردشگری به شیوه‌های مدیریتی ویژه نیاز است.

استاندار افزود: توانمندسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بومی هر شهر به توانایی مدیران در شیوه مدیریت ارتباط مستقیم دارد.

مقام عالی دولت در استان، مقصدسازی مازندران و جایی به عنوان محل رجوع گردشگران را در گرو ارائه مجموعه‌ای از خدمات و فعالیت‌ها برشمرد که در بازار رقابت بتواند مسافران را به سمت خود جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مقصد گردشگری با هدف افزایش نرخ اقتصادی منطقه و رفاه مردم محلی باشد، خاطرنشان کرد: باید سهم اقتصادی مردم مازندران از گردشگری ارتقاء پیدا کند.

نوری یادآور شد: مازندران با وجود ظرفیت‌های طبیعی؛ دریا، کوه و جنگل و شاخص های تاریخی، هنری ،کشاورزی و ورزشی نیاز به طراحی مقصد گردشگری برای جذب سرمایه‌گذاری دارد‌.

وی گردشگری سلامت و گردشگری کشاورزی را دو مقوله مهم اقتصادی مطرح کرد و افزود: استان مازندران به ترسیم نقشه راه و تدوین الگوی راهبردی طرح جامع گردشگری نیاز دارد.

وی همچنین از استخراج بسته‌های اجرایی در حوزه‌های گردشگری دریایی، طبیعت‌گردی، کشاورزی و روستاگردی، ورزشی، سلامت، بین الملل با پیوست فرهنگی خبر داد‌.

استاندارمازندران، گفت: گردشگری؛ صنعتی است که در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی نافذ است و نقش مستقیم و مهمی در توسعه و رشد و نوسازی اقتصاد و جامعه و همچنین افزایش اشتغال دارد.

وی با بیان این نکته که گردشگری بدون نقشه راهبردی تمام فرصت‌ها را به چالش تبدیل می‌کند، تصریح کرد: گردشگری با الگوی راهبردی، زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری در تاسیسات زیرساخت عمومی و گردشگری، بخش تجاری، صنایع وابسته، صنایع غذایی، خدمات عمومی، فرهنگی، هنری و ورزشی خواهد بود.

وی در پایان رفع تمام معضلات و مشکلات را در گرو تهیه بسته‌های راهبردی اقتصادی گردشگری در استان مازندران دانست.

  • منبع خبر : استانداری