دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت‌ماه حذف می‌شود
دفترچه بیمه سلامت از اردیبهشت‌ماه حذف می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت دفترچه بیمه سلامت با هدف استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود. به گزارش ندای تجن، دکتر رسول ظفرمند افزود که بر این اساس چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از […]

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت دفترچه بیمه سلامت با هدف استقرار دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی از اول اردیبهشت ماه به صورت تدریجی حذف می‌شود.

به گزارش ندای تجن، دکتر رسول ظفرمند افزود که بر این اساس چاپ دفترچه بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق ‏ها از ابتدای تیر ماه متوقف خواهد شد.

وی توضیح داد  : در مرحله اول حذف دفترچه ها ، جلد دفترچه که حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده است در اختیار وی قرار می گیرد تا اطلاعات وضعیت بیمه ای خودش را در اختیار داشته باشد و نسخه نویسی الکترونیکی هم بر اساس مشخصات هویتی مندرج در جلد دفترچه انجام می شود.

او افزود : طبق تمهیداتی که اندیشده شد، برای آن دسته از بیمه شدگانی هم که دفترچه ندارند و یا به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک وجود نداشته باشد، پزشک می‌تواند با استفاده از سربرگ خود و با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت در چارچوب دستورالعمل های موجود اقدام کند و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک نیز موظف به پذیرش و ارائه خدمات به این دسته از بیمه شدگان هستند.

ظفرمند گفت : هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی فراهم شده و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند.

وی افزود : به منظور ایجاد انگیزه جهت تجویز الکترونیک، مطالبات آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می‌ کنند ظرف مدت ۱۰ روز از پایان ماه و به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام این که دسترسی داروخانه ها مراکز پاراکلینیک و به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت فراهم شده است ، گفت : این مراکز امکان واکشی نسخه الکترونیک تولید شده را خواهند داشت و تا زمان ثبت کلیه نسخه به صورت آنلاین توسط پزشکان، مراکز ارائه دهنده خدمت می توانند نسخه کاغذی را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود : آن دسته از مطالبات موسساتی هم که به صورت برخط ثبت شده باشند ، دارای اولویت پرداخت خواهند بود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین اعلام کرد که با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان ، پوشش بیمه ای بیمه شدگان صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص) که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آنها از ۰۱‏/۰۱‏/۱۴۰۰ به بعد می باشد، به صورت خودکار تا تاریخ ۳۱‏/۰۶‏/۱۴۰۰ در سامانه معتبر می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی ، حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.بیمه سلامت مازندران سالانه بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند./روابط عمومی