اداره کل غله مازندران مطرح کرد: برخورد با نانوایانی که خودسرانه تعطیل می کنند
اداره کل غله مازندران مطرح کرد: برخورد با نانوایانی که خودسرانه تعطیل می کنند

با نانوایی های متخلفی که خودسرانه اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود می کنند برخورد جدی خواهد شد. به گزارش ندای تجن_ طرح تشدید بازرسی در تعطیلات نیمه خرداد از واحدهای خبازی در شهرستان های استان صورت خواهد گرفت و با واحدهای صنفی که تعطیلی خودسرانه داشته باشند از سوی دستگاه های مرتبط از جمله […]

با نانوایی های متخلفی که خودسرانه اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود می کنند برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش ندای تجن_ طرح تشدید بازرسی در تعطیلات نیمه خرداد از واحدهای خبازی در شهرستان های استان صورت خواهد گرفت و با واحدهای صنفی که تعطیلی خودسرانه داشته باشند از سوی دستگاه های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل غله با اعلام اینکه تعطیلی نانوایی ها خارج از برنامه ابلاغی از سوی اداره کل غله، پیگرد قانونی دارد و موجب کسر سهمیه آن ها خواهد شد، تصریح کرد: تعطیلی خودسرانه نانوایی ها به خصوص در روزهای تعطیل رسمی باعث بروز مشکلاتی در تهیه نان مورد نیاز مردم آن منطقه و رجوع به سایر واحدهای خبازی مجاور می شود که با وجود بحران کرونا موجب ازدحام و ایجاد صف های طویل خواهد شد.

بر اساس این گزارش  دلیل دیگر برای پیگیری این تخلف  خروج آرد یارانه ای از شبکه توزیعی می باشد که برخی نانوایی ها آرد یارانه ای پخت نشده را به صورت قاچاق در خارج از این شبکه توزیع نموده و بمنظور سودجویی و کسب منفعت بیشتر حقوق مردم را پایمال می کنند.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعطیلات نانوایی ها براساس موقعیت جغرافیایی و لحاظ نمودن وضعیت نانوایی های همجوار صورت می گیرد، اعلام کرد: پخت نان در نانوایی ها طبق برنامه اداره کل غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در این شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در اشاره به چگونگی مشارکت مردم بیان کرد شهروندان عزیز  می توانند در راستای مسئولیت اجتماعی و همچنین حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان در صورت مشاهده تعطیلی غیرمجاز نانوایان با شماره گیری 124 سازمان صمت به سلامت و حقوق شهروندی خود کمک کنند./روابط عمومی