لزوم ثبت شماره پرونده در صفحه مجازی روان شناسان
لزوم ثبت شماره پرونده در صفحه مجازی روان شناسان

رییس سازمان نظام روان شناسی بر لزوم ثبت شماره پرونده عضویت روان شناسان در سازمان بر روی صفحه مجازی آنان تاکید کرد. به گزارش ندای تجن_محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «برای مدیریت مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی چه اقدامی […]


رییس سازمان نظام روان شناسی بر لزوم ثبت شماره پرونده عضویت روان شناسان در سازمان بر روی صفحه مجازی آنان تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن_محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «برای مدیریت مشاوره‌های روانشناسی در فضای مجازی چه اقدامی کرده‌اید؟»،گفت:دغدغه اصلی ما از همان روز اول بحث فضای مجازی بود و بعد از کرونا نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در داخل و خارج افرادی خود را روانشناس و مشاوره معرفی کرده و حرف‌های زیبایی می زنند و ارتباط برقرار می‌کنند و در نهایت نرخ آسیب‌های اجتماعی و روانی را افزایش می‌دهند.

رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره افزود: این افراد توصیه‌های غیر کارشناسی داده‌اند؛ به طوری که گزارشات زیادی در این خصوص داریم که اینها باعث اختلافات خانواده‌ها شده‌اند.

حاتمی بیان داشت: برنامه ما این است که تا آنجایی که در توان ماست مقابله کنیم و الان بیش از سه، چهار هزار صفحه و سایت بوده که برای آنها پرونده تشکیل داده یا تذکر داده‌ایم.

وی درباره اینکه «مردم چگونه می‌توانند افراد متخصص از غیر متخصص روانشناسی را تشخیص دهند؟»، ابراز داشت:ما نام افرادی که پرونده و پروانه نظام روانشناسی و مشاوره دارند را روی سایت سازمان گذاشته‌ایم.

 رئیس انجمن روانشناسی و مشاوره متذکر شد: هرکس به سایت این سازمان مراجعه کند می‌تواند ببینید فرد مورد نظر پروانه و مجوز دارد یا خیر.

حاتمی خطاب به فعالان حوزه روانشناسی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد:توصیه دارم افرادی که در فضای مجازی هستندحتما شماره پرونده نظام روانشناسی و مشاوره را در صفحه مجازی خود بگذراند