ایجاد فرصت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری
ایجاد فرصت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای خانه هنرمندان ساری بر ایجاد فرصت‌های قانونی به‌منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری تاکید کرد

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای خانه هنرمندان ساری بر ایجاد فرصت‌های قانونی به‌منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ساری، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با حضور در خانه هنرمندان با دغدغه‌ها وبرنامه‌های آنان آشنا شد.

وی با تاکید بر اهمیت هنر در توسعه فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی، خانه هنرمندان را ظرفیت موثری در حوزه پشبرد اهداف فرهنگی هنری ساری عنوان کرد.

به گفته نماینده مردم ساری، توسعه این شهر کهن با قدمت تاریخی و فرهنگی‌اش، نیازمند توجه و برنامه ریزی دقیق است که می بایست در قالب کمیته‌های تخصصی با حضور نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان مورد مطالعه قرار گیرد.

بابایی افزود: طرح 2022( ساری پایتخت کردشگری اکو) مساله مهمی برای شهر ساری است و نقش خانه هنرمندان در این حوزه می‌تواند مهم باشد.

وی در عین حال به برخی آسیب‌ها و خلا قانونی در امر توسعه فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر اجتناب از برخی موازی کاری‌ها، ایجاد زیر‌ساخت‌های قانونی را گامی مهم و اساسی برای توسعه شهر ساری عنوان نمود.

بابایی کارنامی با بیان اینکه چنین نشستی به منظور شناخت آسیب‌ها و رفع موانع فرهنگی هنری برپا شد؛ ضمن اعلام آمادگی‌اش در حمایت از خانه هنرمندان، خواستار تعامل بیشتر هنرمندان و فریختگان حوزه فرهنگ با نمایندگان و مسئولان شد.

نماینده ساری با اعتقاد بر ایجاد فرصت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری اظهارداشت:  آشنایی با مطالبه‌ها و دغدغه‌های هنرمندان و فرهیختگان می تواند نقش مهمی در ایجاد  قوانین درست و عدالت محور برای رشد جامعه داشته باشد.

رییس خانه هنرمندان ساری نیز با اشاره به چشم انداز و اهداف خانه به ارایه گزارشی از برنامه‌های اجرایی و طرح‌های پیش رو پرداخت.

عبدالرضا اتحاد با اشاره به برخی از طرح‌های اجرایی از طرح دانشنامه مشاهیر فرهنگ وهنرساری به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خانه برای ایجاد یک منبع و مرجع اطلاعاتی درحوزه مشاهیر و فرهنگ و هنر ساری یاد کرد و افزود: مطالعات این طرح انجام شده و در صددیم با تامین منابع مالی اجرایی شود.

وی خانه هنرمندان را یک ظرفیت موثر وهمراه با دستگاه‌های فرهنگی و هنری در استان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برای توسعه فرهنگ و هنر آماده همراهی و همکاری با همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.

مدیر عامل و دیگر اعضای خانه هنرمندان ساری نیز در این نشست به طرح انتظارات و پیشنهادهای خود با نماینده مردم ساری پرداختند.

 ‎