شناسایی افراد فاقد کارت واکسیناسیون از فردا در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود/ لزوم ثبت روزانه علایم بالینی افراد واکسینه نشده
شناسایی افراد فاقد کارت واکسیناسیون از فردا در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود/ لزوم ثبت روزانه علایم بالینی افراد واکسینه نشده
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید خبرداد و گفت: از فردا صبح فاز نخست این طرح در دستگاه‌های اجرایی سراسر استان به اجرا درمی‌آید که افراد فاقد واکسیناسیون شناسایی می‌شوند.

به گزارش ندای تجن– تقریبا دو سال از شیوع بیماری کووید-19 در کشور می گذرد و تاکنون جمعیت بسیاری از اقشار مختلف مردم دو دوز  واکسیناسیون کرونا را انجام دادند و برخی هم در حال انجام دوز یادآور هستند.

با توجه به آغاز سویه جدید بیماری کرونا در جهان و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، دولت تصمیم گرفته است تا راه کارهایی را برای شناسایی افراد واکیسنه نشده و برخورد قانونی با آنان به انجام برساند.

یکی از راه کارها اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید است که به تازگی از سوی دولت اعلام شده است و از فردا صبح در دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور به اجرا درمی آید.

به گفته سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران انجام واکسیناسیون در استان و آگاهی سازی عمومی پیش از اجرای طرح دارای اهمیت است که در این راستا فعالان رسانه‌ای مازندران نقش مهمی برعهده دارند.

آغاز اجرای فاز نخست طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید

علی شیرازی امروز صبح در جلسه هم اندیشی درباره اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بسترسامانه امید در محل سالن جلسات استانداری از خدمات فعالان رسانه‌ای مازندران در طول دو سال مبارزه با بیماری کرونا تقدیر کرد و ادامه داد: اجرای طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید راه کاری است تا از آسیب ناشی از افرادی که به دلیل تزریق نکردن واکسن کرونا ممکن است به سایر افراد برسانند، جلوگیری شود.
شیرازی افزود: نام افراد واکسینه شده‌ در بستر سامانه امید مشخص است که براساس آن به هر فرد کدQR داده می‌شود و وقتی فرد برای ارائه خدمات یا دریافت آن به اداره ، نهاد یا واحد صنفی و ..مراجعه می‌کند امکان رهگیری کد وجود دارد.

به گفته وی از فرداصبح فاز نخست اجرای طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید در محل دستگاه‌های اجرایی استان آغاز می‌شود ، با توجه به اینکه اطلاعات کارمندان در واحد برنامه ریزی موجود است با همکاری حراست نسبت به شناسایی افراد واکسینه نشده اقدام می‌شود.
شیرازی ادامه داد:اگر فردی واکسیناسیون نشده باشد از طریق کد QR موجود در سامانه امید قابل شناسایی است، بار اول به او تذکر داده می‌شود و باید هر 15روز یک بار تست PCR به محل کار خود تحویل دهد که تست مورد نیاز هم باید از آزمایشگاه‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص کرده است تهیه شده باشد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران با بیان اینکه در مراحل بعدی این طرح در واحدهای صنفی، حمل و نقل درون و برون شهری، مراکز آموزشی و فرهنگی و تحقیقاتی و..به اجرا درمی آید، گفت: از واحدهای صنفی ، رانندگان خودرو یا سایر مراکز خواسته می‌شود که بارکد دریافت واکسیناسیون کرونا را در محل خدمات‌دهی به اقشار مختلف مردم  نصب کنند تا قابل مشاهده باشد.
وی با اشاره به اینکه مراحل مختلف طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید با فاصله یک هفته‌ای از یکدیگر به اجرا درمی آید، افزود: این سامانه  امکان رهگیری را آسان می کند و به افرادی که سلامت جامعه برای آنان اهمیتی ندارد، شناسایی می‌شوند.

لزوم ثبت روزانه علایم بالینی افراد واکسینه نشده


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بابل هم با بیان اینکه بسیاری از افراد دارای تست منفی ممکن است که  ویروس در بدن داشته باشند، گفت: اگر چه اعلام شده است که افراد در مدت یک ماه  دوبار تست PCR انجام دهند اما این تست در چند روز نخست و پایان بیماری ممکن است منفی کاذب باشد.
سیدناصر عمادی تاکید کرد:حتما علایم حیاتی فردکارمند در ادارات و دستگاه‌های اجرایی  در ابتدا و انتهای روز ثبت شود چون براساس تحقیقات علمی علایم بالینی مهم‌ترین عامل تشخیص هست و زماتی که شک داریم تست  PCR می‌گیریم.
وی عقیده دارد فردی که تمایلی به انجام واکسیناسیون ندارد ممکن هست به راحتی مایل به انجام تست هم نباشد که نیاز به انجام تدابیری در این زمینه وجود دارد.

اهمیت توجه به شرایط روحی افراد واکسینه نشده

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن در این جلسه با بیان اینکه یکی از دلایل افراد در انجام  ندادن واکسیناسیون، بیماری جسمی است، گفت: مهم تر از این موضوع، توجه به عامل ترس در وجود فرد هست که به واسطه عدم شناخت یا نداشتن سلامت روحی پدید آمده است.

نداکلایی با بیان اینکه در جامعه با افرادی روبرو می شویم که نسبت به دریافت واکسیناسیون به دلیل ترس از عوارض جانبی آن رغبتی ندارند، افزود: لازم است پیش از برخورد قانونی با اینگونه افراد، جلسات مشاوره روان‌شناسی برای آنان برگزار شود.

لزوم رعایت پروتکل بهداشتی و ماسک در کنار اجرای طرح هوشمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اطلاع رسانی گسترده‌ای درخصوص بیماری کرونا و لزوم دریافت واکسیناسیون در جامعه انجام شده است، گفت: نفوذ ویروس کرونا در بدن افراد به صورتی است که تنها در 20درصد افراد دارای علایم بالینی می‌شوند.

تورج اسدی با اشاره به اینکه از 20درصد هم تعدادی از آنان به بیمارستان مراجعه می کنند، ادامه داد: در نهایت تعداد محدودی در بخش ویژه نگهداری می شوند.
به گفته این پزشک از زمانی که کادر درمان استان واکسینه شده ا‌ند هیچ فوتی در این بخش گزارش نشد که نشان از تاثیر و نتیجه بخش بودن دریافت واکسن است.

وی از فعالان رسانه‌ای استان درخواست کرد تا در زمینه آگاهی بخشی عمومی درباره بی خطربودن انجام واکسیناسیون همکاری کنند و افزود:لازم است در کنار اجرای مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید، مردم حتما از ماسک استفاده کنند و در اماکن دربسته هم پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شود تا شاهد افزایش شیوع دوباره کرونا نباشیم.