پیگیر حذف ضمانت بانکی برای دریافت تسهیلات زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستیم
پیگیر حذف ضمانت بانکی برای دریافت تسهیلات زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستیم
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این که در حال حاضر با حمایت و همکاری بانک ها در بسیاری از موارد ضامن را برای کارآفرینان زنان به حداقل رسانده ایم ، گفت:پیگیر حذف ضمانت بانکی برای دریافت تسهیلات زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستیم.

به گزارش ندای تجن- انسیه خزعلی روز جمعه در نشست با بانوان فعال استان مازندران  در محل فرمانداری ساری اظهار کرد: همسو با رویکرد توجه به بازار محصولات تولیدی  وزارت خارجه دولت سیزدهم به دیپلماسی اقتصادی نگاه  جدی دارد و امیدواریم زمینه صادرات را در کشورهای همسایه و مقصد هدف فراهم شود.

وی با بیان این که در حال حاضر با حمایت و همکاری بانک ها در بسیاری از موارد ضامن را برای کارآفرینان زنان به حداقل رسانده ایم ، ادامه داد: سعی داریم برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست ضمانت بانکی جهت دریافت تسهیلات را حذف کنیم.

خزعلی به مشکلات بیمه زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و با تاکید لزوم پیگیری مجدانه دولت برای این رفع مسایل این مهم ، گفت: درباره بسته‌های مالیاتی هم به دنبال راهکارهایی هستیم تا پیچیدگی‌هایی که تاکنون وجود داشته رفع شود.

معاون  رئیس‌جمهور درامور زنان و خانواده گفت: امیدواریم شاهد کمتر شدن تغییر قیمت‌ها باشیم تا فعالان اقتصادی در تهیه مواد با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی درباره پرداخته نشدن دستمزد برخی ناجیان غریق در مازندران نیز بیان داشت:  این مسائل جزو خط قرمزهای رئیس‌جمهور است که دستمزد کارگران و کارکنان به موقع پرداخت شود.

خزعلی با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد کتابخانه سیار روستایی را پشتیبانی می‌کنیم، گفت: از این راه علاوه بر تشویق کتابخوانی، درباره بازماندگان از تحصیل هم که البته تعدادشان زیاد نیست ،زمینه تحصیل فراهم می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای نخستین بار است در یک دولت، اعتبار ویژه حوزه بانوان اختصاص می‌یابد، افزود: این نگاه رئیس‌جمهور است که زنان در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده و حمایت شوند و امیدواریم در بحث‌های بودجه‌ای گشایش به وجود آید و مشکلات کاهش یابد.

این مسوول با بیان اینکه رفع مشکلات کشور در چند روز قابل حل نیست، گفت: اما با همیاری شما رفع مشکلات، امکان‌پذیر است.

وی از ایجاد بازارچه‌های فصلی، دائمی و مرزی خبر داد و گفت: بازار فروش محصولات تولیدی سرپرستان زنان خانواده کار آفرین از دغدغه های جدی است که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

به گزارش ایرنا ،در این نشست بانوان فعال مازندران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، صنایع دستی، ورزشی مسایل و مشکلات خود را بیان کردند.