پیشنهاد سرمایه‌گذاری 1میلیارد دلاری از سوی شرکت چینی/پروژه‌های عملیاتی دارای اولویت هستند
پیشنهاد سرمایه‌گذاری 1میلیارد دلاری از سوی شرکت چینی/پروژه‌های عملیاتی دارای اولویت هستند
نشست شرکت سرمایه گذاری چینی حول محور انجام پروژه‌های حوزه راه، بندر،حمل و نقل ،راه آهن و توسعه فرودگاهی امروز عصر در محل سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد.

ندای تجن-در این جلسه که با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مازندران و پروژه‌های مختلف استان با حضور رامین مهمانپرست معاون سابق وزیر امور خارجه و خیریان پور معاون استاندار و مدیران کل مرتبط با موضوع برگزار شد،  مدیران استانی ومدیر شرکت چینی به تبادل نظر پیرامون  پروژه های مختلف پرداختند.

معاون استاندار مازندران حسن خیریان پور به سرمایه گذاری 1میلیارد دلاری شرکت چینی که توان انجام آن در مازندران را دارد، اشاره کرد و گفت:مازندران در کنار پروژه‌های راه، ساختمان، راه آهن و بنادردارای ظرفیت در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری است که آمادگی همکاری با شرکت وجود دارد.

معاون سابق وزیرامورخارجه نیز در ادامه به شرایط خاص کشور اشاره کرد و گفت:یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و برای اینکه اقتصاد کشور به موضوع برجام گره نخورد، این است که طوری عمل کنیم تا ارتباط ما با کشورهای دوست افزایش یابدو بتوانیم بخشی از کمبودهای اقتصادی را جبران کنیم.

رامین مهمانپرست با تاکید بر استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای افزایش توانایی در درون کشور، افزود:استان‌های مختلف کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند که اگر دیپلماسی اقتصادی را در استان‌ها شکل دهیم و توزیع اقتصاد را انجام دهیم، مشکلات داخلی کاهش می یابد.

معاون سابق وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان و استقبال استاندار مازندران از همکاری با شرکت‌های خارجی برای اجرای پروژه‌های داخلی، ادامه داد: یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی چین آماده همکاری برای اجرای پروژه‌ها است که توانایی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه همکاری با این شرکت در راستای امضای قرارداد 25ساله با کشور چین است که نیاز به بیان شفاف و ارائه اطلاعات دقیق درباره پروژه‌ها به شرکت چینی وجود دارد، گفت:با توجه به اینکه هنوز موضوع توافقات برجام به نتیجه نهایی نرسید، شاید لازم به انجام بررسی و اقدامات کارشناسی است تا وقتی فضا باز شد فعالیت جدی را آغاز کنیم.

مهمانپرست با اشاره به راه‌کارهای دولت مبنی بر همکاری با سیستم بانکی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در اجرای پروژه‌های داخل کشور، افزود: شرکت‌های بزرگ اروپا و آسیا تمایل به همکاری در پروژه‌های کشور را دارند که از استان مازندران می خواهیم تا همکاری لازم را داشته باشد.

وی خواستار معرفی طرح‌های عملیاتی و دارای اولویت برای همکاری با شرکت چینی شد.

در ادامه جلسه مدیران استانی مرتبط به بخشی از پروژه‌های استان اشاره کردند که قرار شد بزودی جلسه‌ای اختصاص با شرکت چینی داشته باشند.

نماینده شرکت چینی هم به بیان عملکرد خود در انجام پروژه‌های ساخت بیمارستان در کشور چین و مقاومت ساختمان سازی در یکی از کشورها پرداخت که در اثر زلزله 7ریشتری آسیبی به آن وارد نشد.

این شرکت خواستار بازدید از پروژه‌های مختلف استان شد تا زمان برای بررسی و ارائه برنامه‌های عملیاتی با هدف اجرای آن‌ها داشته باشد.