مدال‌آورندگان مسابقات جهانی مهارت، بدون کنکور می‌توانند در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند
مدال‌آورندگان مسابقات جهانی مهارت، بدون کنکور می‌توانند در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند
عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت مهارتی از مصوبه این شورا مبنی بر پذیرش بدون کنکور مدال‌آورندگان مسابقات جهانی مهارت در دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های مورد نظر فرد مدال‌آور خبر داد.

ندای تجن– حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح اولین جلسه شورای عالی آموزش و تربیت مهارتی در دولت جدید که به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، آموزش و پرورش، دفاع و جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در اولین جلسه این شورا اعضا ضمن بررسی دستورکارهای مربوط به این حوزه یک مصوبه را پس از بحث‌های کارشناسی به تصویب رساندند.

نماینده مردم شهرقدس، ملارد و شهریار در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز شورای عالی آموزش و تربیت مهارتی، مدال آورندگان مسابقات جهانی مهارت، بدون کنکور می‌توانند در دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند.

حق‌وردی اضافه کرد: بنابراین چنانچه فردی بتواند در مسابقات جهانی مهارت کسب افتخار کند، می‌تواند در رشته مورد نظر خود در دانشگاه‌های کشور تحصیل کند و مدال آنها به منزله نخبه بودن فرد محسوب می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت مهارتی یادآور شد: البته دستور‌العمل و آیین‌نامه این مصوبه باید در وزارت علوم تدوین شود تا مصوبه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی اجرایی شود.