مسابقات پاراگلایدر کاسپین‌کاپ 2022 قهرمانان خود را شناخت
مسابقات پاراگلایدر کاسپین‌کاپ 2022 قهرمانان خود را شناخت
مسابقات پاراگلایدر کاسپین‌کاپ 2022 در سایت پروازی مهدیرجه گلوگاه مازندران پس از 4 روز رقابت، برترین‌های خود را در مراسم اختتامیه شناخت.


به گزارش ندای تجن به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی نخستین دوره مسابقات پاراگلایدر با نام کاسپین‌کاپ ۲۰۲۲، این رویداد ورزشی با شرکت ۱۱۱ خلبان از سراسر کشور در سایت پروازی شهید عسکری(محمد) عموزاد روستای مهدیرجه شهرستان گلوگاه مازندران به مدت 6 روز برگزار شد.
خلبانان پاراگلایدر در 4 روز و البته با وضعیت جوی متفاوت، با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت سهیل باریکانی، سلمان عبدلی و هادی حیدری مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش بانوان نیز مریم حاج اسدالله اول شد، فاطمه افتخاری به مقام دوم دست یافت و فهیمه بیات نیز سوم شد.
در بخش اسپورت کلاس؛ سعید باریکانی، صادق باریکانی و هادی خبره‌دست به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. همچنین مهرشاد نظری‌نسب به عنوان جوانترین خلبان( 19 ساله) تقدیر شد.
مراسم اختتامیه این مسابقات روز جمعه 31 تیرماه با حضور فرماندار گلوگاه، رئیس ورزش و جوانان و مسوولان محلی مهدیرجه گلوگاه، همچنین با حضور یاسر سلیم بهرامی رئیس هیات انجمن‌های ورزشی مازندران، جمعی از علاقمندان به ورزش پاراگلایدر و خانواده شهید عسکری عموزاد، در سایت پروازی برگزار شد.


یاسر سلیم بهرامی معتقد است که این رشته ورزشی در مازندران رشد پیدا کرده و استعدادهای درخشانی داریم؛ از جمله اینکه در ورزش پاراگلایدر رشته هدف‌زنی ورزشکارانی چون رضی، بختیار و عباس‌قلی‌زاده به خوبی در حال فعالیت هستند..
او معتقد است که با اتحاد و همدلی ایجاد‌شده؛ انگیزه خوبی برای مسابقات بین‌المللی پیش آمد و حتما شاهد یک رویداد در سطح بین‌المللی به میزبانی مازندران در سایت پروازی مهدیرجه خواهیم بود.
رئیس هیات انجمن‌های ورزشی مازندران از برگزاری به‌زودی مسابقات هدف‌زنی در استان خبر داد.
این مسوول از نقدهای سازنده و “جوانمردانه” استقبال کرد و گفت: آن چیزی که برای برگزاری مسابقات بهتر و در سطح بالاتر به ما کمک می‌کند؛ همین نقدهاست.
سلیم بهرامی با بیان اینکه ورزش‌های هوایی تنها یک رشته هوایی نیست بلکه راهکاری برای جذب گردشگر است، اظهار داشت که گردشگری ورزشی در این منطقه باید مورد توجه باشد.
او با قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه‌ی مسوولان محلی، استانی و ملی برای برگزاری نخستین دوره مسابقات پاراگلایدر کاسپین‌کاپ، اعتراف کرد که اگر این رویداد ورزشی می‌خواست طبق مقررات پیش برود؛ 10 سال دیگر هم انجام نمی‌شد اما با رایزنی‌های مختلف توانستیم مجوز ثبت جهانی این رقابت را دریافت کنیم.
این مسوول از خانواده بزرگوار شهید عموزاد، اعضای هیأت رییسه و به طور ویژه از رییس و نایب رییس کمیته ورزش‌های هوایی مازندران، و از اقدامات نیروهای انتظامی و امنیتی و سپاه، همچنین از تلاش‌های ارزشمند آقای وحید نظری نسب مسوول برگزاری این مسابقات و همکارانشان در کمیته‌های مختلف قدردانی کرد.
عضو شورای اسلامی روستای مهدیرجه اظهار امیدواری کرد که شرکت‌کنندگان این مسابقه روزهای خوبی را در گلوگاه و مهدیرجه سپری کرده باشند و اگر قصوری بوده است را ببخشند.
حسین عموزاد ادامه داد: با همدلی مسوولان می‌توانیم مسابقات بهتری را برگزار کنیم و از سوی دیگر با بازخورد این مسابقات و مسابقات آتی، مهدیرجه به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم در گردشگری ورزشی کشور، شرایط خوبی را برای توسعه اقتصادی رقم بزند.
او از همه آنهایی که برای برگزاری چنین رویداد ورزشی سنگ تمام گذاشتند قدردانی و از یاسر سلیم بهرامی درخواست کرد که “بنا به دلایلی، باید سایت پروازی مهدیرجه را ویژه ببینند”.
فرماندار گلوگاه نیز با خیرمقدم به حضار، از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین دوره مسابقات پاراگلایدر کاسپین‌کاپ 2022 قدردانی و عنوان کرد: افراد زیادی هستند که باید کارها را هماهنگ کنند تا پرواز صورت بگیرد که این همکاری به وجود آمده، قابل تقدیر است.
مهدی داودی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته جهت برگزاری باکیفیت مسابقات، اظهار امیدواری کرد که این رویداد ورزشی سبب ایجاد وفاق و همدلی بین مسوولان، سازمان‌های مردم‌نهاد و دلسوزان حوزه ورزش‌های هوایی بشود.
او بیان کرد: فلسفه این مسابقات باید دستاورد داشته باشد؛ جذب گردشگری، معرفی مهدیرجه و برگزاری دائم چنین مسابقاتی حتما مورد توجه فرمانداری است.
سهیل باریکانی نفر نخست مسابقات کاسپین‌کاپ 2022، اعلام کرد که 6 مرداد امسال یعنی پایان هفته جاری، کلاس مسافت با حضور خلبان رافائل سالادینی در تهران برگزار می‌شود.
او توضیح داد که در این ورک‌شاپ/ WorkShop تخصصی؛ تکنیک‌ها و اهداف آن، همچنین تجربیات استاد رافائل عنوان می‌شود، 172 صفحه اسلاید آماده است که در دو بخش سه ساعته آموزش داده شود. این کلاس‌ها در پرتغال، برزیل و اسپانیا برگزار شده‌است، تکنیک‌های ارائه‌شده را مقایسه می‌کنیم و تلاش این است تا تکنیک‌های آموزش‌داده شده را “ایرانیزه” کنیم.
تشکر از دست‌اندرکاران نخستین دوره مسابقات کاسپین کاپ از جمله اعضای تسک کامیتی شامل سمنانی، فیضی، اثنی‌عشری، و نظری‌نسب، همچنین عطایی نماینده اسپورت کلاس در تسک کامیتی، و مصیب دماوندی رییس ورزش‌های هوایی، … پایان‌بخش نخستین دوره مسابقات کاسپین‌کاپ بوده است.


انتهای پیام/