سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران آغاز شد
سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران آغاز شد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش مازندران، گفت: امروز ۵۰۰هزار دانش‌آموزش مازندرانی سال تحصیلی را آغاز کردند

به گزارش ندای تجن به نقل از فارس_اسفندماه سال ۹۸ بود که پای ویروس کرونا به جامعه باز شد و در پی آن خیلی ناباورانه اعلام شد که آموزش به‌صورت غیرحضوری باشد؛ برای دانش‌آموزانی که شور و شوق یادگیری را در فضای مدرسه یاد گرفته بودند دوری از این محیط آن هم در مدت نامعلوم خیلی نگران‌کننده بود.

با تلاش معلمان و فداکاری و خلاقیت‌هایی که در این زمینه به‌کارگیری شد کلاس‌ها غیرحضوری یا به عبارتی آنلاین شد اما آموزش تعطیل نشد ولی طی این مدت این دلتنگی بود که سهم هم دانش‌آموزان و هم معلمان بود.

مهرماه امسال باز شور و شوق تحصیلی را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورد و امروز همه دانش‌آموزان با خوشحالی غیرقابل وصف وارد کلاس‌های درس خود شدند و سایه آموزش آنلاین از کلاس‌هاس درس مازندران رخت بربست.

باتوجه به شرایط باید بگوییم سال تحصیلی جدیدِ پساکرونایی آغاز شده و اکنون رنگ شادی و خوشحالی به مدارس استان برگشت و دلتنگی معلمان و دانش‌آموزان پایان یافت.

قاسم مهدوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه بازگشایی اظهار کرد: امسال ۵۰۰ هزار دانش‌آموزان مازندرانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: از میان دانش‌‌آموزان در سال تحصیلی جدید، ۵۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی‌ هستند که نخستین سال تحصیلی را در ۴ هزار و ۸۲۰ مدرسه در سطح استان تجربه می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران  با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش مازندران، بیان کرد: در قالب پروژه مهر مدارس استان آمادگی کاملی برای آغاز سال تحصیلی دارند.

مهدوی با تاکید بر اینکه گزارشی از کمبود معلم در مدارس مازندران نداریم، تصریح کرد: با توجه به تامین نیرو، مهر ماه امسال هیچ کلاس درس بدون معلم نخواهد بود.