استفاده از ظرفیت پست برای ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است/۶۰۰ هزار مکان در مازندران هویت پستی ندارند
استفاده از ظرفیت پست برای ارتقا امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است/۶۰۰ هزار مکان در مازندران هویت پستی ندارند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه صنعت پست دارای اثرگذاری های کلان و متعدد در سطح اجتماعی است، گفت: استفاده از ظرفیت پست برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین ارتقا امنیت ضروری است.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایرنا، روح‌الله سلگی در نشست خبری روز جهانی پست که در ساری برگزار شد با تقدیر از فعالان حوزه پست، افزود: امروز خوشبختانه صنعت پست کشور متناسب با رشد تکنولوژی و علم توانسته خود را بروزرسانی کند و در قواره کشورهای توسعه یافته خدمات دهد.

وی با اشاره به برخی محدودیت ها و عقب ماندگی ها، بر همراهی نهادهای دیگر جهت کمک به مجموعه پست تاکید کرد و گفت: رشد علم و تکنولوژی نیاز به حوزه پست را در دیگر بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی افزایش داده است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: استان مازندران نیازمند تعمیق بیشتر خدمات پستی است و برای این منظور استاندار مازندان نیز به طور جدی برای گسترش دامنه خدمات پستی و کیفیت بخشی به این حوزه اهتمام جدی دارد.

سلگی همچنین بر شناسایی اماکن فاقد آدرس و هویت پستی تاکید کرد و افزود: تمامی توان استان برای این مسئله و کاهش عقب‌ماندگی‌ها استفاده خواهد شد. 

۶۰۰ هزار مکان در مازندران هویت پستی ندارند

مدیرکل پست استان مازندران نیز در این نشست بر لزوم گسترش چتر پستی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر ۶۰۰ هزار مکان روستایی مازندران فاقد آدرس و هویت پستی هستند. 

محسن بخشی همچنین به جابجایی سالانه ۱۱ میلیون بسته پستی در استان اشاره کرد و افزود: روزانه ۵۰ هزار بسته پستی در استان جابه جا می شود که این مسئله نشان از گستردگی فعالیت این مجموعه دارد. 

وی همچنین نسبت به خودپستچی بودن برخی نهادهای خدماتی انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه در هیچکدام از کشورهای توسعه یافته و همچنین در حال توسعه به اندازه ایران نهادهای خودپستچی ندارد. 

مدیرکل پست مازندران خودپستچی بودن شهرداری ها، مخابرات، اداره آب ، برق، گاز ، امور مالیاتی و نهادهای دیگر را زمینه ساز کاهش امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا این خدمات تنها از طریق اداره پست انجام گرفته و هیچ کس جز ماموران پستی اجازه سرزدن به خانه های مسکونی را ندارد. 

لازم به ذکر است با برنامه ریزی روابط عمومی اداره کل پست مازندران در پایان این نشست به مناسبت “روز جهانی پست” تمبر خبرنگاران حاضر به آنان اهدا شد.