افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور به میزبانی مازندران برگزار شد
افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور به میزبانی مازندران برگزار شد
دومین دوره از مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور از ۲۲ تا ۲۵ مهر به میزبانی شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد.


به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسینی‌کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارت شغلی  منطقه شمال کشور با اشاره به اینکه دومین دوره از مسابقات مهارت شغلی از ۲۲ تا ۲۵ مهر به میزبانی شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد ، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات هفت شرکت توزیع تهران، قزوین، البرز، گیلان، گلستان و غرب مازندران حضور دارند.
وی افزود: این دوره از مسابقات در راستای توسعه مهارت‌های فنی و شغلی نیروهای فعال در بخش‌های مختلف توزیع نیروی برق کشور و ایجاد انگیزش و شکوفایی مهارت‌ها و تعیین افراد ماهر و نخبه در این صنعت برگزار می‌شود.

حسینی‌کارنامی، ایجاد انگیزه، افزایش دانش و مهارت بین همکاران شرکت توزیع برق، آموزش عملی افزایش کیفیت کار، آشنایی نیروی کار با تجهیزات نوین و به‌کارگیری دستورالعمل واحد در شرکت‌های توزیع را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران همچنین خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات در  سه رشته  نصب انشعاب مشترکین تکفاز و سه فاز، احداث کابل خودنگهدار فشار ضعیف و جایگزینی کابل خودنگهدار با سیم  برگزار  خواهد شد.

م حسینی کارنامی با اشاره به اهمیت جایگاه سیمبانان در صنعت برق کشور بر ضرورت حمایت بیشتر از این نیروهای خدوم و زحمتکش تأکید کرد و گفت: این قشر علیرغم همه سختی‌ها و مشکلاتی که در مسیر کار با آن مواجه‌اند، اما صادقانه و خلاصانه در حال خدمت رسانی به مردم کشورمان هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران، تعداد مشترکان برق تحت مدیریت شرکت توزیع برق مازندران را یک و نیم میلیون مشترک اعلام کرد و با بیان اینکه از این میزان ۷۵ درصد مشترکان خانگی هستند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال با یک برنامه‌ریزی صحیح، بخشی از مشکلات ما حل شد و هیچ خاموشی برای مشترک خانگی و تجاری در اوج مصرف برق تابستان امسال اعمال نشد.

وی با بیان این که استان مازندران دارای دو شرکت توزیع مستقل است، ادامه داد: محدودیت جغرافیایی شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا آمل و فریدونکنار و دارای ۱۸ شهرستان است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران، طول شبکه ۲۰ کیلو ولت این شرکت را تقریباً  ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و افزود: همچنین طول شبکه فشار ضعیف ما ۱۸ هزار کیلومتر است.

حسینی کارنامی با بیان این که تعداد ترانس‌های برق این شرکت در مازندران ۳۶ تا ۳۸ هزار دستگاه است، ادامه داد: شرکت توزیع برق مازندران ششمین شرکت توزیع کشور از نظر تعداد مشترکان است.

در ادامه حیدری تفرشی، مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور در آیین افتتاح دومین دوره مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور در ساری با بیان اینکه این مسابقات فرصت مناسبی برای ارائه طرح‌های نو است، گفت:  این نوآوری‌ها از سوی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به مشارکت گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث کار گروهی بیشتر باید هم‌افزایی داشته باشیم و در این دوره از مسابقات کار گروهی را به معنای واقعی تمرین می‌کنیم، افزود: برگزاری این مسابقات فرصت مغتنمی برای تعامل چهره به چهره و سازمانی است که در پایان این دوره تقویت خواهد شد.

حیدری تفرشی، توجه جدی به برند سازمانی را از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات اعلام کرد و گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف برای تعریف و اجرای پروژه‌های بهبود در دستور کار قرار دارد.

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور با بیان اینکه در این مسابقات، استانداردهای جاری وزارت نیرو به صورت دقیق اجرا خواهد شد، ادامه داد: از این پس بحثی تحت عنوان مسابقات مهارت شغلی نخواهیم داشت و به جای آن یک جشنواره‌ای برگزار خواهیم کرد که کمیته راهبردی در آن امتیاز آیتم زمان را به حداقل ممکن کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه کارها و وظایف سازمانی باید با دقت و با آرامش خاطر و بدون کوچکترین استرسی انجام شود، تصریح کرد: بنابراین نباید زمینه مخاطره را در انجام عملیات ایجاد کنیم.

حیدری تفرشی بر ضرورت رعایت کامل ایمنی فردی و گروهی در انجام کار تأکید کرد و افزود: این دوره از مسابقات فرصت مغتنمی برای آموزش است که باید به آن توجه ویژه شود.

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور با بیان اینکه این مسابقات فرصتی برای شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است، گفت: شناسایی، معرفی و به‌کارگیری تجهیزات نوین در این دوره از مسابقات مورد توجه است.

وی، برداشت سرپرستان و مدیران از نحوه اجرای عملیات گروه‌ها، تجزیه و تحلیل آنها و ایجاد سازوکار لازم برای کاربرد خلاقیت‌ها را از جمله اهداف این مسابقات عنوان کرد.

حیدری تفرشی، همچنین خاطرنشان کرد: تمرین عملی، روحیه همکاری، تطبیق با شرایط و انحراف پذیری، مدیریت زمان، روابط‌عمومی بالا و مهارت حل مشکل و توانایی کار تیمی از جمله نتایج این دوره از مسابقات خواهد بود.

مدیر اجرایی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند فضای عمومی کار را تغییر دهد و دستاوردهای ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت.