نمایندگان مازندران در روزهای گذشته چه کردند؟
نمایندگان مازندران در روزهای گذشته چه کردند؟
اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

امضای تفاهم‌نامه برای اختصاص 170 میلیارد تومان به منظور تامین آب روستاها

کمال علی پورخنکداری در تشریح برخی اقدامات انجام شده در زمان سرکشی از حوزه‌های انتخابیه، به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی بازدیدی از این منطقه داشت، همچنین از وزیر جهادکشاورزی دعوت کردیم که برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و تولیدات صنعتی گلخانه ای به این منطقه سفر کند چرا که زمین‌های این منطقه خُرده مالکی شده و باید نوین و به روز شوند، همچنین با توجه به کمبود آب، آبیاری تحت فشار و قطره‌ای را در دستورکار داشتیم از سوی دیگر سرمایه‌گذاری گلخانه‌ای برای حدود 3 هزار واحد گلخانه‌ای که زمینه اشتغال حدود 10 هزار نفر را فراهم می‌کند از دیگر اقداماتی بود که انجام شد و در نهایت وزیر قول داد که اعتباراتی را برای تخصیص به این بخش لحاظ کند تا کشاورزان در روند تولید گلخانه‌ای با مشکلی مواجه نشوند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما از معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رییس جمهور دعوت کردیم که به منظور رونق اشتغال روستایی و با هدف پیگیری تخصیص ردیف اعتبارات روستایی در بودجه 1402 بازدیدی از این منطقه داشته باشد که طی این بازدید 70 گلخانه سطح منطقه را نیز با حضور وی افتتاح کردیم که لیموترش تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما در ادامه به همراه مدیرکل راهداری و معاون عمرانی استان بازدیدی نیز از راه‌های روستایی و پروژه گلوگاه ورودی شهید مهدوی قائمشهر داشتیم که امیدواریم ماه آینده بتوانیم آن را افتتاح کنیم تا مشکل گلوگاه ورودی کریدور شمال به جنوب استان مازندران که سالهاست شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم، رفع شود.

علی‌پور خنکداری خاطرنشان کرد: ما برای پیگیری رفع مشکل آب روستایی نشستی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه بسیج سازندگی داشتیم که در آن تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین آب و فاضلاب استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امضاء شده و حدود 170 میلیارد تومان اعتبارات برای آن لحاظ شد تا بتوانیم از این طریق مشکل آب شرب روستاها را حل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در استان مازندران حدود 250 روستا داریم که با مشکل تنش آبی مواجه هستند که تاکنون مشکل 100 روستا حل شده است و برای تامین اعتبارات لازم به منظور رفع مشکل 150 روستای باقی‌مانده نیز سعی کردیم با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای مبلغ 170 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی جذب کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نشستی نیز با مدیران استانی و شهرستان‌های این منطقه در رابطه با راه‌های روستایی داشتیم چرا که این محدود به‌رغم اینکه به تهران نزدیک بوده و منطقه‌ای گردشگرپذیر است اما حدود 40 درصد راه‌های روستایی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند بنابراین تفاهم‌نامه‌ای هم برای اختصاص 100 میلیارد تومان به این بخش امضا کردیم که تا ماه‌های آینده با تصویب مبالغی که در بودجه 1402 به این منظور لحاظ کرده‌ایم، مشکلات این بخش را حل کنیم.

بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی

منصورعلی زارعی کیاپی در بیان اقداماتی که طی سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: ما در هفته‌ای که گذشت تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های ساری و میان‌دورود را پیگیری کردیم، همچنین بازدیدی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی در این منطقه داشتیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری جلساتی را نیز در استانداری داشتم، همچنین نشستی با اعضای شورای برنامه‌ریزی رییس کمیته سازمان برنامه و بودجه استان برگزار کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ملاقات‌های مردمی به منظور پیگیری مطالباتشان از دیگر اقدامات اساسی بود که در دستورکارمان برای سرکشی به حوزه انتخابیه در هفته گذشته قرار داشت.

برگزاری نشست با وزیر بهداشت برای پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه در حوزه بهداشت و درمان

غلام رضا شریعتی اندراتی  با اشاره به اقداماتی که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام داده است، گفت: بازدید از روند پل در حال احداث سد گلورد که تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی حوزه انتخابیه خواهد بود، همچنین شرکت در نشست شورای اداری شهرستان بهشهر که در مناطق کوهستانی برگزار شده بود و بازدید از چند روستا و دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله اقداماتی بود که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام دادیم.  

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما از روز سه‌شنبه به همراه تعدادی از مسئولان حوزه سلامت استان برای برگزاری نشستی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه در حوزه بهداشت و درمان به تهران آمدیم، همچنین نشستی با رییس سازمان برنامه و بودجه پیرامون اجرای مصوبات سفر رییس‌جمهور به این منطقه داشتیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در هفته گذشته نشستی با قائم مقام بنیاد مستضعفان و مدیر بنیاد علوی کشور برای پیگیری روند اجرای پروژه‌هایی که در حوزه انتخابیه دارند، داشتیم. همچنین نشستی در سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور برای پیگیری امور مرتبط با دهیاری‌ها برگزار کردیم.

عضو مجمع نمانیدگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما روز چهارشنبه به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی و معاونانش برای بررسی پروژه‌های عمرانی به مشهد مقدس سفر کردیم و به مدت دو روز نیز جلساتی با سازمان نظام مهندسی کشور در رابطه با لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای ارائه در مجلس برگزار کردیم.