چشم‌انداز مصور فرهنگ‌و سنن مازندران در پارلمان به نمایش درآمد/تصاویر
چشم‌انداز مصور فرهنگ‌و سنن مازندران در پارلمان به نمایش درآمد/تصاویر
آیین افتتاح نمایشگاه عکس سامون به همت حوزه هنری مازندران با حضور جمعی از نمایندگان مازندران، معاون پارلمانی رئیس جمهور و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری در خانه ملت افتتاح شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران نمایشگاه عکس سامون مربوط به زیست بوم استان مازندران به مناسبت روز ملی مازندران پیش از ظهر امروز (یکشنبه 15 آبان ماه) با حضور نمایندگان استان مازندران، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در محل نمایشگاه مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
مهدی معصومی گرجی هدف از این نمایشگاه را که در جریان آن آثار موجود در کتاب سامون ( تولید اخیر حوزه هنری مازندران) برای علاقمندان و نمایندگان ملت به نمایش گذاشته شد، ضمن فرا رسیدن هفته مازندران، معرفی فرهنگ استان به شکل مصور و در ابعاد مختلف عنوان کرد.
وی افزود: کتاب عکس سامون مجموعه ای ۱۵۷ عکسی از ۵۹ عکاس است که با موضوع فرهنگ مازندران ( آداب و سنن، معماری، طبیعت و سبک زندگی اسلامی ایرانی و….) تهیه شده و به عنوان فرهنگ بخشی از مردم ایران در خانه ملت ( مجلس شورای اسلامی ) به نمایش گذاشته شد.

علی بابائی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز ضمن بازدید از نمایشگاه عکس سامون، گفت: روز و هفته ملی مازندران ما را یاد فرهنگ اصیل ایران و پیش قدمی مردمان مازندران در پذیرش حکومت شیعه می‌اندازد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه ضمن تاکید بر توجه به فرهنگ مازندران، اظهار کرد: مازندران در دوران جنگ تحمیلی تاریخ ساز بود و در دوران سازندگی و برنامه‌های توسعه کشور نقش کلیدی داشته است لذا مسئولان ملی و استانی اعم از دولت و مجلس کلید واژه هایی را باید به برنامه‌های خود اضافه کنند که مفهوم آن توسعه فرهنگ استان‌های مختلف از جمله استان مازندران باشد.
شایان ذکر است که نمایشگاه عکس سامون در مجلس شورای اسلامی به مدت 3 روز دایر خواهد بود.