نگاهی به اخبار نیروی انتظامی استان:از محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته تا دستگیری عوامل تولید کوکتل مولوتف در عباس‌آباد
نگاهی به اخبار نیروی انتظامی استان:از محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته تا دستگیری عوامل تولید کوکتل مولوتف در عباس‌آباد
به گزارش ندای تجن-اخبار ارسالی از روابط عمومی نیروی انتظامی استان بدین شرح است:

محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی مازندران 

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه ، 12آذر ماه 1401 در محورهای مواصلاتی مازندران خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یداله جهان تاب” در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 12 آذر ماه 1401در محورهای مواصلاتی استان مازندران به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک از ساعت 12ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح شنبه 12 آذر ماه 1401 در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج – چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسائط نقلیه از ساعت 13 ظهر تا ساعت 24 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 9 و 10 آذر ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسائط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج ، آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ جهان تاب، تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 ظهر تا ساعت 20 روز جمعه 11 آذر ماه از کرج – ابتدای آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 9 آذر ماه و همچنین از 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 10 و 11 آذر ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 10 شب جمعه 11 آذر ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاع) به صورت مقطعی و یک طرفه انجام خواهد شد.

جهان تاب همچنین یاد آور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

  • دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق منازل و اماکن عمومی با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدزمان شالیکار” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی، موضوع دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار ماموران  این فرماندهی قرار گرفت.فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه دار در این خصوص سارق شدند.وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهم  را دستگیر و تاکنون به20 فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی در سطح شهرستان بابل اعتراف کرد.سرهنگ شالیکار در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

دستگیری سارقان باطری های خودرو در میاندورود

 سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 2 سارق باطری های خودرو و کشف 7 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ”شهرام باقری گلوردی” در بیان این خبر اظهار داشت: در پی چندین فقره سرقت باطری خودرو در شهرستان میاندورود و شهرهای مجاور، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: در همین راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتي و پلیسی در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پاقای احمدی. نیروی انتظامی:ژو پارس با 2 سرنشین مشکوک پس از هماهنگی قضائی و بازرسی از خودرو تعدادی باطری خودرو کشف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: سارقان در تحقیقات پلیسی به 7  فقره سرقت باطری خودرو سبک و سنگین اعتراف کردند که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ باقری گلوردی در پایان به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به دزدگير و سیستم های ضدسرقت مجهز کنند و خودروی خود را در جای ایمن پارک و از عدم آسیب پذیری آن در برابر سرقت مطمئن شوند.

کشف6 تن چوب جنگلي قاچاق در  نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از توقیف خودرو های سواری و باری حامل 6 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “قاسم عزیزی” در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی تابعه شهرستان در پی کسب اخبار مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی وبا همگاری قرقبانان اداره منابع طبیعی حوزه استحفاظی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پاسگاه های “زارم رود، استخر پشت و پی رجه” با کنترل مسیرهای کوهستانی خودروی های سواری و باری حامل چوب های غیر مجاز و قاچاق جنگلی را در محورهای کوهستانی شناسایی و 4 خودروی حامل چوب قاچاق متوقف کردند.

وی با اشاره به دستگیری4 قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متخلفین در مجموع 6 تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش تفریبی300میلیون ریال که از درختان صنعتی جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.سرهنگ عزیزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده قاچاق چوب های کمیاب جنگلی توسط سودجویان از طریق مرکز فوریت های110به پلیس اطلاع دهند.-

دستگیری لیدرهای اغتشاشات و عوامل تولید کوکتل مولوتف در عباس آباد 

سرهنگ “سید جعفر سادات معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری 9 لیدر اغتشاشات و ایجاد ناامنی ها در شهرستان عباس آباد خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید جعفر ساداتی” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تحریک افکار عمومی توسط افرادی فریب خورده و معاند نظام در شهرستان عباس آباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه9 نفر از عاملان اصلی این تحرکات که ضمن تحریک افکار عمومی در فضای مجازی اقدام به ایجاد راهبندان، انسداد جاده ها و پرتاب کوکتل مولوتف به سمت مردم و ماموران می کردند، شناسایی شدند.

سرهنگ ساداتی، افزود: متهمان با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان چندین قبضه قمه و انواع سلاح سرد و مقادیر قابل توجهی کوکتل مولوتف کشف شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این افراد که با مقاصد تحریک افکار عمومی و برهم زدن امنیت عمومی در آن شهرستان فعالیت می کردند به شعار نویسی، ارسال فیلم و محتوا به شبکه های مجازی و کانال های معاند و آشوب های خیابانی اعتراف کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در خاتمه از مردم خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود از دامن زدن به شایعات و القائات دشمنان و معاندان در فضای مجازی و حقیقی خودداری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.