40 هزار هکتار گندم در استان کشت شد/ سوخت کشاورزی پاسخگوی نیاز نیست
40 هزار هکتار گندم در استان کشت شد/ سوخت کشاورزی پاسخگوی نیاز نیست
معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از 40 هزار هکتار سطح کاشت گندم در استان، 6 هزار و 530 هکتار سبز شده است.

به گزارش ندای تجن به نقل از مازندپاج، احسان عباسپور در دهمین جلسه ستاد کشت پاییزه استان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط روزهای آفتابی برای کشت و کار محصولات پاییزه مهیاست و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در کشت محصولات پاییزه باشیم، گفت: امسال کشت قراردادی گندم اجرایی خواهد شد و شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری این طرح با هماهنگی بانک کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: از مرحله کاشت تا خرید گندم مشوق‌هایی برای گندمکاران در نظر گرفته شد که می‌تواند به نفع کشاورزان گندمکار باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون 30 کشاورز از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و ساری در سطح 362 هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم استان ثبت نام کردند.

این مسؤول درباره تخصیص سوخت به کشاورزان استان برای کشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: میزان سوخت موردنیاز بخش کشاورزی استان 122 میلیون لیتر است که به صورت کامل تخصیص داده نشد و 78 میلیون لیتر به کشاورزان توزیع شد.

عباسپور اضافه کرد: از سهم مشخص شده سوخت بخش کشاورزی که مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم قرار گرفته است، حدود 4 میلیون لیتر کمتر تحویل بخش کشاورزی شد.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 471 هکتار کلزا در استان کشت شد که تاکنون 7 هزار و 712 هکتار سبز شده است، ادامه داد: از 40 هزار هکتار سطح کاشت گندم در استان، 6 هزار و 530 هکتار سبز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: 26 هزار و 700 هکتار مزارع استان جو کشت شد که 10 هزار و 218 هکتار سبز شده است.