نخستین محموله برنج صادراتی مازندران به مقصد روسیه فردا بارگیری می‌شود
نخستین محموله برنج صادراتی مازندران به مقصد روسیه فردا بارگیری می‌شود
سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران گفت: نخستین محموله برنج کیفی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل به مقصد روسیه فردا بارگیری می شود.

 سیدمحمود حسینی پور در حاشیه بازدید از وضعیت بازار برنج مازندران در جمع خبرنگاران در آمل افزود: امسال شالیکاران با همت و تلاش رشد قابل توجهی را در تولید برنج داشتند، اما همزمان با برداشت، واردات برنج های خارجی با هدف تنظیم بازار انجام شده است که این امر بازار خرید و فروش را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

وی با تاکید بر این نکته که واردات با هدف تنظیم بازار برنج صورت گرفته است، اظهار داشت: نگرانی کشاورزان مازندران در فروش محصولشان نزد مسوولان ملی از جمله شخص رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی مطرح و برای برون رفت از مشکلات فروش کشاورزان راه حل هایی ارایه شد.

استاندار مازندران، گفت: در اولین راه حل، برای توازن عرضه و تقاضا و رونق بازار محصولات کشاورزی استان به خصوص برنج و مرکبات تعرفه صادرات حذف شده است.

حسینی پور با تاکید بر این که کشاورزان نباید دغدغه تولید برنج را داشته باشند، عنوان کرد: نخستین محموله برنج کیفی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل به مقصد روسیه فردا بارگیری می شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: برنج مازندران در کشورهای عربی و اروپایی بازار خوبی دارد، اما با توجه به رقابتی بودن بازار برنج باید مقوله کیفیت سازی و رعایت استاندارد سازی ها را نیز در تولید برنج ها به خصوص ارقام پرمحصول توجه کنیم.

وی بیان داشت: اکنون در صادرات ارقام پرمحصول برنج مازندران به کشورهای مختلف دنیا دچار مشکل هستیم که باید با همت کشاورزان و موسسات تحقیقات برنج نسبت به کیفی سازی و استاندارد سازی تلاش شود.

حسینی پور با ابراز امیدواری ازرونق عرضه و تقاضای بازار برنج مازندران در آینده نزدیک ،گفت: خرید ۵۰ هزار تن برنج کیفی از سوی فروشگاه اتکا نیز در قالب دستور شخص رئیس جمهور تا هفته آینده عملی می شود.

وی از بوجود آمدن شرایط پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش برای خرید برنج مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر فرایند عرضه و تقاضا در بازار برنج نوید بخش رونق بازار و رفع موانع است.