اخبار نیروی انتظامی مازندران:کشف مواد مخدر از سوداگر مرگ/حفاری غيرمجاز با گنج ياب در جنگل “بونده” 
اخبار نیروی انتظامی مازندران:کشف مواد مخدر از سوداگر مرگ/حفاری غيرمجاز با گنج ياب در جنگل “بونده” 
اخبار نیروی انتظامی استان که به پایگاه خبری ندای تجن ارسال شده ، بدین شرح است:

سرهنگ “سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 100کیلو گرم تریاک و حشیش از یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان بابل، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سید موسی حسینی”در تشریح این خبر، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر اینکه شخصی در امر حمل، خريد و فروش مواد مخدر در شهرستان بابل فعاليت دارد، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهم شناسایی و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بابل در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش که بصورت ماهرانه ای در خودرو پراید وی جا سازی شده بود خبر داد و اظهار کرد: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسینی اعتياد را منشاء بسياري از جرایم و آسیب های اجتماعی همچون قتل، اختلافات خانوادگی و فروپاشي خانواده ها برشمرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با سوداگران مرگ همکاری همه جانبه مردم با پلیس الزامی است.

جانشین انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم خواست برای رسیدن به جامعه ای سالم با جوانانی پویا، هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

صحت عمل کارکنان پلیس پیشگیری مازندران/ بازگرداندن انگشتر طلا 180 میلیون ریالی 

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران ، گفت: مامور وظيفه شناس پلیس پیشگیری با پيدا کردن يک حلقه انگشتر طلا زنانه آن را به دفتر ستاد نمازجمعه شهرستان ساری تحویل داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محسن جعفری” در تشریح این خبر اظهار کرد: سرهنگ “مسلم رضایی” از کارکنان پلیس پیشگیری استان مازندران، در حین اجرای ماموریت یک حلقه انگشتر طلا را پیدا می کند.

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر این همکار، امکان شناسایی مالک میسر نشد و در نهایت انگشتر طلا به دفتر ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ساری تحویل داده شد.

سرهنگ جعفری در خاتمه با قدردانی از اين مامور وظيفه شناس بيان داشت: به بركت معنويت درون سازماني و ولايتمداري كاركنان خدوم فراجا، شاهديم كه شاخصه هاي امانتداري و رشد و تعالي رفتاري در سطح بسيار مطلوبي قرار داشته و اين امر از مولفه هاي بارز يك مامور جامعه محور در اين نظام اسلامي و انقلابي است.

دستگيري سارق کابل برق و اماکن خصوصی با 16 فقره سرقت 

سرهنگ “محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق کابل هاي برق و اماکن خصوصی با 16فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “محمدزمان شالیکار” در تشریح این خبر گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد کابل برق و اماکن خصوصی در سطح شهر، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي و با اخذ دستور از دادستان بابل در عملياتي غافلگيرانه سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصريح کرد: در بازجويي هاي به عمل آمده توسط ماموران، سارق به 16 فقره سرقت کابل هاي برق و اماکن خصوصی در محدوده شهر بابل اعتراف کرد.

سرهنگ شالیکار به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

حفاری غيرمجاز با گنج ياب در جنگل “بونده” 

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان “محمودآباد” از دستگیری 2 حفار غير مجاز و کشف يك دستگاه گنج ياب ميلياردي، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمود حسین زاده” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر فعاليت حفاران غير مجاز در جنگل “بونده” شهرستان محمودآباد، بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي کلانتری 11 با انجام بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی از صحت گزارش های دریافتی اطمینان حاصل و با هماهنگی قضائی 2 حفار غيرمجاز را در عملیاتی غافلگیرانه و هنگام ارتکاب جرم دستگير و ناکام گذاشتند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد نيز از كشف يك دستگاه گنج ياب به ارزش پنج ميليارد ريال خبر داد وگفت: حفاران با هدف تحصيل اشياء عتيقه فعاليت مجرمانه انجام مي دادند.

سرهنگ حسین زاده با بيان اينکه برخورد پليس با غارتگران اموال تاريخي و فرهنگي قاطع و منطبق با قانون خواهد بود؛ تصريح كرد: حفاران غير مجاز، غيربومي منطقه بودند كه با تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند.

ساماندهی معتادان متجاهر با مشارکت سازمان‌های متولی در نکا 

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از جمع آوری معتادان متجاهر در نکا از ابتدای سال جاری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قاسم عزیزی” در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای طرح پاکسازی پارک و محلات جرم خیزسطح شهر و مناطق آلوده نکا، جمع آوری و ساماندهی معتادان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت پلیس و دستگاه های متولی از جمله شهرداری، بهزیستی، مرکز بهداشت و دستگاه قضائی، افزود: با تلاش بی وقفه ماموران، مقادیر قابل توجه انواع مواد افیونی، انواع قرص های غیرمجاز و شربت غیرمجاز نیز از خرده فروشان مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: دستگیری و ساماندهی معتادان که اکثراً دارای سابقه سرقت می باشند با استقبال شهروندان و مسئولان شهری و خانواده های مصرف کنندگان مواد مخدر قرار گرفت .

سرهنگ عزیزی با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع ذیصلاح، خاطرنشان کرد: پلیس شبانه روز برای دفاع از امنیت جامعه تلاش خواهد کرد.

کشف 23 دستگاه کارت خوان قاچاق در قائم شهر 

سرهنگ مهدی خادمی  فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از کشف 23 دستگاه کارت خوان قاچاق به ارزش بیش از 800 میلیون ریال خبرداد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “مهدی خادمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قائم شهر و در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، موفق به شناسایی فردی که در شرکت خود اقدام به عرضه دستگاههای کارت خوان قاچاق مینمود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: با هماهنگی قضائی در بازدید از آن شرکت، 23 دستگاه کارت خوان خارجی فاقد مجوز كشف شد.

سرهنگ خادمی با اشاره به اینکه در این عملیات یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 840 میلیون ریال برآورد کردند و کارت خوان های کشف شده تحویل اداره اموال تملیکی شد.

دستگیری سارق منزل با 5 فقره سرقت در عباس آباد 

سرهنگ مصطفی بابایی  فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 1 سارق منزل با 5 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی بابایی” در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 12 موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهم حین سرقت دستگیر و از آن مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت منزل اعتراف کرد.

سرهنگ بابایی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .

دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 3 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”عبدالله حسن زاده” با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع سرقت در شهر ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پایگاه آگاهی این فرماندهی با انجام تحقیقات پلیسی یک متهم سابقه دار در امر سرقت را شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به 3 فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان ساری اعتراف کرد، گفت: طی بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف شد.

سرهنگ حسن زاده یاد آور شد: متهم که از افراد سابقه دار نیز می باشد که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اصرار عجیب رسانه‌های غربی برای ترویج برهنگی در ایران 

آزادی بدون قید و شرط برای انتخاب نوع پوشش در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران، باور غلطی است که بعضی از منتقدان اجرای قانون حجاب در کشور به آن مبتلا هستند. 

حتی بسیاری از کشورهای غیر مسلمان نیز با پوششی که خارج از چارچوب‌های‌ عرفی و اخلاقی باشد، به شکلی ساختارمند مقابله می‌کنند.

علت این سخت‌گیری‌ها در آن جوامع عمدتاً مبتنی بر حفظ تمرکز افراد بر روی کار یا تحصیل علم و دانش است، اما در کشور ما به این مسئله‌ از زاویه‌ای متفاوت و با نگاهی عمیق‌تر نگریسته شده است.

واقعیت آن است که در جامعه‌ ایران اشاعه‌ فرهنگ برهنگی و بی‌بندوباری، از دیرباز به عنوان ریشه و منشاء بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

افزایش جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل‌های ناموسی، مزاحمت برای نوامیس، خیانت به همسر، انحرافات جنسی، قاچاق و بهره‌کشی جنسی از زنان از یک سو و گسترش بیماری‌هایی نظیر ایدز از سوی دیگر، بیش از هر چیز محصول برهنگی و پوشش‌های غیر اخلاقی است.

اگر چه رویدادهایی چنین تلخ و ناگوار را در کشورهای توسعه‌یافته‌ نیز می‌توان به وضوح مشاهده نمود؛ اما سودهای کلان به دست آمده از تبلیغات مروج برهنگی شرایطی را به وجود آورده است که ارتباط میان جرایم مورد اشاره و بی‌بندوباری در پوشش، توسط دولت این کشورها چندان جدی گرفته نشده و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

در جامعه‌ مذهبی ایران وضعیتی متفاوت نسبت به مسئله‌ پوشش وجود دارد؛ اگر چه تعداد زیادی از زنان و دختران به پشتوانه‌ی باورهای دینی و اخلاقی، از پوشش مناسبی برخوردارند، اما همه‌ ما به خوبی آگاهیم که در صورت بی‌تفاوتی حاکمیت نسبت به این مسئله‌، بسیاری از زنان و حتی مردان، حد و مرزی را در این زمینه برای خود قائل نخواهند بود و به طور قطع یک بار دیگر شاهد وضعیتی خواهیم بود که در آن حتی زنان غیر معتقد به پوشش اسلامی، برآشفته و خواستار تغییر وضع موجود می‌شوند.

واقعیت آن است که در وضعیت یاد شده، حتی آرامش ذهنی زنان و دختران جامعه نیز در مواجهه با خودنمایی افراطی هم‌جنسان‌شان به مخاطره خواهد افتاد.

متأسفانه نظام حاکم بر غرب برای دستیابی به اهداف استعماری خود، موضوع حجاب در جامعه‌ی ایران را به پدیده‌ای کاملاً سیاسی تبدیل نموده و با پیوند زدن آن به مشکلات اقتصادی مردم، از هر رخدادی به سود خود بهره‌برداری می‌کند.

آنجا که زنان و مردان با پوششی نامناسب، بدون توجه به هنجارهای جامعه و حد و مرزهای انسانی و اخلاقی، حقوق شهروندی را نقض نموده و آرامش ذهنی شهروندان را تهدید می‌کنند، بر حذر داشتن آنان از این هنجارشکنی را رفتاری مغایر با حقوق شهروندی قلمداد می‌کند!

تنها با کمی اندیشه‌ آزادمنشانه، به دور از هرگونه جانب‌داری سیاسی می‌توانیم به حقیقت مسئله‌ پوشش پی برده و دریابیم که صفا، صمیمیت، شادی، رضایتمندی و اطمینان خاطر در کدام یک از خانواده‌های ایرانی بیشتر نمود دارد.

خانواده‌هایی که با درایت و هوشمندی، پوشش منطبق با اخلاق و انسانیت را برگزیده و زن و مرد خانه، همه‌ عشق و محبت‌ خویش را به همسر و فرزندان‌ خود معطوف می‌کنند؟ یا خانواده‌هایی که رفتارهای به ظاهر متمدنانه را از رسانه‌های غرب الگو گرفته و تحت تأثیر روابط آزاد و لجام‌گسیخته، مدام نگران خیانت همسر خود هستند؟

پلیس به هر حال در مظان اتهام قرار دارد

همه به خوبی می‌دانیم که برخورد قانونی با پدیده‌ مذموم برهنگی در جامعه یا بی‌توجهی نسبت به آن، به هر حال یکی از دو گروه مخالف و موافق حجاب را در موضع انتقاد از پلیس قرار می‌دهد؛ با وجود این فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به چنین مسئله‌ای، برای عمل نمودن به وظیفه‌ قانونی خود تلاش می‌کند و چه خوب است که این انجام وظیفه با منطق و باور قلبی قریب به اتفاق کارکنان آن فرماندهی همخوانی دارد.

پلیس جمهوری اسلامی ایران برخورد قانونی با هنجارشکنان را نه از روی عقده‌گشایی و تسویه‌حساب با مخالفان و منتقدان احتمالی سیاست‌های نظام، بلکه با انگیزه‌ مقابله با زمینه‌های قطعی جرایم اخلاقی و جلوگیری از آسیب دیدن نظام خانواده در ایران در دستور کار قرار داده است؛ اما متأسفانه دشمنان مردم و حکومت ایران، این مسئله را با اتهام واهیِ نقض حقوق بشر، وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف رذیلانه‌ خود قرار داده و تلاش می‌کنند مردم را به بهانه‌های گوناگون در مقابل پلیس و نظام حاکم قرار دهند.

آن‌چنان که بهره‌گیری از جنگ رسانه‌ای با تمسک به شیوه‌های ‌ناجوانمردانه از جمله دروغ‌پراکنی‌ و جعل و تزویر، در موضع آنان نسبت به مسئله‌ی حجاب و رویدادهای مرتبط با آن نمودی بارز دارد.

این که شخصیت زن در کدام نگرش مورد بی‌احترامی و توهین واقع می‌شود و در کدام نگرش مورد تکریم قرار می‌گیرد، معمای پیچیده‌ای نیست؛ موضوع استفاده‌ ابزاری و نگاه تبلیغاتی غرب به زن، آن قدر واضح و عیان است که به بررسی‌ ژرف و موشکافانه‌ نیاز ندارد.

در چنین فضایی راه انداختن جنگ رسانه‌ای بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با ادعای نقض حقوق زن، هر انسان جوانمرد و آزاداندیشی را شگفت‌زده می‌کند؛ آن چه مغایر با حقوق انسانی و شهروندی زن در اجتماع است، اصرار غرب و پیروان تفکر غربی به برهنگی او برای تحریک غرایز جنسی مردانی است که خانواده را مأمن و پایگاهی مناسب برای ارضاء نیازهای جنسی و عاطفی خود به شمار نمی‌آورند.

سرهنگ “سیدجعفر ساداتی” معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران

اعتماد مردم و کارکنانی ارزش‌مدار؛ سرمایه‌های اجتماعی سازمانی امنیت‌آفرین 

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمره‌ سازمان‌هایی است که در پیشرفت و توسعه‌ کشور نقش مهمی را بر عهده دارد. کارکنان این سازمان همواره خود را موظف به ارائه‌ خدمات انتظامی شایسته به مردم می‌دانند. 

خدمت از نظر لغوی به معنای پرستاری، تعهد و تیمار، انجام عملی از سر بندگی و دلسوزی برای سایر بندگان و مانند اینهاست. اما از نظر کاربردی، مفهوم گسترده‌ای داشته و همه‌ امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را دربر می‌گیرد.

گذشت، ایثار، فداکاری و تحمل رنج و سختی، همگی مصادیقی بارز از خدمت به شمار می‌روند.

در هر جامعه ای که دین و اخلاق حاکم باشد، رفتار کارکنان پلیس با افراد قانون‌گریز نه تنها احساسی و بر مبنای هیجان‌های فردی نیست، بلکه همواره بر محور اندیشه، عقل و قانون استوار بوده و در عین حال توأم با انعطاف‌پذیری است.

یک پلیس خدمتگزار، منافع جامعه و شأن و آبروی افراد را در هر شرایطی مد نظر قرار داده و مردم را ولی‌نعمت خود می داند؛ در باور کارکنان پلیس، خدمتگزاری آنان، حق مسلم مردم و در راستای ارتقاء امنیت است.

در جوامع ارزش‌مدار مردم کارکنان پلیس را محرم اسرار و امانتدار خود دانسته و هرگز نگران مال و ناموس خود نیستند. در چنین جوامعی، خدمت به مردم مایه‌ مباهات بوده و والاترین مظهر عبادت و بندگی شمرده می‌شود.

در کتاب اصول کافی، جلد 3، صفحۀ 239 از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است: «محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند، آن کسی است که به مردم بیشتر سود می‌رساند».

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمره‌ سازمان‌هایی است که در پیشرفت و توسعه‌ کشور نقش مهمی را بر عهده دارند.

کارکنان این سازمان همواره خود را موظف به ارائه‌ خدمات انتظامی شایسته به مردم می‌دانند و با آگاهی نسبت به این نکته‌ مهم که برقراری مطلوب نظم و امنیت به عنوان رکن اساسی توسعه‌ پایدار در کشور، بیش از هر چیز از طریق دستیابی به اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم حاصل می‌شود، خدمت به مردم را به عنوان یک تکلیف دینی و اخلاقی و فرصتی مغتنم و ارزشمند برای مبارزه با جرم و فساد و ناامنی دانسته و این اعتماد را در فرآیند برقراری نظم و امنیت، سرمایه‌ اجتماعی خود به شمار می‌آورند.

اعتماد و حمایت مردم از این جهت سرمایه‌ پلیس در تأمین نظم و امنیت قلمداد می‌شود که سازمان انتظامی برای به دست آوردن آن باید حائز جمیع شرایط و ویژگی‌های لازم برای مردمی بودن باشد و پس از آن که این اعتماد و حمایت حاصل شد، حفظ آن به تلاشی مستمر و بی‌وقفه‌ یکایک کارکنان بستگی دارد؛ کارکنان ارزش‌مداری که خود آنان نیز سرمایه‌های اجتماعی سازمان متبوعشان هستند.

اعتماد و حمایت آحاد مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌ اجتماعی فراجا می‌تواند زمینه و بستر را برای ارتقاء منزلت اجتماعی و اقتدار این سازمان که لازمه‌ برقراری امنیت و احساس امنیت پایدار است، فراهم نماید.

از سوی دیگر می‌تواند تبلیغات منفی رسانه‌ای را که با هدف تخریب وجهه‌ اجتماعی پلیس و ایجاد ناامنی در جامعه از سوی دشمن و عناصر دشمن برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، به نحو مطلوب خنثی نماید.

تهیه کننده: اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران