کاهش ۱۶درصدی همسرآزاری طی هشت ماه سال جاری
کاهش ۱۶درصدی همسرآزاری طی هشت ماه سال جاری
_مدير كل پزشكي قانوني استان از ارجاع هزار و 264 مورد همسر آزاري طي هشت ماه امسال به مراکز پزشكي قانوني خبر داد و افزود: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 16درصد کاهش داشت.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني مازندران ، دكتر علی عباسی با بیان اینکه همسرآزاري به شکل‌هاي مختلف در جوامع بروز مي‌کند و در هر خانواده‌اي با هر شرايط و موقعيت اجتماعي ممکن است نمونه‌اي از همسرآزاري وجود داشته باشد افزود: براساس آمار مراجعه كنندگان به مراکز پزشكي قانوني استان در 8 ماه امسال ، از هزار 264 مورد همسرآزاري ثبت شده هزار242 مورد زن و ما بقی مردان شاكي بودند .اگر چه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وي تصريح كرد : در شهر ستان هاي ساری و میاندرود با 249 ، بابل با 205 و قائمشهر و سیمرغ با 140 مورد ببيشرين و شهرستان سوادکوه با 17 کمترین آمار مراجعين همسرآزاري در آن ثبت شده است.
اين مقام اجرايي استان گفت : با بالا بردن سطح فرهنگي جامعه، مهارت‌هاي زندگي، بهبود شرايط زندگي و نيز توجه به سنت‌ها و احاديث بزرگان ديني و ترويج فرهنگ ديني در امر ازدواج و روابط خانوادگي و اجتماعي مي‌توان موارد همسرآزاري را به حداقل رساند.