تعلل ۱۰ ماهه دولت در تعیین رتبه‌ معلمان
تعلل ۱۰ ماهه دولت در تعیین رتبه‌ معلمان
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عدم رتبه بندی معلمان با وجود گذشت ۱۰ ماه از زمان تصویب قانون مجلس، تصریح کرد: این فرصت مناسبی برای تعیین رتبه معلمان بوده که با وجود گذشت این مدت اما هنوز فرآیند رتبه بندی معلمان به طور کامل انجام نشده است.

به گزارش ندای تجن –محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تعلل دولت در اجرای کامل و دقیق رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: 10 ماه از زمان تصویب قانون رتبه بندی معلمان گذشته و این فرصت زمان مناسبی برای تعیین رتبه معلمان بوده ولی این مهم هنوز توسط آموزش و پرورش انجام نشده که نوعی تعلل در اجرای قانون به شمار می‌‎آید.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: انتظار داریم تا پیش از پایان سال رتبه تمامی معلمان با انجام ممیزی دقیق و صحیح تعیین و ابلاغ شود تا قانون مناسبی که در مجلس به تصویب رسید به کام معلمان شیرین شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که مورد نقد جدی در اجرای قانون رتبه بندی معلمان قرار دارد، مسئله بلاتکلیفی معلمان طرح مهرآفرین بود که با اصرار و مصوبه مجلس در قانون ترمیم حقوق به زمره نظام رتبه بندی پیوستند اما در اجرا نیز شاهد برخی تفاسیر اشتباه از اجرای قانون در قبال آن‌ها هستیم.

احمدی سنگری یادآور شد: متأسفانه تاریخ اعمال رتبه‌‎بندی برای معلمان مهرآفرین که حاصل برداشت اشتباه دولت بوده، یک سال دیرتر قید شده و این موضوع نیز مورد اعتراض کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفت که انتظار داریم این برداشت اشتباه از قانون نیز در اسرع وقت اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس بر قانون مصوب خود نظارت جدی خواهد داشت و تا زمانی که این قانون به نفع معلمان اجرایی نشود، تذکرها و استفاده از ابزارهای نظارتی ادامه خواهد داشت