مازندران میزبان مانور عملیاتی، تمرینی آموزشی وزارت نیرو
مازندران میزبان مانور عملیاتی، تمرینی آموزشی وزارت نیرو
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران و نایب رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، از اجرای مانور عملیاتی، تمرینی آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور ( سطح یک کشوری) به میزبانی استان مازندران خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مهندس برارزاده ضمن اعلام خبر بالا افزود: این مانور در روزهای شنبه و یک شنبه( دهم و یازدهم دی ماه جاری) با حضور تیمهایی از شرکتهای آب و برق  اصفهان، یزد و تهران  در قالب ۲۰ تیم با حضور۱۳۲ نفر برگزار می شود.

وی، تصریح کرد: ۳۰ تیم عملیاتی شامل ۲۷۰ نفر نیز از شرکتهای آب و برق استان مازندران در این مانور حضور دارند.

مهندس برارزاده، با بیان اینکه این مانور در شهرهای نکا، ساری، جویبار، قائمشهر، آمل، بابلسر،نوشهر، رویان و کلاردشت برگزار خواهد شد، ادامه داد: ۱۲ تیم به تعداد ۵۴ نفر نیز از سایر ادارات و ارگانها از جمله حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس و…در این‌مانور مشارکت دارند.

مدیرعامل آبفامازندران هدف از اجرای این مانور را  ایجاد هماهنگی بین سازمانها و شرکتها در راستای مدیریت بحران، هم افزایی و مبادله دانش و تجارب،افزایش توان و مهارتها در مواجه با حوادث غیر مترقبه و ایجاد آمادگی برای مقابله با سیل و کنترل آن عنوان کرد.

مهندس برارزاده خاطرنشان کرد: در این مانور تیمهای عملیاتی در هنگام وقوع سیل فرضی اقدام به مقابله و جلوگیری از وارد آمدن خسارتهای احتمالی به تاسیسات  آب و برق و نیروگاه می کنند و عملیات واقعی را مطابق با سناریوی تدوین شده توسط شرکتهای آب و فاضلاب ، آب منطقه ای ،برق منطقه ای ، توزیع برق و توزیع برق غرب استان و مدیریت تولید برق نکا به اجرا در می آورند.