نگاهی به مراسم تکریم ومعارفه فرمانده نیروی انتظامی کشور:از طلب حلالیت «اشتری» تا برنامه «رادان» برای معماری فراجای آینده
نگاهی به مراسم تکریم ومعارفه فرمانده نیروی انتظامی کشور:از طلب حلالیت «اشتری» تا برنامه «رادان» برای معماری فراجای آینده
مراسم معارفه و تکریم فرمانده کل انتظامی کشور با حضور شماری از مسئولان لشکری و کشوری در محل ستاد مرکزی فراجا برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان که از روز شنبه هفدهم دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید انتظامی کل کشور منصوب شد ، امروز طی مراسمی رسما فعالیت خود را در مقام فرمانده جدید فراجا آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد .

در ادامه حکم فرماندهی کل فراجا توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سردار رادان اعطا شد و همچنین با اهدای لوح از سردار حسین اشتری فرمانده پیشین فراجا تقدیر شد.

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، احمد وحیدی وزیرکشور، سرلشکر رحیم صفوی دستیار فرمانده معظم کل قوا، سردار اشتری فرمانده پیشین فراجا، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده اسبق فراجا، حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات و… در این مراسم حضور دارند.

فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور در قالب ارتباط ویدئوکنفرانسی در این مراسم حضور داشتند.

اگر امنیت نباشد بسیاری از فعالیت‌ها شدنی نیست

به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا گفت: پلیس در بیش از ۱۱۰ روز گذشته به طور شبانه‌روزی از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم به طور جانانه دفاع کرده است. آنها با صبر و حوصله و تدبیر امنیت را به کشور بازگرداندند و به دهان کسانی کوبیدند که تلاش داشتند با یک جنگ ترکیبی کشور را با مشکل مواجه کنند.

وی ادامه داد: البته ماموران ما در این مدت با کم‌مهری‌هایی نیز روبه‌رو شدند به خصوص در روزهای نخست که برخی بی‌مهری‌هایی کردند. قطعا کسانی که کم مهری کردند باید به تعبیر مقام معظم رهبری آن را جبران کنند. البته ماموران انتظامی چشم‌داشتی ندارند.

باقری با تاکید بر اینکه باید قدر حافظان امنیت را بدانیم، گفت: حوادث سه و نیم ماه گذشته باعث می‌شود که قدر امنیت را بیشتر بدانیم. اگر امنیت نباشد بسیاری ار فعالیت‌ها شدنی نیست و حتی مسجد و نمازی باقی نخواهد.

طلب حلالیت اشتری در پایان کار

فرمانده سابق فراجا همزمان با پایان ماموریتش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در فراجا طی هشت سال اخیر، از مردم و مقام و معظم رهبری بابت قصور و تقصیرات احتمالی عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری که از اسفند ماه ۱۳۹۳ رییس پلیس کشور بود، امروز در مراسم تکریم خود و معارفه سردار رادان به عنوان فرمانده جدید فراجا ، سخنانش را با شکرگزاری از خداوند بابت توفیق خدمت به مردم در مجموعه انتظامی کشور و به خصوص دوران هشت ساله فرماندهی این مجموعه آغاز کرد و گفت: در طول این هشت سال گذشته حوادث کم‌نظیر و بی‌نظیری در کشور رخ داد که بحران‌های سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱، همه‌گیری کرونا و … از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: نهضت ساخت مسکن سازمانی با ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی آغاز شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت و مابقی هم شروع به ساخت شده است.

اشتری گفت: توسعه خدمات غیرحضوری، بازسازی اعتماد و ارتقای سرمایه اجتماعی فراجا، اصلاح روش‌ها و …. از جمله اقدامات انجام شده است.

فرمانده سابق فراجا گفت: آموزش‌های دینی و بصیرت افزایی هم از یاد نرفت که آثار آن را می‌توان در روحیه ماموران و فرماندهان مشاهده کرد. خصوصا دیدید که در فتنه اخیر علیرغم تمام توطئه‌ها، پای ماموران نلرزید و ماموران مظلوم مقتدر بودند.

وی برقراری ارتباط مداوم و منطقی با دولت، مجلس و قوه‌قضاییه را نیز از دیگر دستاوردهایش برشمرد و اظهار کرد: درکنار اقدامات انجام شده باید به خاطر نقص‌ها و نارسایی‌ها طلب حلالیت نمایم. البته من آنچه که در توانم بود را انجام دادم و خداوند نیز برابر توان هر فرد، از او انتظار دارد، با این وجود بابت قصور و تقصیرات احتمالی از مردم و مقام معظم رهبری عذرخواهی کرده و طلب حلالیت دارم.

اشتری در پایان به روح شهدا درود فرستاد و از خداوند خواست که عاقبتش ختم به شهادت شود.

آسایش و آرامش مهمترین حق شهروندان با هر گرایش و مرام است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه عهد می‌بندم آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من، گفت: آسایش و آرامش مهمترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است.

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان امروز در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل گفت: از فرماندهی معظم کل قوا که با حسن اعتمادشان سرباز خویش را شایسته بر دوش کشیدن بار گران فرماندهی فراجا دیدند، صمیمانه سپاسگزارم و از خدای عالم قادر مهربان فروتنانه درخواست می کنم مرا در این آزمون دشوار موفق و سرافراز فرماید.

وی ادامه داد: همه می دانیم که فراجا چه سازمانِ عظیمی است و چه رسالتِ سنگینی بر عهده دارد؛ تامین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور، به رغمِ کمبودها و نیازهای اساسی نه کاری است خرد. از تک تک کارکنانِ فداکار و مسئولانِ پرتلاشی که تا کنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده اند، از عمقِ جان تشکر و قدردانی می کنم. به ویژه باید از سرداران و امیرانی یاد کنم که سکاندار این کشتی در دریای متلاطم سال‌های پیشین بوده‌اند؛ از جمله برادر گرانقدر و عزیزم سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری.

وی تاکید کرد: اینک که ولی امر ما مسئولیت تداوم این راه دشوار را به اینجانب محول فرموده اند، حکم او را امانتی الهی و مردمی می شمارم که چون کوه طور سنگینی می کند، اما باید با تمام توان به اجرای بند به بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم؛ شاید که فیض روح القدس باز مدد فرماید و دگران هم بکنند آنچه مسیحا نفسان کرده و می کنند.

رادان افزود: با معظم له و با آحاد ملت شریفمان پیمان می بندم که آنچه در توان دارم به کار گیرم و با بهره‌گیری از هدایت‌ها، حمایت‌ها و دعاهای ایشان، پشتیبانیِ همه جانبه ستاد کل نیروهای مسلح، دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، دیگر نهادها و سازمانها، و به ویژه با همّت والا و کوشش بی‌دریغِ کارکنان و ماموران و همسنگران فراجا، روز به روز بر گسترش و بهینه سازی خدمات انتظامی به مردم بیفزایم. عهد می بندم که آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که به فرموده مولایمان، یا هم کیشان من هستند و یا هم نوعان من؛ و در هر حال شایسته تکریم و انصاف.

وی ادامه داد:  امام راحل، به واقع ملت رشید ایران را بی نظیر در تاریخ و آنان را ولی نعمت مسئولان و مخدوم با کرامت ما نامیدند. بر این باوریم که هیچ کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهمترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تامین و حفاظت از این حق خداداد می دانیم. سایه رحمت فراجا در همه جا و بر سر هر ایرانی گسترده است، و دست اقتدارش مدافع حق ملتی است که سزاوار هر گونه جانفشانی و فداکاری است. حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق «پلیس مقتدر و حرفه‌ای؛ امین و مردمی» سر لوحه آرمان‌های من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است. برای این جهاد خداپسندانه برنامه‌ها و نیازهای روشنی داریم.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خدمت عاشقانه و شبانه روزی به تمامی شهروندان، سرعت و کیفیت بخشیِ بیشتر به خدمات انتظامی، تدوین و اجرای پیگیرانه معیارهای اخلاق حرفه‌ای و تکریم مراجعان، احترام به حریم خصوصی و ارزش‌های ملی، ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی، استمداد از نخبگان و فرهیختگان، استفاده از ابزار هنر متعالی و رسانه، رعایت اولویت‌ها و فوریتها در ماموریتها و خدمات، مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی و جرائم خرد و کلان، بازتر کردن میدان ابتکار، نوآوری و تصمیم گیری‌های شجاعانه، اطلاع رسانی و نقدپذیری و پاسخگویی صادقانه، نوسازی سازمان، بهره مندی از آخرین یافته‌های دانش و فناوری، اعتماد به سرمایه انسانی و توان داخلی، اتکاء به تجربه پیشکسوتان و به کار گیری نشاط جوانان و جوانمردان، برقراری نظام شایسته شناسی و شایسته گماری، حاکمیت انضباط سازمانی، ارتقای سطح معیشت و منزلت کارکنان و خانواده های فداکارشان، افزایش مهارتهای حرفه‌ای و تخصصی، تقویت فرهنگ و انسجام سازمانی، همکاری با قوا و نهادهای گوناگون عمومی و مدنی و بالاخره، اهتمام به رشد راهبردی همزمان با انجام وظایف جاری در برنامه قرار دارد.

رییس پلیس کشور افزود: خوشبختانه پیشینه سال‌ها خدمت انتظامی در رده های گوناگون صفی و ستادی، در شرایط پر فراز و نشیب و متفاوت جغرافیایی، ملی و فراملی و خصوصاً تصدی مرکز مطالعات راهبردی فراجا در سال‌های اخیر و تدوین اسناد بالادستی و نیز معماری آینده سازمان با مشارکت گسترده صاحبنظران که مورد تایید و استقبال ستاد کل نیروهای مسلح نیز واقع شد، به انضمام بزرگترین سرمایه فراجا که همسنگرانی سخت کوش، با مناعت و توانمند است، این امید را برمی انگیزد که با مدد و فضل الهی در انتظار روزهای پر امید و سرشار از موفقیت باشیم.

وی ادامه داد: با دلی آکنده از اعتماد و توکل و با فروتنی اما عزمی راسخ، به پیروی از سرور مجاهدان و پروا پیشگان، امیر مومنان، امام علی علیه السلام عرضه می دارم که «خدایا تو خود می‌ دانی‌ که آنچه انجام دادیم و می دهیم نه برای‌ رغبت به قدرت است، و نه برای‌ زیاده خواهی‌ از مال بی‌ ارزش دنیا بلکه برای‌ آن است که ارزش‌های‌ دینت را به جایگاه شایسته‌اش بازگردانیم، و صلاح و اصلاح را در سرزمین‌های تو آشکار کنیم، تا بندگان ستم کشیده‌ات ایمنی‌ یابند، و دستورهای برزمین مانده‌ات اجرا شود».

رادان در پایان تاکید کرد: ما و همکاران و همراهان ما را در این مسیر دشوار یار و یاور باش و به حرمت دوستان شهیدمان، به ویژه شهیدان فراجا، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهیدان عملیات کربلای پنج که در چنین روزهایی به مقصد و مقصود رسیدند، ما را در انجام وظیفه موفق فرما و در پایان، شهادتی چنان میانه میدان روزی ما فرما.

وزیر کشور: دولت حامی پلیس است

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی کل کشور که در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، با تشکر از خدمات پلیس در سه ماه و نیم اخیر، گفت: حقیقتا از خدمات پلیس تشکر می‌کنیم و جانفشانی‌ها و تلاش‌های برادرانمان در این نیرو را در این ایام فراموش نمی‌کنیم.

وزیر کشور در خاتمه خاطر نشان کرد: دولت حامی و پشتیبان پلیس است و با تمام توان پلیس را در انجام ماموریت‌هایش یاری می‌کند.

برنامه رادان برای معماری فراجای آینده

به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان فرمانده جدید فراجا امروز در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تشکر می‌کنم از همه افرادی که در این مراسم حاضر شدند و امیدوارم که با کمک هم بتوانیم کارها را پیش‌ببریم.

وی ادامه داد: مبنای من برای جهش در کار فراجا، معماری فراجای آینده است. این مجموعه بخش‌های متفاوت و غنی و سرشار از نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف دارد و با اطلاع از وضع موجود و مطالعاتی که در مرکز مطالعات صورت گرفته بر این باوریم که با همکاری پرسنل جهش های خوبی در امر هوشمندسازی در بعد سنگین و حساس را داشته باشیم.

رادان گفت: باید جهت خدمت به این مردم که شایسته هستند قدم هایی توام با اقتدار و آرامش برداریم.

رییس پلیس کشور بر این موضوع نیز تاکید کرد که باید عقب ماندگی که درفرماندهی انتظامی مخصوصا در حوزه معیشت پرسنل وجود دارد را به نحو احسن با همکاری دولت و مجلس پیش ببریم.