<strong data-lazy-src=
<strong data-lazy-src=
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا مازندران از فاز دوم طرح شبکه جمع آوری فاضلاب تنکابن به طول 2067 متر در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ مهندس افشین عبادی با اشاره به ضرورت تعبیه شبکه‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای مازندران اظهار داشت: طرح فاضلاب شهر تنکابن با هدف جمع آوری و انتقال فاضلاب به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ منابع آب و محیط زیست از آلودگی، باز چرخانی پساب تصفیه شده در مصارف کشاورزی طراحی شده است.

وی با اشاره به مشخصات طرح جمع آوری فاضلاب در افق پیش رو گفت: این طرح شامل اجرای 165 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، 15 کیلومتر خط انتقال، 5 واحد ایستگاه پمپاژ و دو مدول تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم 22200 متر مکعب در شبانه روز است که تا کنون 27250 مترشبکه اصلی و فرعی  و خرید 50 هزار متر زمین تصفیه خانه فاضلاب با هزینه ای بالغ بر 982/214 میلیارد ریال اجراء شده است.

مهندس عبادی افزود: در حال حاضر  انعقاد قراردادی برای اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب در تنکابن شامل لوله گذاری به طول 2067 متر با لوله UPVC به قطر 225 میلیمتر و ساخت 58 عدد منهول با هزینه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال در دست اجراست که در صورت تخصیص اعتبار طی 9 ماه آینده به اتمام می رسد و در نهایت پس از اتمام طرح 76500 نفر از جمعیت تنکابن از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

معاون بهره بردرای و توسعه فاضلاب شرکت در پایان از همکاری و صبوری مردم شهر تنکابن در اجرای این طرح قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا اتمام مراحل اجرایی همچنان شرکت را همراهی کنند.