۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می‌شوند / میز صنعت، معدن و تجارت در اداره کل صمت فعال می‌شود
۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می‌شوند / میز صنعت، معدن و تجارت در اداره کل صمت فعال می‌شود
استاندار با اشاره به این که برای توسعه معادن استان می بایست شاهد اقدامات متحول گرایانه باشیم چرا که معادن استان از غنا و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است، گفت: ۱۰۴ واحد معدنی تعطیل در مازندران تعیین تکلیف می شوند

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران در جلسه شورای معادن استان با عنوان اینکه اداره کل صمت در سه موضوع صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت دارد لذا در هر سه موضوع ضرورت آسیب شناسی و مسئله یابی باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد :ظرفیت های معدنی مناسبی در استان مازندران وجود دارد که هرگاه بحث معدن را در استان مطرح می کنیم می بایست به فکر آورده های مالی و ارزش افزوده پس از استخراج باشیم چرا که ارزش افزوده معادن موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: ۱۰۴ واحد معدنی استان مازندران در حال حاضر تعطیل می باشند که در این جلسه مصوب کردیم نسبت به راه اندازی مجدد این واحدها اقدام شود .

این مسئول اضافه کرد :تحولی را در اداره کل صمت و در سه بخش صنعت، معدن و تجارت می بایست شاهد باشیم که در همین راستا دستور دادیم سه میز صنعت، معدن و تجارت با حضور کارشناسان ارشد این سه بخش‌ فعال گردد .

حسینی پور، افزود :هرچقدر بتوانیم موضوعات مربوط به صمت را به اهل فن بسپاریم شاهد اقدامات قابل توجهی خواهیم بود و اداره کل صمت می بایست طوفان فکری ایجاد کند و در حوزه صنعت می بایست اقدامات مهم را رقم بزنیم چراکه ظرفیت های مناسبی در صنعت استان وجود دارد و لازم است در حوزه معادن استان بهره وری اعمال شود تا زمینه ساز صادرات محصولات معدنی استان به کشورهای دیگر شود.

رییس شورای اداری استان، اظهار کرد: مازندران در بخش معادن بسیار غنی است و معادن می تواند استان مازندران را متحول کند. برآنیم راهکارهای مناسبی تاکنون اتخاذ نشده است و دستگاه های اجرایی مسئول باید بدانند چیزی به نام نمی شود نداریم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که چند صدایی در استان مازندران در حوزه معدن وجود دارد که می بایست این روند اصلاح شود، تصریح کرد :معدن یکی از مهم ترین منابع درآمدی اقتصادی استان مازندران محسوب می شود و در بخش تولید ناخالص داخلی، معادن استان می توانند فضای رشد اقتصادی استان را متحول کنند.

سید محمود حسینی پور، با اشاره به این که برای توسعه معادن استان می بایست شاهد اقدامات متحول گرایانه باشیم چرا که معادن استان از غنا و ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است، یادآور شد :برنامه راهبردی معادن استان از سوی اداره کل صمت استان تدوین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه اداره‌کل صمت استان با فرمانداران شهرستان هایی که معادن دارند می بایست تعامل مناسبی برقرار کنند تا شاهد ایجاد گفتمان واحد فرمانداران با صمت استان در مورد مقوله معادن باشیم، تاکید کرد :سازمان محیط زیست با استفاده از فناوری های نوین و جدید راهکارهای استفاده از معادن را می بایست به فعالین این حوزه پیشنهاد دهد لذا دستگاه های اجرایی می بایست پیرامون راهبرد توسعه ای معادن همسو‌ شوند.