کاهش محسوس دما تا پایان هفته جاری در مازندران
کاهش محسوس دما تا پایان هفته جاری در مازندران
معاون توسعه و ‌پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه ۱۹ تا جمعه ۲۱ دی ماه سال جاری در استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش متناوب باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه، در ارتفاعات مه آلود با بارش متناوب برف(ارتفاع بالای ۵۰۰ متر) و ریزش بهمن مورد انتظار است.

ندای تجن -احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا از هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران خبر داد و در توصیف سامانه، اظهار کرد: این سامانه با شکل گیری و تقویت جریانات سرد، مرطوب شمالی و عبور متناوب امواج در تراز میانی جو شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر سامانه در سطح استان است درباره‌ی اثر مخاطره، گفت: آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، پدیده مه و کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال و احتمال مسدود شدن جاده‏ها و محورهای کوهستانی از پیامدها است.

اسدی از افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز خبر داد و در توصیه‌ای، گفت: پرهیز از تردد جاده‌ای و سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.