بهره‌برداری از پروژه‌های اشتغال‌زایی و مسکن محرومین در چهاردانگه
بهره‌برداری از پروژه‌های اشتغال‌زایی و مسکن محرومین در چهاردانگه
بخشی از پروژه‌های اشتغال زایی به همراه 4واحد مسکن محرومین در بخش چهاردانگه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای تجن-براساس این گزارش چند طرح اشتغال‌زایی با حضورسیدمقتدا جبارزاده امام جمعه چهاردانگه، مسلم کاظمی بخشدار چهاردانگه، خشایار آروند رئیس کمیته امداد چهاردانگه، نوریان رییس شورای بخش، رضایی شهردارکیاسر، الندانی نماینده بنیاد برکت و اعضای شورای شهر کیاسر افتتاح شد.

 این طرح‌های اشتغال زایی، شامل یک دفتر پیشخوان خدمات دولت با حجم کل سرمایه‌گذاری 170میلیون تومانی، دو واحد خشک کن میوه و سبزیجات با اعتبار 360میلیون تومانی ، یک باب مغازه فروش گیاهان دارویی، یک واحد گلخانه گل و گیاه با سرمایه‌گذاری 180میلیون تومانی است که با مشارکت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید

افتتاح 4واحد مسکن محرومین با همکاری بنیادمسکن و بسیج سازندگی

آروند از افتتاح 4واحد مسکن محرومین با همکاری بنیادمسکن و بسیج سازندگی خبرداد.

به گفته رئیس کمیته امداد کیاسر  110روستا در بخش چهاردانگه تحت پوشش این نهاد است که از سال 99 با همکاری بسیج سازندگی و بنیادمسکن احداث مسکن برای مددجویان آغاز شد .

خشایار آروند با بیان اینکه از 48  واحد مسکن  تاکنون 26واحد به مردم تحویل داده شد، افزود: در گذشته سقف تسهیلات بنیادمسکن 50میلیون تومان بود و 50میلیون هم به صورت بلاعوض از کمیته امداد دریافت می‌کردندکه بسیج سازندگی اقدام به ساخت مسکن می‌کرد.

آروند با اشاره به اینکه در حال حاضر تسهیلات بنیادمسکن 200میلیون تومان شده است که با بازپرداخت 20ساله با سود 5درصدی است، گفت:کمیته امداد هم 60میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند تا بتوانند مسکن جدید خود را بسازند.

رئیس کمیته امداد کیاسر با بیان اینکه  برای 1هزار و 775خانوار  مستمری کمک معیشتی  با مبلغ یک میلیارد و 300میلیون تومان پرداخت می‌کنیم، افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری خیرین و امام جمعه سابق 37جهیزیه به نوعروسان دادیم.

آروند با اشاره به اینکه اعتبار کمیته امداد در سال جاری 17میلیارد تومان بود  که تاکنون 11میلیارد جذب شد، گفت: تعداد 137نفردر قالب طرح‌های کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی و فعالیت خدماتی تسهیلات دریافت کردند و اشتغال ایجاد شد.

لازم به ذکر است بازدید از طرح گلخانه هیدروپونیک که با سرمایه گذاری 1.5میلیارد تومانی احداث شد و مزرعه پرورش گل محمدی با مدیریت مجار نیز با حضور مسئولان انجام شد.