برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان نوشهر رویان تشریح شد
برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان نوشهر رویان تشریح شد
برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان نوشهر رویان از سوی این اداره مطرح شد.

به گزارش  ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر : نشستی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر رویان با حضور رئیس اداره و اعضای ستاد هفته منابع طبیعی شهرستان و مسئول روابط عمومی اداره کل برگزار گردید .

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی در این نشست صمیمی گفت: با توجه به اینکه ۱۵ تا ۲۱ اسفند به نام هفته منابع طبیعی و به نام درخت برای زندگی و با شعار محوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نامگذاری شده است، این اداره امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت این ایام در سطح شهرستان های غرب مازندران اجرا خواهد کرد.

 دبیر برنامه های هفته منابع طبیعی اداره کل در این جلسه گفت: جلسات متعددی که با حضور مدیر کل محترم و سایر اعضای ستاد هفته منابع طبیعی برگزار شد، مقرر شد که امسال برنامه هایی متفاوت در قالب ایده های بدیع و نو در طول ایام این هفته در غرب مازندران اجرا گردد .

کاوه جوادی گفت : امسال هفته منابع طبیعی فرصت بسیار خوبی برای ارائه طرح ، ایده پردازی ها و نوآوری ها درجهت آگاه سازی و نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال خواهد شد.

وی به روز شمار این هفته نیز اشاره کرد و گفت؛ روز اول دوشنبه ۱۵ اسفند منابع طبیعی، نهضت مردمی درختکاری و امنیت زیستی ، روز دوم سه‌شنبه ۱۶ اسفند منابع‌طبیعی، آبخیزداری و مدیریت جامع حوزه های آبخیز، روز سوم چهارشنبه ۱۷ اسفند منابع‌طبیعی، خانواده و مسئولیت اجتماعی، روز چهارم پنجشنبه ۱۸ اسفند منابع‌طبیعی، حفاظت، قانون و همیاران طبیعت روز پنجم جمعه ۱۹ اسفند منابع‌طبیعی، مردم و آموزه‌های دینی، روز ششم شنبه ۲۰ اسفند منابع‌طبیعی، آموزش، پژوهش و فن‌آوری، روز هفتم یکشنبه ۲۱ اسفند منابع‌طبیعی، فرهنگ، هنر و رسانه، – ۲۲ اسفند(روز بزرگداشت شهدا) منابع طبیعی، ایثار و شهادت نام گذاری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر رویان افزود :یک روز قبل از شروع هفته منابع طبیعی دیدار کارکنان وکارمندان اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان با امام جمعه شهرستان برگزارو سپس همزمان با 15 اسفند ماه روز ملی درختکاری با حضور مردم و فرماندار و مقامات استانی و تمامی مسئولین ادارات و گروه های خود جوش و حامیان طبیعت مراسم غرس نهال همراه با برنامه های شاد و متنوع در محل سی سنگان شهرستان نوشهر را خواهیم داشت که این اقدام با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر انجام خواهد شد .

وحید مشایخ نیزبه تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی در این شهرستان پرداخت و افزود: نهال کاری با حضور پررنگ مردم و مسئولان شهرستانی، برگزاری رژه خودرویی و موتوری یگان حفاظت، نمایشگاه نقاشی ، غرس نهال در معابر روستاها و محور اصلی جاده نوشهر به رویان و سواحل دریای خزر، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و سرکشی از خانواده های معظم شهدا ، توزیع نهال در مصلی نماز جمعه، و هر روز پویش نهال کاری با حضور مردم و مسئولان شهرستانی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال و نصب تابلو خیابان جنگلبان در شهرستان از جمله این برنامه‌ها است.

,در پایان هریک از حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات پیرامون اجرای بهتر برنامه های هفته منابع طبیعی پرداختند. هر ساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نامگذاری شده است