پیگیر کمبود اعتبارات سازمانی هستیم/لزوم اصلاح قوانین برخورد با متخلفین با همکاری مجلس
پیگیر کمبود اعتبارات سازمانی هستیم/لزوم اصلاح قوانین برخورد با متخلفین با همکاری مجلس
فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران در نشست با خبرنگاران از همکاری همیاران طبیعت برای اجرای طرح کاشت درختکاری در استان خبرداد و گفت:برای برخورد با متخلفین نیاز به اصلاح قوانین موجود داریم.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره  میزان کمبودها در این اداره، گفت: در حال حاضر کمبود اعتبارات سازمانی وجود دارد و پیگیر برای دریافت اعتبار هستیم.

سرهنگ مجید ذکریایی پیشگیری را بهتر از درمان اعلام کرد و افزود: با توجه به اخطارهای اداره کل هواشناسی به نیروها اعلام می کنیم تا آماده باشند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران با اشاره به53 تعداد حریق که در طول 11ماهه سال جاری درمساحت 200هکتار از جنگل های استان داشتیم، ادامه داد: خوشبختانه سطحی بود و قابل تجدیدپذیر است.

ذکریایی به کمبود اعتبارات سازمانی اشاره کرد که با توجه به تخریب پل ها هنوز اعتبار نیامده است که پیگیر هستیم.دو فروند بالگرد در مواقع ضروری برای انتقال نیرو و خدمات اطفای حریق استفاده کنیم.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران به کارگیری همیاران طبیعت را در موفقیت طرح کاشت یک میلیارد درخت تاثیرگذار اعلام کرد.

ذکریایی با اشاره به درپیش بودن طرح نوروزی ،، گفت:پیش بینی این است که از 28اسفندماه سال جاری تا 14فروردین 1402مردم بیشتر در جنگل ها حضور داشته باشند که در همین راستا بیش از 1هزار و 200نفر از نیروها را شیفت بندی کردیم .

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران ساخت و ساز در اراضی کشاورزی را ممنوع اعلام کرد که در همین راستا گشت های تلفیقی در برنامه کاری این اداره قرار گرفت.

ذکریایی، گفت: در خصوص اجرای احکام قضایی 1هزار و4فقره پرونده داشتیم که در 11ماه سال جاری تعداد 623فقره احکام اجرا شده است.

وی سرکشی از مراکز خرید چوب اشاره کرد که تعداد 1هزار و 300فقره اموال تملیکی از متهمین کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران به برخورد قانونی با افرادی که اقدام به ساخت کوره ذغال کردند خبرداد و افزود: بیش از 5هزار کیلوگرم زغال کشف و به نفع دولت ضبط شد.

این مسئول با بیان اینکه از مجمع نمایندگان مازندران اصلاح قوانین موجود را انتظار داریم ، ادامه داد: برخی از پرونده‌ها با وجود اینکه در تعزیرات حکومتی بررسی می شود بازدارندگی لازم و قاطع ندارد.

ذکریایی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در شورای تامین استان، ادامه داد:اقداماتی در حال پیگیری است که بزودی تحقق می یابد.