دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در مازندران راه‌اندازی شد
دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در مازندران راه‌اندازی شد
دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی باهدف ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، نخبگان و تجار و بازرگانان در استان راه‌اندازی شد تا مسیری را برای پیشرفت و آبادانی مازندران بگشاید.

به گزارش ندای تجن – در روز پنج‌شنبه هفته گذشته با حضورصالحی رئیس، امید شنعه مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران، مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان، کهن‌سال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به همراه ذبیحی مدیرگروه دانش بنیان و سایر مسئولان استانی دپارتمان دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی شد.

در این مراسم مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران در گفت‌وگو با ندای تجن با بیان اینکه بنیادهای توسعه کارآفرینی از سال 86 در کشور تأسیس شدند که در استان‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، گفت: این بنیاد به‌عنوان یکی از عاملین چهارم در موضوع اشتغال، نقش خود را انجام می‌دهد و در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد.

امید شنعه با اشاره به اینکه در بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران در زمینه دانش‌بنیان، تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان، راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری، تبدیل ایده به محصول در قالب شتاب‌دهنده‌ها همکاری داریم، افزود: در این راستا به کارآفرینان در تهیه طرح‌های مرتبط با موضوعات غیردانش‌بنیان کمک و حمایت می‌کنیم.

وی همکاری در طراحی واحدهای تولیدی و هزینه‌کرد طرح‌های توجیهی اقتصادی تحت عنوان  بیزینس پلن‌ها که به تأیید حامی مرکزی می‌رسد  را بخشی از فعالیت‌های بنیاد مطرح کرد.

شنعه با بیان اینکه بنیاد در کانون مشاوران سرمایه‌گذاری بانک مرکزی قرار دارد، افزود: در این بخش  نظارت بر مصرف تسهیلات کارآفرینان به‌عنوان نهاد خصوصی  بانک‌ها در راه‌اندازی شهرک‌های خصوصی و صنعتی همکاری داریم.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران  با اشاره به اینکه چند نمونه طرح صنعتی در دست اقدام داریم، گفت: باتوجه‌به درخواست‌هایی که از سمت مازندران در موضوعات دانش‌بنیان داشتیم امروز یک دپارتمان دانش‌بنیان در مازندران راه‌اندازی کردیم تا بحث‌های علمی استفاده شود و بتوانیم در بحث تجاری‌سازی محصولات علمی کمک کنیم.

شنعه، گفت: قرار است چند مورد از مشکلاتی که در سطح استان وجود دارد را انتخاب و در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم کمکی به استان کرده باشیم.

وی با بیان اینکه در بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان برنامه‌ریزی و مشاوره لازم را در زمینه بازدهی شرکت‌ها در قسمت تجاری‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهیم، افزود: بر روی ایده‌هایی که امکان تجاری‌سازی نداشته باشد سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم.

لازم به ذکر است در این نشست  روح‌الله صحراگرد به‌عنوان مدیر دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در استان حکم خود را از مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون تهران دریافت کرد.

در متن حکم مدیر دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی مازندران آمده است: بر اساس مصوبه هیئت‌مدیره و پیشنهاد معاون محترم تحقیق و توسعه بنیاد به‌عنوان مدیر دپارتمان دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در استان، منصوب می‌گردید.

وظایفی که برعهده صحراگرد نهاده شده است، شامل: کمک به تأسیس و راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه بنیاد به‌صورت واحدی مستقل از مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد، کمک به تشکیل گسترش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات ایشان در استان، کمک به ایجاد بازارهای مناسب جهت عرضه محصولات کارآفرینان، ارائه گزارش عملکرد ماهانه منظم به مسئولان بنیاد است.

صحراگرد دانش آموخته‌ی مهندسی عمران با ۱۲ سال سابقه‌ی اجرایی و دوره ی mba مدیریت و کسب وکار و دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی است.

به گفته صحراگرد، مجموعه‌ی بنیاد دارای کارگروه‌های تخصصی مجزا، به ویژه دانش بنیان وتجاری سازی و بازرگانی است که وظیفه ما رصد و بررسی موضوعات با همکاری مسئولان زیربط در استان و ارجاع آن به کارگروه مرکزی است که تصمیم نهایی در جلسه با هم‌اندیشی نخبگان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در طول روزهای گذشته جلساتی با فرهادی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان و سایر مسئولان این حوزه در دفتر دپارتمان برگزار شده است که در همین راستا به‌زودی همایشی با حضور مسئولان کشوری و استانی باهدف برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و همین‌طور اعلام همکاری برای فعالیت در جهت رشد و پیشرفت استان و تحقق اهداف گام دوم انقلاب که رهبر فرزانه اعلام کردند، برگزار می‌شود.