نخستین همایش چهره‌های برتر فرهنگی و هنری شاغل در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد
نخستین همایش چهره‌های برتر فرهنگی و هنری شاغل در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد
این همایش فرصتی فراهم کرد تا زحمت‌کشان عرصه فرهنگ و هنر استان که سال‌ها در این حوزه از سرمایه مادی و معنوی خود مایه گذاشتند، به‌نوعی دیده و شنیده شوند.

به گزارش ندای تجن-نخستین همایش چهره‌های برتر فرهنگی و هنری شاغل در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز صبح در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران برگزار شد.

این همایش فرصتی فراهم کرد تا زحمت‌کشان عرصه فرهنگ و هنر استان که سال‌ها در این حوزه از سرمایه مادی و معنوی خود مایه گذاشتند، به‌نوعی دیده و شنیده شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم از بازنشستگان دستگاه فرهنگ و هنر استان به‌عنوان سرمایه‌های حوزه فرهنگ و هنر این خطه از شمال کشور یاد و اظهار کرد: شما بهترین مشاوران و مطلع‌ترین افراد در حوزه کاری هستید تجارب شما ثروت‌های ارزشمند این اداره کل است.

ساماندهی و نظم‌بخشی به زیرمجموعه‌های اداره کل/جریان‌سازی فرهنگی

حسین جوادی با بیان اینکه  ساماندهی و نظم‌بخشی به حوزه‌ها و زیرمجموعه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: نظام‌بخشی به حوزه‌های مختلف نظیر رسانه‌ها، مؤسسات، هنرهای نمایشی و… به طور جد موردتوجه است.

جوادی با اشاره به برخی از موفقیت‌های این اداره کل شامل جشنواره‌های مختلف و همایش‌های بزرگ اعم از جشنواره‌های  فیلم، تئاتر، موسیقی و مد و لباس فجر، ‌ هفته مازندران، ‌جشنواره گنبد فیروزه‌ای، اشکو اره حسینی و…گفت: سوای برگزاری برنامه‌های مختلف دنبال جریان‌سازی در حوزه فرهنگ و ریل‌گذاری در این حوزه هستیم.

وی  اذعان کرد: تلاش داریم در آینده‌ای نزدیک در حوزه توسعه فرهنگی هنری استان ولایت‌مدار و شهیدپرور مازندران که مهد هنرمندان و نویسندگان و شعرا، است،  جریان‌سازی خاصی اتفاق بیفتد و با کمک اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان پیوست‌های متنوع فرهنگی و هنری به جامعه  ارائه  شود که لازمه تحقق این مهم، تعامل و  هم‌افزایی همگان است.

انتخاب شهر برتر فرهنگی

جوادی با بیان اینکه جشنواره نوجوان مازنی از جمله برنامه‌هایی است که به‌خوبی بین دیگر اقشار جامعه از جمله نسل نو با دستگاه فرهنگ و هنر استان ارتباط برقرار کرد، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باید در رویدادهای ملی و بین‌المللی ورزشکاران نامی ما نقش فرهنگی خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهر برتر فرهنگی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: مشاهیر و مفاخر متعددی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه این اداره کل هستند که باید به بهترین نحو ممکن از خدمات دستگاه فرهنگ و هنر استان برخوردار شوند.

دکتر حسین نورانی به عنوان دبیر همایش و دکتر عشریه هم به عنوان یکی از پیشکسوتان صحبت کردند.

لازم به ذکر است، مهدی روحی به اجرای نقالی پرداخت و از خانواده درگذشتگان مرحوم استاد رحمت الله حسن پور .مرحوم حسین کلامی. مرحوم کوروش توکلی.مرحومه خانم ربابه گرجی.مرحومه خانم رقیه رمضانی. مرحوم  حجه السلام محمدعلی کمیجانی. رحوم جعفر برزگر.مرحوم هدایت هدایتی.مرحوم میثم احمدی تجلیل شد.

در ادامه از بازنشستگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استادجمشید قلی نژاد. حمید رضا عشریه. فرنگیس جعفری نژاد. خانم نسرین پور علمی. اکرم دلدار. حسین رحیم زاده. علی امینی. قدرت الله یوسفی. سیروس فرهادی. علی اصغر عبدی. جهانشاه پروری. نقی دری. جابر دهبندی. ناصرسلیمانی. مسلم احمدی لشکناری . هوشنگ احمدی تقدیر شد.

قرائت قرآن در این مراسم توسط سید محمدصادق ادیانی و موسیقی توسط ابراهیم‌ نژاد گرجی به اجرا درآمد.

برخی از فعالان فرهنگی و هنری در بخش برگزیدگان پایان‌نامه، شامل:  امیر امی نیا -مجتبی دهداروخانم کبری خلیلی-خانم ناعمه پازوکی شایسته تقدیر شدند.

برگزیدگان در بخش کتاب منصور علی‌اصغری و عباس مهدوی شایسته تقدیر شد.

در بخش مقاله عیسی محمدی فیروزجایی ،در بخش خوشنویسی آقای علی ابوطالبی برگزیده و کریم ذبیحی شایسته تقدیر شدند.

دربخش کاریکاتور محمدعلی ولی زاده برگزیده و در بخش تئاتر عباس ابوالحسنی برگزیده و رضا عمرانی نسب، مهدی روحی و امیرحسین فلاحت پیشه شایسته تقدیر شدند.

در بخش فیلم سازی محمدعلی هاشم پور برگزیده و عبدالرضا رشیدی مهدی کردان و افشین آذریان شایسته تقدیر شدند.

 و همین طور از سید فاطمه سادات آل احمد به عنوان فرزند ارشاد موفق تجلیل شد.

نمایشگاه کاریکاتور،مقالات و پایان نامه در حاشیه همایش برگزار شد.

این خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد دریافت شده است که تغییراتی در متن انجام دادیم.