لزوم تمرکز بر روی واحدهای راکد استان/سرمایه‌گذاران بزرگ ویژه مورد توجه قرار گیرند
لزوم تمرکز بر روی واحدهای راکد استان/سرمایه‌گذاران بزرگ ویژه مورد توجه قرار گیرند
خیریان پور گفت که لازم است برروی واحدهای راکد استان تمرکز کنیم تا مشکلات را شناسایی و آنان را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ندای تجن – حسن خیریان پور امروز عصر در جلسه تحقق شعار سال که در محل سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه نوآوری، ابتکار، خلاقیت و شکوفایی استعدادها و راه کارها برای برون‌رفت از مشکلات باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: در سال جدید رهبر فرزانه شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند که در سال گذشته شعار سال که ترکیبی از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بود، مازندران با کمک دستگاه‌ها در هر ۳ مقوله احیای واحد راکد و افزایش ظرفیت تولید و دانش‌بنیان و اقتصاددانش بنیان اقداماتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مازندران توانست در حوزه اشتغال و اشتغال آفرینی حدود ۱۱۵درصد از سهمیه کشور را ورود کند، افزود: تورم‌زایی باید همراه با کاهش قیمت باشد در بحث کاهش باید روی قیمت کالا و خدمات تمرکز کنیم، کاهش تورم باید با رشد اشتغال و رونق بازار همراه شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث تورم یک سری اقدامات در سطح ملی و یک سری در برش استانی و شهرستانی باید انجام شود، ادامه داد: در این نشست اقدامات استان باید لحاظ شود، ساختار نظام پولی و مالی و عرضه و تقاضا به‌صورت ملی توجه شود.

وی اهمیت نظارت بر قیمت کالا و خدمات توسط دستگاه‌های مرتبط را مفید ارزیابی کرد و گفت: فعال‌سازی کارگروه تنظیم بازار استان و کارگروه اقدام مشترک می‌تواند اثرگذار باشد که می طلبد برخی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط یک کمیته درون دستگاهی با عنوان مهار تورم تشکیل دهند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه حمل‌ونقل یکی از موارد تأثیرگذار بر قیمت کالا و خدمات است؛ بنابراین حتماً مدیرکل حمل‌ونقل یک کمیته درون دستگاهی تشکیل دهند و در حوزه حمل‌ونقل هوایی و ریلی هم می‌طلبد بر روی آن تمرکز کنیم، گفت: باید در احیای واحدهای راکد متمرکز شویم

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دقیق درباره واحدهای تملیکی توسط بانک‌ها ۱۹۲ واحد بود که ۱۳۵ واحد از تملک بانک‌ها خارج شد، ادامه داد: بعضی از واحدهایی که از تملک بانک خارج شد هنوز احیا نشدند که باید روی آن تمرکز کنیم.

خیریان پور افزود: واحدهایی که بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و گره‌هایی دارند باید شناسایی شود و به مرحله بهره‌برداری برسد

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۹ هکتار از اراضی شهرک صنعتی را آزادسازی کردیم که در سال جاری هم صمت و شهرک صنعتی تمرکز داشته باشند تا کمیته بررسی برای آزادسازی داشته باشیم، افزود:واحدهایی موافقت اصولی در حوزه صمت و گردشگری گرفتند؛ اما اقدام عملی انجام ندادند لیست را دقیق تهیه و به استانداری دهید تا پیگیر باشیم.

معاون اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های بزرگ در سطح استان داریم که بالای ۴ الی ۵ میلیاردتومانی است باید ویژه بر روی آن تمرکز کنیم، گفت: سال گذشته ۴۱ میلیارد سرمایه‌گذاری خارجی شد باید تمرکز روی آن کنیم.

وی با تأکید بر روی توسعه محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی می‌توانند بیش از یک شیفت کاری کار کنند که باید فرمانداران تمرکز کنند

خیریان پور پیشنهاد فعال‌سازی کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری که در سال جدید باید به‌صورت مستمر باشد را داد و گفت: فعال‌سازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر روی سرمایه گذاری جدید متمرکز شود، فعال‌سازی کارگروه سرمایه گذاری خارجی و شورای معادن استان  و پنجره واحد و درگاه صدور موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای شناسایی گره‌ها و مشکلات و خلائ های قانونی و بخشنامه‌های قانونی لازم است، افزود: پیشنهادهایی برای پرکردن خلأ قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه فعالان بخش خصوصی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.