توسعه میدان میوه‌و تره‌بار به پایانه صادراتی/خوش‌یمنی میدان جدید برای مغازه‌دار شدن مستأجران سابق/ برخی از مشکلات تا 20فروردین حل می‌شود
توسعه میدان میوه‌و تره‌بار به پایانه صادراتی/خوش‌یمنی میدان جدید برای مغازه‌دار شدن مستأجران سابق/ برخی از مشکلات تا 20فروردین حل می‌شود
میدان میوه تره بار جدید با توجه به افزایش تعداد غرفه ها سبب اشتغال زایی تعداد بسیاری از اقشار مختلف مردم ساری شد.

به گزارش ندای تجن – دیروز به‌صورت رسمی انتقال میدان میوه‌وتره‌بار ساری از محل سابق به مکان جدید با همکاری فرمانداری و فرماندهی انتظامی صورت گرفت.

امروز صبح فرماندار ساری با اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه میدان میوه‌وتره‌بار برای بازدید از مکان جدید و اطلاع از نظرات و پیشنهادها غرفه‌داران حضور یافتند.

فرماندار ساری  در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه قصد داریم مجموعه میدان میوه‌وتره‌بار ساری را به پایانه صادراتی توسعه دهیم، افزود: این اقدام سبب رشد صادرات در استان می‌شود، در خصوص میدان میوه‌وتره‌بار سابق نیز قرار است بعد از تعطیلات جلسه‌ای با هیئت‌مدیره برگزار تا وضعیت آن را بررسی کنیم.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا در انتقال میدان میوه‌وتره‌بار منافع حجره‌داران حفظ بماند، ادامه داد: اقدامی که انجام شد نشانه همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولتی بود، دولت در کنار بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها باتوجه‌به شعار سال جدید «مهار تورم و رشد تولید» قرار دارد.

وی با بیان اینکه بنای ما این است که همه فعالیت‌های اقتصادی را به بخش خصوصی یعنی مردم بسپاریم، افزود: یک نمونه همین واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی تا فعالیت‌های اقتصادی را گسترش دهیم که هم مردم منتفع شوند و هم رشد اقتصادی مرکز استان بیشتر شود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه از 4 ماه گذشته به همراه مجموعه همکاران در این مکان حضور پیدا کردیم، ادامه داد: در مدت 20 روز 11 هزار تن آسفالت، آب و برق و گاز و سایر مشکلات حل شد که نشان‌دهنده این است که وقتی در نظام جمهوری اسلامی دولت و مردم بخواهند اقدامی را انجام دهند، امکان‌پذیر است.

وی از تمامی فرمانداران و دست‌اندرکاران سابق در زمینه ساخت میدان میوه‌وتره‌بار تشکر کرد و گفت: بنای ما این است که سایر پروژه‌های شهر ساری را با همین همدلی و همراهی مجموعه بخش خصوصی به سرانجام برسانیم تا فضای خوبی در مرکز استان ایجاد کنیم.

نوبخت با بیان اینکه مجموعه هیئت‌مدیره پیگیر مجوزها برای اجرای فاز دوم میدان میوه‌وتره‌بار هستند، افزود: در تلاش هستیم تا اقدامات جانبی که سبب توسعه مرکز می‌شود را انجام دهیم.

و اما برخی از غرفه‌داران درباره مشکلات مربوط به نداشتن آب و برق و گاز و شیشه برخی از غرفه‌ها گلایه داشتند که این موضوع را با اعضای هیئت‌مدیره مطرح کردیم.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف میوه‌وتره‌بار ساری در گفت‌وگو با ندای تجن با اشاره به اینکه آب وصل است اما باتوجه‌به ایام تعطیلات فشار آن کم است، گفت: درباره دریافت کنتور گاز نیز پیش از ایام نوروز اقدام کردیم؛ اما به دلیل مشکلات فنی این کار به تأخیر افتاد.

علی رحمانی با بیان اینکه بر اساس قانون باید در تاریخ 5 فروردین‌ماه اقدام به انتقال میدان میوه‌وتره‌بار می‌کردیم، افزود: هم اکنون نیز برای دریافت کنتور گاز اقدام کردیم که شرکت گاز 30 کنتور را به ما به‌زودی تحویل می‌دهد.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف میوه‌وتره‌بار ساری ادامه داد: پس از آن در هر نوبت 30 کنتور از شرکت دریافت می‌کنیم به‌طوری‌که تا تاریخ 20 فروردین‌ماه سال جاری تمامی اقدامات زیرساختی گازرسانی وصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات مانند نصب شیشه امروز تا فردا انجام می‌شود، گفت: روکش آسفالت هم بعد از تعطیلات کامل می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه 20 الی 30 درصد از غرفه‌داران میدان جدید میوه‌وتره‌بار ساری پیش‌ازاین مستأجر بودند، افزود: انتقال میدان میوه‌وتره‌بار سبب شد تا این تعداد افراد صاحب مغازه شوند و شغل خود را ارتقا دهند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صنف میوه‌وتره‌بار ساری با اشاره به اینکه مساحت میدان میوه‌وتره‌بار سابق 23 هزار متر بود که تعداد 94 غرفه مستقر بودند، ادامه داد: مساحت میدان میوه‌وتره‌بار جدید 7.5 هکتار است که در مقایسه با میدان سابق بیش از 3 برابر بزرگ‌تر است و تعداد 155 غرفه در این مکان مستقر هستند.

رحمانی با بیان اینکه مساحت غرفه‌های میدان میوه‌وتره‌بار سابق در حدود 80 متر بود، افزود: مساحت غرفه‌های میدان جدید 260 متر است که اگر در هر غرفه جدید تعداد 10 نفر هم مشغول به کار شوند نزدیک به 600 نفر اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام شده است.

منبع عکس و فیلم:فرمانداری ساری