تیم باستان‌شناسان تکمیل بانک اطلاعاتی آثار تاریخی مازندران را در دستور کار قرار دهند/لزوم برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در شهر تاریخی فرح‌آباد
تیم باستان‌شناسان تکمیل بانک اطلاعاتی آثار تاریخی مازندران را در دستور کار قرار دهند/لزوم برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در شهر تاریخی فرح‌آباد
مدیرکل امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی درباره اهمیت ثبت آثار تاریخی ، تکمیل بانک اطلاعاتی و توسعه و جذب گردشگر به شهر فرح آباد ساری صحبت کرد.

به گزارش ندای تجن -رضا سامه امروز در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باید مطالعات سطحی در خصوص آثار و بناهای تاریخی انجام شود، اظهار کرد: باید نگاه به میراث‌فرهنگی علمی و کارشناسانه و برای مواجه‌شدن و رویارویی با آثار و بناها سناریو تعریف شود.

وی با بیان اینکه غار اسپهبد خورشید سوادکوه ظرفیت‌های بسیار برای جذب گردشگر دارد، ادامه داد: برای بازدید از بناهای تاریخی نقطه‌یابی در مسیر برای استراحت و عکاسی گردشگران در دستور کار قرار گیرد.

سامه با اشاره به اینکه تمام محوطه‌های تاریخی دارای آثار و معماری هستند، گفت: تیم باستان‌شناسی باید جمع‌آوری آثار  و تکمیل بانک اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در خصوص شهر تاریخی فرح‌آباد دوره صفویه، گفت: شهر تاریخی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر اسلامی شمال کشور است دارای ارزش مطالعاتی بسیار است که باید برای توسعه و احیاء تلاش شود.

وی به تملک، آزادسازی پیرامون کاخ و بازخوانی و بازآفرینی شهر تاریخی فرح‌آباد ساری اشاره کرد و افزود: باید برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری شهر تاریخی فرح‌آباد برنامه‌ریزی بسیار انجام شود.

سامه با بیان اینکه باتوجه‌به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار مازندران، اظهار کرد: باید معرفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی استان در دستور قرار گیرد.

مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور خاطرنشان کرد: باید بدنه کارشناسی پایگاه‌ها فعال و نیروهای عملیاتی و متخصص با برنامه‌ریزی مطلوب فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه فرح‌آباد با نزدیکی به دریا، مختصات جغرافیایی و شهر تاریخی می‌تواند مقصد گردشگری باشد، اظهار کرد: باید اعتبارات ملی برای شهر تاریخی فرح‌آباد اختصاص یابد.

سامه با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد، به پرونده راه سراسری در مازندران و ایجاد پایگاه در سوادکوه اشاره کرد و افزود: از سال آینده در ایستگاه‌های راه‌آهن برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل امور پایگاه‌های کشور به راه‌اندازی قطار گردشگری در مازندران تأکید کرد.

سامه به راه‌اندازی دو پایگاه جدید در مازندران اشاره کرد و گفت: دو‌ پایگاه راه‌آهن سراسری و برج مقبره‌های آرامگاهی پس از مطالعاتی به‌صورت آزمایشی بعد از ارزیابی به‌عنوان پایگاه ملی انتخاب می‌شوند.

وی در خصوص پایگاه‌های استان مازندران، خاطرنشان کرد: پایگاه بابلسر و یوش به‌صورت استانی با حکم مدیرکل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حکم مدیران انجام، عباس‌آباد، جنگل‌های هیرکانی و راه‌آهن به‌عنوان پایگاه جهانی و فرح‌آباد و اسپهبد پایگاه ملی هستند.

  • منبع خبر : دریافتی از روابط عمومی