باید  شهرستان سوادکوه را از مسیر گردشگری‌بودن به مقصد گردشگری برسانیم/لزوم حمایت و ترویج فعالیت‌های حوزه گردشگری
باید  شهرستان سوادکوه را از مسیر گردشگری‌بودن به مقصد گردشگری برسانیم/لزوم حمایت و ترویج فعالیت‌های حوزه گردشگری
شهرستان سوادکوه در ایام عید با حضور  گردشگران و مسافران نوروزی  توانست درآمدزایی داشته باشد. اما برای استمرار آن نباید مشروط به زمان و اعیاد خاصی باشد تا بتوان با ایجاد مکانی ثابت برای فروش محصولات و حمایت از صنایع‌دستی، ترویج بیشتر اقامتگاه‌ها، رسیدگی و مرمت آثار تاریخی برای حفظ آثار تاریخی در   شهرستان سوادکوه و همه عواملی که با کارشناسی و رسیدگی بیشتر حمایت ونشان داده می‌شود در جذب گردشگران و مسافران به‌عنوان منبع درآمدی برای مردم و مسئولین شهری باشد.

به گزارش ندای تجن – شهرستان سوادکوه با چشم‌انداز زیبا و آب و هوای ایده‌آل با جاذبه‌های ممتاز گردشگری و ویژگی ییلاقات و اماکن تاریخی و دیدنی در نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران بود.

در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه  در سال ۱۴٠۲ با حضور مسئولین شهرستان وبا حضور خبرنگاران برگزار شد.

فرماندار شهرستان سوادکوه ضمن تشکر از تمامی مسئولینی که در ایام عید در خدمت  مسافران نوروزی  بودند، گفت: باید  شهرستان سوادکوه را از مسیر گردشگری بودن به مقصد گردشگری برسانیم.

رمضان غلامی افزود: هدف در این مدت رضایت‌مندی مسافران در انتخاب محل گردشگری و کسب آرامش خاطر آنها بود.

این مسئول بیان کرد: روحیه جهادی و انقلابی  در سطح شهرستان برای رسیدن به برنامه‌محور بودن لازم و ضروری دانست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه نیز در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در ایام نوروز پرداخت و افزود: نصب بنرهای مکان‌های تاریخی، برپایی نمایشگاه نوروزی و صنایع‌دستی، در اختیار قراردادن کیسه‌زباله برای حفظ محیط‌زیست برای مسافران بخشی از اقدامات انجام شده است.

محمد حمزه نژاد ادامه داد: این اقدامات با همکاری ارگان‌هایی به‌مانند هلال‌احمر، راه‌وترابری، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها انجام شد.

وی افزود: امکان استفاده از اقامتگاه‌ها برای مسافران نوروزی و بررسی رسیدگی به امورات آن‌ها، بازدید گردشگران از موزه آلاشت، استفاده از  پارک‌ها، امامزاده‌ها، در اختیار قراردادن کتاب گردشگری برای مسافران، برپایی مراسم نوروز خوانی و… همه نشان‌دهنده توجه به مسافرین و گردشگران در ایام نوروز در شهرستان سوادکوه بود.

شهرستان سوادکوه در ایام عید با حضور  گردشگران و مسافران نوروزی  توانست درآمدزایی داشته باشد. اما برای استمرار آن نباید مشروط به زمان و اعیاد خاصی باشد تا بتوان با ایجاد مکانی ثابت برای فروش محصولات و حمایت از صنایع‌دستی، ترویج بیشتر اقامتگاه‌ها، رسیدگی و مرمت آثار تاریخی برای حفظ آثار تاریخی در   شهرستان سوادکوه و همه عواملی که با کارشناسی و رسیدگی بیشتر حمایت ونشان داده می‌شود در جذب گردشگران و مسافران به‌عنوان منبع درآمدی برای مردم و مسئولین شهری باشد که قطعاً به رشد و توسعه فرهنگی، هنری، گردشگری شهرستان کمک خواهد کرد.

زینت موسوی‌پور

این خبرپیش از این در سایر رسانه ها منتشر شده است.