تشکیل کمیته‌ای برای ارتقای درجه خبازی‌های استان مازندران
تشکیل کمیته‌ای برای ارتقای درجه خبازی‌های استان مازندران
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همراه با معاونین و کارشناسان نشستی با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل استاندارد استان به منظور هماهنگی برای ایجاد مکانیزم لازم برای ارتقای درجه خبازی های استان برگزار کرد.

به گزارش ندای تجن – مهندس وفائی نژاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح درجه بندی خبازی های استان و اقدامات شاخص اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری دستگاه های ذیربط به منظور ارتقای رتبه واحدهای خبازی استان، در راستای سند امنیت غذایی کشور، درجه بندی این واحدهای صنفی به روز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران صبح امروز در نشست با مدیرکل و معاونین اداره کل استاندارد استان عنوان کرد: پروژه درجه بندی خبازی های استان با محوریت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران و با همکاری فرمانداری ها، اداره صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اداره استاندارد و اتحادیه خبازان به صورت میدانی و کاملا علمی و تخصصی با رویکرد پژوهشی در سال 1400 به اتمام رسید و نتایج این طرح همراه با وضعیت تحلیلی هر شهرستان در شاخص‌های هفت‌گانه ارزیابی به همراه مدل ارتقای درجه خبازی ها به فرمانداران هر شهرستان اعلام گردید.

وفائی نژاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای رتبه خبازی های استان در 2 سال اخیر از جمله آموزش بیش از 1200 نفر از خبازان استان، اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی ها و پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ 15درصد به میزان 607 میلیارد ریال به خبازی ها، شاهد تغییرو ارتقای درجه برخی خبازی ها در استان بودیم.

محمد ملاعلی پور مدیرکل استاندارد استان مازندران نیز در این نشست برای همکاری منسجم تر و با برنامه ریزی مناسب جهت ارتقای درجه خبازی های استان اعلام آمادگی کرد.

خاطرنشان می شود در پایان جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ، اداره کل صنعت ، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد به منظور برنامه ریزی برای هماهنگی بیشتر در اجرای ارتقای درجه خبازی ها تشکیل گردد.