دولت و حاکمیت بر روی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای حساب ویژه باز کرده است/آمایش رشته‌ها در دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای با هدف جذب دانشجو در رشته‌های اشتغال‌ آفرین
دولت و حاکمیت بر روی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای حساب ویژه باز کرده است/آمایش رشته‌ها در دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای با هدف جذب دانشجو در رشته‌های اشتغال‌ آفرین
دانشگاه فنی و حرفه ای سیاست خود را بر تحول قرار داده است و در این مسیر نیاز است تا اساتید و کارکنان پیشنهادات خود را مطرح کنند چون دولت و حاکمیت حساب ویژه برروی آن‌ها باز کرده است.

به گزارش ندای تجن- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در مراسم گرامی داشت هفته آموزش که دیروز در محل سالن اجتماعات دانشکده فنی امام محمدباقر(ع)ساری برگزار شد با بیان اینکه سیاست ما برتحول است، گفت:لازم است سند تحول 400صفحه ای دانشگاه را مطالعه کنید و در کنار آن به سخنان رهبری درباره آموزش توجه کنید، هم راستایی آن است که در ولایت غرق شوید به این معنی که اهداف و شعار حاکمیت را بفهمید.

حسن سلمانی تیله نویی به حرکت عبدالغدیر خان اشاره کرد که به پشت درب نخست وزیر وقت رفت و نشست تا وطن‌پرستی خود را انجام دهد، افزود:ما در شرایطی هستیم که نیاز داریم همه پیش قدم شویم.

وی با بیان اینکه همه همکاران و جامعه صد درصد توان می گذارند، ادامه داد:ما کشور را آباد تحویل گرفتیم آباد هم می خواهیم تحویل دهیم که در این راستا نیاز به تحول داریم؛ تحول در اعتقاد به مهارت و توانایی، هر کدام از اساتید و کارکنان پیشنهاد بدهند ما می پذیریم چون معتقدیم که پیشنهادات و انتقادات سازنده سبب تغییر می شود.

سلمانی با اشاره به اینکه حاکمیت پیشنهادات دانشگاه فنی و حرفه ای را می پذیرد و به آن باور دارد، گفت:راه برای ایجاد تحول در استان فراهم است، دانشگاه خود را کوچک فرض نکند چون دولت و حاکمیت برایش حساب ویژه باز کرده است.

آمایش رشته ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هدف جذب دانشجو در رشته‌های اشتغال‌ آفرین

معاون آموزشی دانشگاه نیز با بیان اینکه 12مرکز داریم، گفت: 3مرکز دخترانه و 9مرکز پسرانه هستند که 13هزار دانشجوی فعال در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

رضا معصومی مقری با اشاره به اینکه از این تعداد دانشجو، 40درصد دختران و 60درصد پسران دانشجو هستند، ادامه داد:95کدرشته که در مقاطع مختلف کارشناسی و کاردانی ناپیوسته و پیوسته مشغول به تحصیل هستند.

وی ااضفه کرد:با توجه به اینکه بیکاری و سردرگمی فارغ التحصیلان را در جامعه می بینیم فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای می توانند از پس خود بربیایند؛دوره های کارشناسی ناپیوسته را داشتیم که پیوسته را اجرا کردند تا در رشته‌های علوم پایه و ریاضی بتوانیم دانشجو بگیریم تا در کنار مطالعه علوم تئوریک بتوانند با مهارت هم آشنا شوند تا وارد بازار کار شوند.

معصومی افزود:از ابتدای فعالیت دانشگاه تاکنون حدود 80هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم که 18هزار دختر و بیش از 60هزار نفر پسران هستند؛در برخی رشته ها دچار کمبود دانشجو هستیم که موضوع آمایش رشته‌ها را مطرح کردیم که در این راستا آمار رشته‌های مختلف در مقاطع دانش آموزی را گرفتیم تا با کمک کمیته‌ای در استان یک تصمیم گیری درباره کمک به رشد اشتغال انجام شود.