خروج نیروها از کشور و جذب آسان در شرکت‌های خارجی از معضلات بخش آی‌تی در ایران است/بیش از450 عنوان آموزش تخصصی داریم/ شرکت‌کنندگان در طرح‌های آموزشی دوران آکادمی 50درصد تخفیف دریافت می‌کنند
خروج نیروها از کشور و جذب آسان در شرکت‌های خارجی از معضلات بخش آی‌تی در ایران است/بیش از450 عنوان آموزش تخصصی داریم/ شرکت‌کنندگان در طرح‌های آموزشی دوران آکادمی 50درصد تخفیف دریافت می‌کنند
در نشست خبری امروز درباره کمبود نیروی انسانی در کشور، پیشنهادهای آموزشی و هدایت نیروی انسانی به سمت حوزه آی تی صحبت شد.

به گزارش ندای تجن- نشست خبری با عنوان «بحران منابع انسانی در حوزه ITراه کارها و پیشنهادها»با حضور گروه دوران و دوران آکادمی امروز ظهر با حضور مدیران این مرکز و آرش سروری مجری رویدادهای فناورانه در محل برج فناوری بنتک تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست آرش سروری توضیحاتی درباره دوران آکادمی داد.

در ادامه یکی از مدیران نوآوران دوران با بیان اینکه ما برگزارکننده دوره های آموزشی و وبینار به وصرت آنلاین هستیم که در کنار آن تولیدکننده محصولات بومی هم هستیم، گفت:در حوزه های شبکه، امنیت، ذخیره سازی و.پورتال و…فعالیت آموزشی داریم.

مهندس حسین ممقانی، مدیرعامل شرکت نوآوران دوران با اشاره به محصولات و آموزش های متنوع دوران آکادمی، افزود: بخشی از دستگاه ها و نهادها خریدار برخی آموزش ها و دوره ها هستند و برخی نیز به طور کامل همکاری دارند.

ممقانی با بیان اینکه به مدت 15سال اسبقه فعالیت در بخش هوش مصنوعی را داریم، گفت:یکی از محصولات خاص در این حوزه «چشم دوران« است که توان تشخیص چهره را دارد و می تواند مشتری vip را به رئیس بانک معرفی کند یا به پلیس در شناسایی یاری رساند.

وی با اشاره به سالگرد 25سالگی دوران آکادمی، افزود:با وجود همه سختی ها از سال 78فعالیت خود را آغاز کردیم.

این مدیر با بیان اینکه دوران کرونا سبب شد تا بسیاری از شرکت ها با کمبود نیروی انسانی مواجه شوند، افزود:یکی دیگر از معضلات بخش آی تی و آی سی تی ، خروج نیروها از کشور و جذب آسان در شرکت های خارجی است.

وی با اشاره به افزایش خروج نیروهای حوزه آی تی از کشور پس از کرونا، گفت:این موضوع سبب شد تا در حوزه های برنامه نویسی وشبکه و..شرکت ها با کمبود نیرو مواجه شوند و از طرفی شرکت های خارجی نیز به صورت کار از راه دور از ظرفیت نیروهای داخلی بهره می برند.

این مدیر افزود: ما طرحی را راه اندازی کردیم که در قالب آن از افراد بسیاری مصاحبه به عمل آوردیم و پس از شناسایی 71نفر به آنان آموزش دادیم و جذب شرکت های همکار و همین طور دوران آکادمی شدند.

در حال حاضر قصد داریم در سایر استان ها نیز این کار را انجام دهیم تا برای افراد اشتغال زایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو در بازار آی تی و آی سی تی ایران مشهود است، گفت:هنوز به سراغ همکاری با شتاب دهنده ها حرکت نکردیم.

ممقانی در پاسخ به سئوالی درباره هزینه های آموزشی در دوران آکادمی، افزود:کسانی که در طرح آموزشی ما شرکت می‌کنند 50درصد تخفیف هزینه دریافت می کنند که همین مبلغ نیز با قسط امکان پرداخت دارد تا به دانشجویان فشار نیاید.

در واقع هزینه آموزش در دوران آکادمی از مبلغ 5الی 12میلیون تومان است که افراد شرکت کننده در طرح، نیمی از آن را می پردازند و به صورت کاملا رایگان در کارآموزی شرکت می کنند.

مدیر دوران آکادمی نیز با بیان اینکه در سال 96فعالیت خود را آغاز کردیم، گفت:تخصصی ما در نیاز سنجی سازمان ها است، از سال 98آموزش عمومی را شروع کردیم که با توجه به سابقه بالای رقبا، ما روش مهندسی معکوس را در پیش گرفتیم.

امیرحسین دادگر با اشاره به آموزش آی تی در 3بخش مقدماتی، پیشرفته و فوق پیشرفته از سوی آموزشگاه های متعدد در داخل کشور، افزود:ما تمرکز خود را در بخش فوق پیشرفته گذاشتیم و با جذب دانشجویان و برگزاری دوره های خاص متنوع برای ورود به بازار برگزار می کنیم.

دادگر با بیان اینکه 6حوزه اصلی در آی تی داریم، ادامه داد:در 7حوزه بیش از 450عنوان آموزش تخصصی داریم.

وی با اشاره به بحران کرونا در سال 98، گفت:در آن دوران حوزه آی تی نیاز به سیستم سخت افزار و نرم افزار داشت که ما برای رفع این چالش از سیستم آموزش آنلاین استفاده کردیم.

دادگر با بیان اینکه یک دانشجو در هر جای دنیا امکان ارتباط با دوران آکادمی و بهره مندی از خدمات آموزشی را دارد، افزود:در حال حاضر 180استاد با دوران آکادمی همکاری دارند و سرویس ما به صورت آنلاین و آفلاین است؛ در دوران کرونا بسیاری از ایرانیان مقیم سایر کشورها به دلیل هزینه مناسب آموزش در داخل ایران، از خدمات دوران آکادمی استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه با 3آموزشگاه خارجی تفاهم نامه همکاری داریم، افزود:افراد علاقه مند به حضور در آموزش های بین المللی می توانند از خدمات دوران آکادمی استفاده کنند و گواهینامه بین الملل دریافت کنند.

دادگر افزود: در حال حاضر 3نوع گواهینامه فارسی، انگلیسی و بین الملل به علاقه مندان شرکت کننده در آموزش های دوران آکادمی داده می شود که گواهینامه بین الملل به صورت مدال است و تنها به افراد دارای تاییدیه مهارت تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوران آکادمی بیساری از جوان ها وارد فضای اشتغال شدند، گفت:از همه علاقه مندان دعوت می کنیم تا در طرح های آموزشی ما حضور یابند، برای حضور کافیست تنها به رایانه علاقه مند باشند تا بتوانند در دوره های آموزشی شرکت کنند.

دادگر با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی 3الی 12ماهه در آکادمی دوران آکادمی، اضافه کرد:دوران آکادمی امکان جذب افراد در شاخه های مختلف و آموزش آنان را دارد.

وی افزود:در ابتدای دوره مشاوره اولیه به افراد داده می شود و پس از مصاحبه تخصصی و روان شناسی کار را انجام می دهیم و گام نخست را برمی دارند؛ در مرحله بعد مسیر آموزش آنان را مشخص می کنیم وبازه زمانی حداقل را برای آن ها مشخص می کنیم تا حداقل 3 روز در هفته از ساعت 9صبح الی 6عصر در مجموعه حضور داشته باشند.

این مدیر دوره آموزشی را به مدت 16هفته و کسب مهارت اعلام کرد.

آرش اسلامی با بیان اینکه زمان آغاز و پایان پروژه مشخص است، گفت:در دوره های آموزشی پروژه هایی را برای آن ها تعریف می کنیم و براساس استانداردهای لازم ریسک های مربوط به کار را شناسایی می کنیم.

مسئول و مشاور مدیریت کنترل پروژه آکادمی دوران با اشاره به اینکه گاهی فعالیت نیاز سنجی و تحلیل شایستگی نیروها را انجام می دهیم، اضافه کرد:کارآموزان دوران آکادمی مدام در حال بررسی و ارزیابی هستند.

در ادامه چند تن از کارآموزان به بیان تجربیات خود در دوران آکادمی پرداختند.

سارا قدیمی دانشجوی رشته صنایع در حوزه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات مشغول به کار شده است، گفت:طی دوره 3الی 4ماهه آموزش های لازم در دوران آکادمی را طی نمودم و در حال حاضر کارشناس سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در یک شرکت هستم.

امیر رضا رضایی یکی دیگر از کارآموزان که دانشجوی نرم افزار دانشگاه فنی و حرفه ای تهران است، گفت:6ماه است که با آکادمی دوران همراه است و در طی این مدت با تجربیاتی که به دست آورد با آموزش هایی در حوزه رفتارسازمانی آشنا شد.هم اکنون نیز به استخدام یکی از شرکت ها در آمده است.

بهار صبا و محمد مهدی ابراهیم زاده نیز تجربیات خود را مطرح کردند.

ابراهیم زاده با بیان اینکه دانشجوی مهندسی کامپیوتر بود که پس از کنکور همکار دوران شد و طی 4ماه آموزش دید.

در پایان خبرنگاران حوزه آی تی به بیان سئوالات خود پرداختند.