استقرار 180حوزه امتحانی در استان/اخلاق یکی از مهم ترین نیازهای آموزشی جامعه امروز/لزوم معرفی رویش‌ها توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها/ایجاد کمپ‌های آموزشی با همکاری سرمایه‌گذاران
استقرار 180حوزه امتحانی در استان/اخلاق یکی از مهم ترین نیازهای آموزشی جامعه امروز/لزوم معرفی رویش‌ها توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها/ایجاد کمپ‌های آموزشی با همکاری سرمایه‌گذاران
در جلسه امروز درباره برگزاری آزمون پایه دوازدهم ، دیپلماسی آموزشی، ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، ایجاد کمپ آموزشی و هنرستان های مختلف در استان و اهمیت بررسی و معرفی رویش های آموزش و پرورش صحبت شد.

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای آموزش و پرورش امروز صبح با حضور استاندار مازندران و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و سایر مدیران در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

محور صحبت در این جلسه پیرامون برگزاری آزمون پایه دوازدهم دانش آموزان ، دیپلماسی آموزشی ، رسیدگی به بازماندگان از تحصیل و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان بود.

در سال جاری قرار است آزمون پایه دوازدهم به صورت مقایسه‌ای شبیه به کنکور برگزار شود و پاسخنامه‌ها نیز در سایر استان ها تصحیح می شود.

در ابتدای جلسه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص برنامه‌های هفته معلم و گرامی داشت این هفته در شهر و روستا پرداخت و افزود:برگزاری جلسه با مجمع خیرین سلامت از دستاوردهای هفته معلم بود که ان شاالله شاهد مشارکت خیرین در مدرسه سازی باشیم.

استقرار 180حوزه امتحانی در استان

حسین کمالی از طراحی نرم افزاری برای آموزش سئوالات مفهوم محور خبر داد تا سئوالات کنکور به سمت تحلیل و مفهوم برود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی با حضور دانش آموزان، افزود: برای برگزاری آزمون پایه دوازدهم نیز اقدامات لازم را انجام دادیم، خانواده ها را دعوت کردیم و موضوعات و فرآیند را برای خانواده ها توجیه کردیم و جلساتی گداشتیم.

کمالی با بیان اینکه 180حوزه امتحانی در استان مستقر است که جلسه ای را با برگزارکنندگان گذاشتیم، ادامه داد:با رسانه ها هم نشست گذاشتیم و شرایط آزمون را مطرح کردیم.

اهمیت همکاری استانداری برای خرید دستگاه های مورد نیاز برگزاری آزمون

وی افزود:کمترین تعداد دانش آموزان در حوزه اجرا با ۱۰نفر در بلده و بیشترین تعداد در بابل با بیش از 400نفر است که از مجموع بیش از 31هزار نفر دانش آموز بیش از 9هزار نفر افرادی هستند که دوباره در آزمون ترمیمی شرکت می کنند؛ تعداد 12هزار نفر آقا و بیش از 18هزار نفر خانم هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری مناسب آزمون پایه دوازدهم را مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها اعلام کرد و گفت:طی برگزاری جلساتی در کمیسیون شورای تامین، قرار شد تا نیروهای نظامی امنیت آزمون را تامین کنند.
وی با اشاره به هماهنگی با پلیس راهور برای تسریع در رفت و آمد دانش آموزان که تا پایان خردادماه پلیس نظارت داشته باشد، گفت:حفاظت از آزمون بر عهده حراست نهاده شد،اقدام به خرید دستگاه سیگنال یاب گوشی تلفن همراه کردیم که برای تامین اعتبار به کمک استانداری و سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم.
کمالی تامین دستگاه‌های لازم را با اعتبار 3میلیاردتومانی اعلام کرد که با آن امکان تجهیز تمامی حوزه های امتحانی به دستگاه فراهم می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از آغاز آزمون در روز یکشنبه هفته آینده خبرداد و گفت:نیروهای خدمات رسان و اورژانس همکاری کنند تا آزمون با موفقیت برگزار شود.

اخلاق یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به جایگاه امام صادق (ع) در آموزش و تربیت و انسان سازی، گفت:
ان شاالله آموزش و پرورش بتواند نیروی انسانی که مورد تایید و رضایت اهل بیت عصمت و طهارت باشد را تحویل جامعه دهند.
سیدمحمودحسینی پور یکی از مهم ترین نیازهای آموزشی جامعه امروز را اخلاق عنوان کرد که اگر بیشترین علم باشد اما اخلاق نباشد جامعه رستگار نمی شود و گفت:اخلاق بیش از هر چیزی نیاز جامعه امروز ماست و معلمین و آموزش و پرورش بیش از گذشته به مباحث پرورش توجه کنند و ان شاالله بتوانیم نسلی پیشتاز در عرصه های علمی و اخلاقی تحویل جامعه دهیم.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب رویش های بسیار فوق العاده ای در آموزش و پرورش ما اتفاق افتاد برعکس تبلع منفی دشمنان که سعی دارند اعلام کنند نسل فلان با سیستم حکومت مشکل دارد، ادامه داد: دلیل این است که شاید ما در آموزش و پرورش و رسانه ها نتوانستیم رویش ها را به خوبی معرفی کنیم.

اهمیت مشخص شدن مباحث مورد نظر رهبری در آموزش و پرورش


حسینی پور با اشاره به اینکه رویش های بسیاری به مدد معلمین انقلابی داشتیم که بسیاری از آن ها در مصادیق مهم کشور که از خروجی اموزش است توفیقات خوبی برای کشور ایجاد کردند، افزوداگر همه پیشرفت های کشور در عرصه بین الملل را در نظر بگیریم این ها همه رویش های آموزش و پرورش ما بود که خوب برروی آن کار نشد.
استاندار مازندران خطاب به آموزش و پرورش ، گفت:وطیفه جهاد تبیین را بازنگری کنید و مباحثی که مورد نطر رهبری هست چیست و چه نکاتی را باید به اطلاع مردم برسانیم؛ نیاز است مشخص شود تااز تلاش های آموزش و پرورش در مناطق روستایی و شهری کشیده شد و در این ۴۴سال چه نخبگانی تحویل عرصه ملی و بین المللی دادیم.

لزوم معرفی رویش ها توسط آموزش و پرورش و رسانه‌ها

وی با بیان اینکه دشمن توپخانه خود را به سمت آموزش و پرورش گرفته است ، گفت: نیاز است کاستی ها مشخص شود تا موشک علمی را توانمندتر به سمت دشمن هدف گیری کنیم تا فرزندان ما در عرصه های بین المللی خود را نشان دهند .

حسینی پور با اشاره به اینکه نیاز به پاسخگویی با منطق دشمن نداریم چون منطق آنان زدن به زیر میز است، افزود:همان طور که می بینید دشمن با سخیف ترین روش ها از مدارس ما نگذاشتند و با مفهوم رسانه ای برای آسیب رساندن استفاده کردند.

استاندار مازندران با بیان اینکه آگاهی عمومی سبب عدم تعطیلی مدارس شد، ادامه داد:از همه مسئولان آموزش و پرورش و معلمین استان تشکر می کنیم، مازندران از جمله استان هایی بود که کم ترین آسیب را در این زمینه داشتیم.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی بیشتر درباره نحوه برگزاری آزمون پایه دوازدهم در استان، افزود:این اطلاع رسانی باید در صداوسیما و فضای مجازی و خبرگزاری ها و..باشد.

حسینی پور با بیان اینکه برگزاری آزمون سبب شناسایی استعدادهای واقعی کشور می شود که این افراد در آینده می‌توانند نجات بخش کشور در حوزه های مختلف باشند، ادامه داد:در گذشته شاهد برگزاری کنکور با روش های اشتباه بودیم که برخی مؤسسات با دریافت هزینه اقدام به ارتقای سطح دانش آموزان برتر از لحاظ مالی می کردند اما روش کنونی سبب شد تا همه دانش آموزان قدرت ارتقای ورود به کنکور را به دست آورند.

در حال نزدیک شدن به عدالت آموزشی هستیم

استاندار مازندران افزود: در حال نزدیک شدن به عدالت آموزشی هستیم البته هنوز فاصله داریم و لازم است این آزمون را به نوعی کنکور بدانیم و کوچکترین خلاء در آن وجود نداشته باشد.

وی بر رفع مشکلات و چالش ها در شورای آموزش و پرورش شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی ها به صورت منظم و سلسله مراتب باشد تا خدای ناکرده نارضایتی از سوی مردم و خانواده ها وجود نداشته باشد؛ با توجه به اینکه کسی درباره این موضوع که برگه های پاسخگویی در کدام استان تصحیح می شود اطلاع ندارد لازم است تا اقناع فکری دانش آموزان صورت گیرد.

حسینی پور بر مشخص شدن جایگاه دانش آموزان استان با توجه به هوش بالای آنان در کشور تاکید کردو گفت: نیاز است مانور آموزشی پیش از برگزاری آزمون اصلی برگزار شود تا کاستی ها مشخص و توسط سازمان برنامه و بودجه تامین کنیم.

لزوم نظارت مناسب بر نحوه برگزاری آزمون با همکاری اساتید و بازرسین

استاندار مازندران با اشاره به لزوم نظارت مناسب بر نحوه برگزاری آزمون با همکاری اساتید و بازرسین، افزود:این نیروها می توانند بر روند برگزاری سالم آزمون نظارت کنند.

در ادامه موضوع دیپلماسی آموزشی مطرح شد که به گفته استاندار با توجه به گفت و گو با سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش ، استان مازندران به عنوان دبیرخانه آن معرفی شده است و فعالیت دبیرخانه باید آغاز شود.

قرار است همایشی بین المللی با عنوان دیپلماسی آموزشی با همکاری سفرای سایر کشورها برگزار شود که در حال حاضر نیاز است اقدامات مقدماتی انجام شود.

حسینی پور به حضور شرکت های دانش بنیان روس در استان اشاره کرد که بزودی قرار است شرکت های داخلی نیز بازدیدی از روسیه داشته باشند.

ایجاد کمپ‌های آموزشی با همکاری سرمایه گذاران

وی به ایجاد کمپ های آموزشی در استان اشاره کرد که می توانیم با دعوت از سرمایه گذاران نسبت به انجام این کار اقدام کنیم و ادامه داد:از زمین های آموزش و پرورش می توانیم برای ایجاد کمپ استفاده کنیم که لازم است بسترسازی مناسب در استان انجام شود.

استاندار با اشاره به همکاری بسیج دانش آموزی در اجرای برنامه های تابستانه برای دانش آموزان، گفت:برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی توسط آموزش و پرورش سبب خرسندی خانواده ها می شود.

حسینی پور با بیان اینکه جایگاه استان مازندران به عنوان مقصد گردشگری در کشور خواسته یا ناخواسته تهاجمات فرهنگی را متوجه مازندران می کند، افزود:معمولا مسافران ورود به مازندران متفاوت از سایر مسافران استان های دیگر هستند

وی در ادامه بر اهمیت تحصیل دانش آموزان تاکید کرد که لازم است حتی یک نفر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و ادامه داد:ما در مازندران نیازمند تربیت نیروی حرفه ای در حوزه های کشاورزی، گردشگری و..هستیم که باید نیاز سنجی کنیم و هنرستان های مازندران را گسترش دهیم.

احداث هنرستان با هدف تربیت نیروی کار در مناطق مختلف

استاندارمازندران با اشاره به لزوم احداث هنرستان در مناطق مختلف برای آموزش و تامین نیروی کار در همان نقطه، گفت:توسعه استان باید از آموزش و پرورش آغاز شود، گروهی مشخص شود تا درباره چشم انداز 25ساله آینده استان برنامه ریزی کند.

در ادامه جلسه درباره ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی صحبت شد که مباحث لازم مورد تصویب قرار گرفت.