نمایشگاه مد و لباس ایرانی افتتاح شد/عفاف و حجاب نیازمند هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی است
نمایشگاه مد و لباس ایرانی افتتاح شد/عفاف و حجاب نیازمند هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی است
نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ۲۷ لغایت ۲۹ اردیبهشت‌ماه در بوستان ولایت ساری دائر بوده و علاقمندان می توانند از ساعت 11صبح الی 21محصولات موردنیازشان را از این نمایشگاه خریداری کنند.

به گزارش ندای تجن- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از افتتاح نمایشگاه مد و لباس ایرانی خبر داد.

 براشاش گزارش چامه شمال ،حسین جوادی در آیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی در ساری اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم فعالیت در عرصه مد و لباس برگزاری نمايشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر فردی بخواهد لباس نامناسبی خریداری کند به راحتی قابل دسترس است، افزود: قیمت لباس نامناسب ارزان‌تر از لباس‌های عفیفانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: البته در طراحی نیز لباس‌های نامناسب جلوتر از لباس‌های عفیفانه هستیم که باید برای مقابله با لباس‌های نامناسب باید لباس‌های مناسب به راحتی قابل دسترس، ارزان و دارای طراحی مناسب و زیبا باشد.

جوادی ادامه داد: در استان مازندران ۲۲ شرکت تولید لباس‌های عفیفانه فعالند و انتظار داریم در این عرصه فعالیت مطلوبی داشته باشند.

وی عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از طراحان کاربلد لباس‌های فاخر و عفیفانه با محوریت لباس‌های بومی مازندرانی تولید و به بازار عرضه شود.

جوادی بیان کرد: قطعاً برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای دسترسی بهتر، قیمت ارزان‌تر و نمایش طراحی‌های بروز را فراهم آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: جزیره‌ای عمل کردن در عرصه فرهنگی آسیب‌زا است و از هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی ممانعت می‌کند.

جوادی اعلام کرد: شرایط امروز پوشش طی یک دوره زمانی چندین ساله رخ داده است و ترمیم آن نیز نیازمند صبوری و فعالیت مستمر در حوزه تولید پوشاک عفیفانه است.

ضرورت راه اندازی هایپرمارکت عرضه پوشاک ایرانی – اسلامی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: باید تلاش کنیم در ساری و بابل یک هایپرمارکت عرضه پوشاک ایرانی اسلامی راه اندازی شود.

رجبی وندچالی در آیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی در ساری اظهار کرد: پیگیری برای راه اندازی این هایپرمارکت در ساری در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: باید تلاش‌های ما به اندازه هدف‌مان باشد و در این راستا باید در حوزه مد و لباس، فعالیت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: نمایشگاه مد و لباس باید با نگاه اسلامی باشد و در این راستا میدان این عرصه باید همیشه پر و متنوع باشد.

رجبی عنوان کرد: باید با رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه، عرضه موردنیاز بازار را تامین کنیم.

وی بیان کرد: قطعاً باید تمامی موارد لازم در عرضه پوشاک عفیفانه در این نمایشگاه‌ها رعایت شود و باید با حساسیت ویژه این موضوعات لحاظ گردد.

عفاف و حجاب نیازمند راه‌اندازی فضای نمایشگاهی دائمی

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی گفت: عفاف و حجاب نیازمند راه‌اندازی فضای دائمی نمایشگاهی است.

فاطمه بشیری در آیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی در ساری اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه راه‌اندازی شد و شرکت‌های برند از سراسر کشور در این نمایشگاه حاضر هستند.

وی افزود: انتظار ما در اختیار قراردادن فضایی مناسب و درخور برای برگزاری مستمر و منظم نمایشگاه‌های عفاف و حجاب است.

مدیر اجرایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی حجاب، چادر با قیمت تولیدی و بدون سود در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

بشیری با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی با حضور تولیدکنندگان برتر کشور برگزار می‌شود، از همکاری ضعیف دستگاه های اجرایی گلایه کرد و خواستار مساعدت های بیشتر در برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب شد.

گفتنی است: نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ۲۷ لغایت ۲۹ اردیبهشت‌ماه در بوستان ولایت ساری دائر بوده و علاقمندان می توانند از ساعت 11صبح الی 21محصولات موردنیازشان را از این نمایشگاه خریداری کنند.